Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] renault trafic 2.0 dci 116km - błąd pierwszego wtryskiwacza i jego wymiana.

lukasz12345678910 08 Oct 2019 18:45 4719 16
Texa Poland
  • #1
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Witam. Przyjechało takie auto i łapało błąd pierwszego wtryskiwacza i traciło momentami moc. Kod mniej więcej brzmiał przerwany obwód wtryskiwacza 1. Dostałem się do wtrysków podgiąłem Piny wtyczki, jeździłem chwile, nie wyrzuca już kodu, ale czuć że auto poszarpuje, bez reguły. Jakby wypadający zapłon. Spróbuje jeszcze jutro od zimnego jak sie będzie zachowywać. Te wtryski często padają? i w razie wymiany używany, nowy czy regenerowany? I ostatnie pytranie, czy clipem dopisze kod IMA?
  • Texa Poland
  • #2
    SEED_29
    Level 17  
    Niech sobie troszeczkę popracuje na jałowym i się dostroii , mondeo 2,0 tdci pracował 0,5h zanim się ustabilizował

    Dodano po 2 [minuty]:

    o ile oczywiście usterka była spowodowana tylko brakiem kontaktu na pinach
  • Texa Poland
  • #3
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Stal sobie i pracował, później przejechałem nim z 20km i różnica taka że nie wyskakuje błąd, ale czuc czasami szarpanie, zwłaszcza przy przyspieszaniu powyżej 3tys.obrotow. wszelakie parametry jak ciśnienie paliwa, przepływ powietrza, ciśnienie doładowania w normie
  • Helpful post
    #4
    milejow
    Level 43  
    Jakie masz korekcje? Clipem bez problemu dopiszesz wtryski. Wyczyść mu parametry autoadaptacji, zakoduj wtryski (trzeba kodować wszystkie) i sprawdź pracę silnika, korekcje itd.
  • Helpful post
    #5
    SEED_29
    Level 17  
    no to upewnij się czy na pinach napewno jest kontakt, może poruszć kostką na jałowym, jakie tam są wtryskiwacze?
  • #6
    pp_pablo
    Level 25  
    lukasz12345678910 wrote:
    Kod mniej więcej brzmiał przerwany obwód wtryskiwacza 1.


    Zakładam, że masz piezoelektryczne wtryskiwacze (lata 2006-2010). Lubią padać "elektrycznie". Regenerowany 350-400zł. Nowy 700-750zł. Niech klient decyduje.
    Możesz mieć spory problem z demontażem i na 90% bez ściągacza hydraulicznego się nie obejdzie, a może i wyciągania po kawałku.
  • #7
    lukasz12345678910
    Level 30  
    renault trafic 2.0 dci 116km - błąd pierwszego wtryskiwacza i jego wymiana.

    Wtryskiwacz mam taki, no i zgnilizna pod tą plastikowa pokrywką jest dość duża, auto niedawno kupione w Szwecji. Jutro wrzucę korekty i przeglądane jeszcze raz wtyki. Dzięki za podpowiedzi.
  • Helpful post
    #8
    pp_pablo
    Level 25  
    Piezo. Zgnilizna jest praktycznie w każdym (bez względu na kraj pochodzenia). Pobluźnisz trochę przy próbie wyciągania ;)
  • Helpful post
    #9
    freebsd
    Level 39  
    Masz jeszcze złącze przy komputerze do sprawdzenia.
  • Helpful post
    #10
    SEED_29
    Level 17  
    zrobisz jak uważasz ale jeżeli przerywanie pojawia się przy wyższych obrotach i masz wiedzę że szwankowała elektryka pokusiłbym się o wymianę części piezzo po wcześniejszym sprawdzeniu przelewów, część piezzo powinno się udać zdemontować bez wyciągania wtryskiwacza o ile sam wtryskiwacz będzie stawiał opory, bo tak jak kolega wyżej pisał zdarza sie rozerwanie wtrysku podczas demontażu
  • Helpful post
    #11
    pp_pablo
    Level 25  
    SEED_29 wrote:
    pokusiłbym się o wymianę części piezzo po wcześniejszym sprawdzeniu przelewów, część piezzo powinno się udać zdemontować bez wyciągania wtryskiwacza


    Strasznie zaciekawiłeś mnie tą poradą. Napisz proszę jak to zrobić, bo ja nie widzę takiej możliwości chociaż, wyciągam te wtryskiwacze ze swoich trafików i na zlecenia serwisów od 2017r.
  • Helpful post
    #12
    SEED_29
    Level 17  
    pp_pablo wrote:
    SEED_29 wrote:
    pokusiłbym się o wymianę części piezzo po wcześniejszym sprawdzeniu przelewów, część piezzo powinno się udać zdemontować bez wyciągania wtryskiwacza


    Strasznie zaciekawiłeś mnie tą poradą. Napisz proszę jak to zrobić, bo ja nie widzę takiej możliwości chociaż, wyciągam te wtryskiwacze ze swoich trafików i na zlecenia serwisów od 2017r.

    fakt trafica nie robiłem i tu faktycznie się nie da
  • #13
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Dziś sprawdziłem korekty i tak to wyglada:
    Cyl 1 - 1,2 mg/cp
    Cyl 2 - -0,5 mg/cp
    Cyl 3 - -0,1 mg/cp
    Cyl 4 - -0,6 mg/cp
    Klient chce wymieniać na nowy, także bede to próbował wyciągać.

    Dodano po 28 [minuty]:

    Zrobiłem test działania cylindrów w clipie. W opisie było napisane że ta funkcja testuje wtryskiwacz i komorę spalania. I takie są wyniki
    renault trafic 2.0 dci 116km - błąd pierwszego wtryskiwacza i jego wymiana.
  • Helpful post
    #14
    pp_pablo
    Level 25  
    Pierwszy na plusie - słaby; pozostałe wyrównują. Pamiętaj, że w M9R pierwszy to ten od rozrządu.

    Pamiętaj, że wszelkie spawania utrudniają i podwyższają koszty u speca od wyciągania wtryskiwaczy ;)
  • #15
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Wiem, wiem. Łapę wtryskiwacza udało mi się odkręcić, silnik działał z godzinę z odkręconym wtryskiem i nic się nie wydarzyło. Narazie jest podlewany odrdzewiaczem i czeka. Na dniach próbuje z tym walczyć. Dziękuję za pomoc
  • Helpful post
    #16
    MartBan
    Level 22  
    Objawy na wtrysk piezoelektryczny, w Fordzie SID identycznie mi reagował. Z wyjęciem nie za ciekawie, w tym silniku z bliska wygląda to tak:renault trafic 2.0 dci 116km - błąd pierwszego wtryskiwacza i jego wymiana. renault trafic 2.0 dci 116km - błąd pierwszego wtryskiwacza i jego wymiana. renault trafic 2.0 dci 116km - błąd pierwszego wtryskiwacza i jego wymiana.
  • #17
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Naprawione. Wymontowalismy wtryskiwacz z facetem który sie tym trudni, generalnie przewalony temat. Wyszedł w 5 kawałkach i po drodze kawałek był wygryziony frezem. Ale wszystko dziala. Dzięki za pomoc.