Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E48 318ci - Głośne stuki pod pokrywą głowicy, uszkodzone dźwigienki co dalej

07 Paź 2019 14:16 165 9
  • Poziom 12  
    Witam.
    Posiadam e46 2002 z silnikiem n42b20.
    Samochód kupiony z rzekomo uszkodzoną panewką. Jak się okazało dźwięk stukania dobiega z pod pokrywy a nie z dołu.
    Po ściągnięciu pokrywy była urwana jedna dźwigienka od valvetronika oraz spadły lub nie były założone 4 sprężyny.
    Wymieniłem dźwigienkę założyłem sprężyny ale silnik dalej stuka jak stukał.
    Czy ktoś może mi doradzić co to może być ? Gdzie szukać przyczyny ?
    Ściągnąłem 2 raz pokrywę i wszystko jest na swoim miejscu.
    Załączam film z pracy, pozdrawiam.
    https://youtu.be/39jzZYtT57I
  • Poziom 25  
    Ja bym i tak obejrzał panewki. Słychać stukanie z dołu. A to na górze to rzezi ja łańcuch rozrządu.
  • Poziom 12  
    Łańcuch wygląda na wymieniany, ogólnie wygląda ok, zrzucę jeszcze miskę i popatrzę jak to wygląda.
  • Poziom 43  
    PO pierwsze oddaj do mechanika który ogarnia valvetronik. Niech zobaczy co nie jest tak. Wdepnołeś w niezłe g....... .
  • Poziom 12  
    W mojej okolicy niestety nie ma mechaników specjalizujących się w bmw, dlatego szukam porad na forum.
  • Poziom 43  
    Czemu to kupiłeś jak było słychać że silnik szrot, i nagle wielkie zdziwienie a N42 sa DROGIE w naprawach.
  • Poziom 25  
    Tak szczerze to najlepiej mając stare auto z tym silnikiem kupić angola z R6 albo R4 m43 i zrobić swapa. I tak wyjdzie taniej i będzie to lepiej jeździło. A resztę gratów sprzedać i wyjdzie na zero.
  • Poziom 12  
    Właśnie o tym myślałem żeby kupić angola lub jakieś auto po dachu z r6 i przełożyć. Jak kupię 2 auto na części będę coś musiał przerabiać czy wszystko plug&play pasuje ?
  • Poziom 14  
    Nie jestem specjalistą od BMW, ale wydaje mi się że przeróbka z r4 na r6 to nie taka prosta sprawa, napewno inna jest skrzynia biegów, tylny most, cała elektryka... Może lepiej kup n42, sam słupek, przecież cały osprzęt masz sprawny. To będzie najtańsza opcja.
  • Poziom 43  
    marszałekkom napisał:
    Nie jestem specjalistą od BMW, ale wydaje mi się że przeróbka z r4 na r6 to nie taka prosta sprawa

    Jak masz dawcę całego to bez problemu szybciutko się swapuje tylko silnik z instalacją elektryczną.