Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H 1.7 Z17DTH 2005 - Wysokie obroty na ciepłym silniku

08 Paź 2019 10:23 192 10
  • Poziom 7  
    Witam



    Wczoraj miałem dosyć dziwna sytuacje , odpaliłem auto rano bez problemów .


    Przejechałem ok 40 km i nagle zaczęły się podwyższać obroty na luzie ok 1100 , wiec troszkę za dużo , tak przejechałem ze 3 km i samochód stał z godzinę na postoju.



    Po powrocie i przejechaniu ok 2 km auto zaczęło wchodzić same w wysokie obroty podczas jazdy ok 2 - 3 tysiące.



    Dzisiaj natomiast chciałem to trochę przetestować , samochód odpalony na luzie i zaczęły się dziać po ok godzinie czyli jak już pewnie się dobrze nagrzał , takie rzeczy jak na filmie poniżej.



    Nie ma reguły czasami te obroty się zwiększają co 5-10 min czasami wcale czasami trwają 5-10 sekund a czasami dobrą minute jak na filmie. Oczywiście na komputerze błędów brak.



    Czy ktoś ma jakiś pomysł?



    https://www.youtube.com/watch?v=7Mj8Tl3N13M
  • Poziom 39  
    Zmierz napięcia ładowania w momencie anomalii. Często tak robi 1.7 gdy brakuje mu prądu.
  • Poziom 7  
    decybel91 napisał:
    Zmierz napięcia ładowania w momencie anomalii. Często tak robi 1.7 gdy brakuje mu prądu.


    Sugerujesz alternator? sprawdze to i dam znać

    Dodano po 2 [godziny] 15 [minuty]:

    Niestety prąd to zły trop , dzisiaj jak to odpalilem to te całowanie obrotów zaczyna się ok po godzinie o podpalenia i temperatura silnika ok 67 stopni
  • Poziom 39  
    Termostat trzyma ponieważ coś niska temperatura silnika?
  • Poziom 7  
    decybel91 napisał:
    Termostat trzyma ponieważ coś niska temperatura silnika?


    Tak , ta temperatura została osiągnięta po ok godzinie jak odpaliłem go rano i cały czas stał na luzie.
  • Poziom 39  
    To jeszcze sprawdź jakie ciśnienia paliwa widzi sterownik silnika gdy faluje.
  • Poziom 7  
    Chyba coś jednak jest z temperatura silnika ..bo pojechałem dzisiaj 10 km i tempertura była ok 80 stopni , potem wracałem znowu te 8 km i temperatura spadła do 67 stopni , potem się zatrzymałem no i w ciagu 20 minut temperatura urosła o 98 stopni , w pewnym momencie w ciagu moze 30 sekund spadła do 92 stopni samochód był cały czas włączony na luzie.

    Następnie auto miało temperature ok 94 stopni i jak ruszyłem to po ok 1 km temperatura spadła do 80 stopni , wiec chyba coś nie tak?

    W miedzy czasie mialem kilka akcji ze obroty skoczyly podczas jazdy nawet do 3,5 tys czasami lekko tylko poszarpało.
  • Poziom 23  
    Takie szybkie zmiany mogą sugerować uszkodzenie czujnika temperatury. Sterownik myśli, że silnik ma niższą temperaturę niż rzeczywiście i podaje zbyt dużą dawkę paliwa.
  • Poziom 11  
    Kiedyś miałem identyczny przypadek i winny był przepływomierz powietrza. Sprawdź czy odczyt mieści się w normie.
  • Poziom 7  
    Czysciłem przepustnice, podmieniłem czujnik temperaturu i zawór SCV i dalej to samo.

    A jak to nie jest z tym SCV jesli on by był winowajaca to jak podmieniony a nie bylo jego programowania to dalej moze byc to samo
    ?

    Dzisiaj na wolnych obrotach 4 - 4,5 tys

    A może sterownik silnika?

    Dodano po 1 [godziny] 19 [minuty]:

    Zrobiłem live data z op-com , samochód odpalony w trakcie postoju.

    Generalnie tak w momencie anomalii napięcie 13,2 V , wymaga prędkość obrotowa silnika cały 850 a spada od 596 aż do 206, prędkośc obrotowa wałka rozrzadu spada z 375 do 275 , przepływomierz porządana wartośc 256 i cały czas jest 256 , żądane cały czas ciśnienie ładowania 104 kPa a spada od od 72 do 34, wymagane ciśnienie szyny paliw Common Rail 24 MPa a spada od 6.60 do 3.29

    poniżej w załączniku , może ktoś spojrzeć fachowym okiem?
  • Poziom 39  
    A masz dogrzewanie elektryczne tj. grzałki nurkowe lub nagrzewnica elektryczna?