Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Passat B5FL - Pobór prądu i napięcie na akumlatorze

08 Paź 2019 22:44 129 12
  • Poziom 33  
    Witajcie. Szybko opiszę sprawę, bez zbędnych słów. Nowe aku 95Ah 800A, zarzucone do ww. auta. Pobór prądu na postoju mierzalny ok. godzinę po zamknięciu pilotem auta 0.08A. Nie mało, ale do celu... Napięcie na aku godzinę po zakońćzeniu jazdy 12.7, więc ok . No i rano, po nocy napięcie 12.48 - wydaje mi się, że za mało. I tu nasuwa się pytanko - czy ten prąd zjada mi go, czy w nocy coś dodatkowo zaczyna pożerać... Mam zamiar zakupić multimetr z usb, by podejrzeć pobór na dłuższym okresie...
  • Testo
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Witam
    Jeśli coś w aucie jest dołożone (alarm, gaz, inne radio itp.) będzie większy pobór prądu. Generalnie nie ma tragedii jak jeździsz regularnie. Zobacz do ile spadnie np po 3-4dniach.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    polonez15 napisał:
    Napięcie na aku godzinę po zakończeniu jazdy 12.7, więc ok . No i rano, po nocy napięcie 12.48 - wydaje mi się, że za mało.
    Wydaje mi się, że jest do przyjęcia, choć w nowym akumulatorze po 12h powinno być raczej w granicach 12,55-12,6V.
  • Poziom 15  
    vodiczka napisał:
    powinno być raczej w granicach 12,55-12,6V
    dokładnie, ale tylko jak zdejmiesz klemy, to niewielkie obciążenie powoduje mu taki minimalny spadek napięcia. Generalnie jeździć, chyba że auto będzie robiło pauzy po 2tygodnie to wtedy może być problem
  • Testo
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    DoctorCar napisał:
    dokładnie, ale tylko jak zdejmiesz klemy, to niewielkie obciążenie powoduje mu taki minimalny spadek napięcia
    Nie rozumiem twojej wypowiedzi. Przy zdjętych klemach, nowy akumulator trzyma 12,9V przez kilka dni.
    Jeżeli nie trzyma to oznacza spore samorozładowanie, charakterystyczne dla kilkuletnich akumulatorów.
    Sprawdzałem kilka lat temu nową Centrę Futurę po włożeniu do auta (klemy zapięte) i po 4 dniach miała 12,55V.
    Wcześnie ta sama Futura po przywiezieniu ze sklepu doładowana prostownikiem do 14,7V i odstawiona na półkę, po 12 godzinach miała napięcie 13,06V a po 4 dobach 12,92V.
    Te setne wolta nie są wiarygodne przy pomiarze tanim miernikiem ale wyraźnie widać różnicę napięć przy zdjętych i założonych klemach.
  • Poziom 33  
    Auto jeździ niemal codziennie, więc samorozladowanie nie groźne. Zakupiłem multimetr z usb, więc na dniach sprawdzę dziada... Wydaje mi się jednak, że to napiecie zbyt mocno przysiada jak na jedną noc postoju... I zmierzę jesscze testerem co pokaże po nocy.
  • Poziom 15  
    Odepnij klemy i zobacz co będzie z samym akumulatorem
  • Poziom 33  
    Tak więc... Pomiar wykonałem po 2 dniach postoju i okazje się, że słaba bateria w urządzeniu pomiarowym oszukała mnie:) Nawet multimetr za kilkaset zł czasem nie poinformuje o słabej baterii. Przy normalnie podpiętych klemach i poborze 82mA, po 2 dniach postoju napięcie spoczynkowe wynosi 12.65V, więc chyba nie ma biedy.
  • Poziom 15  
    Będzie dobrze, a tak przy okazji to co to za auto?
  • Poziom 33  
    DoctorCar napisał:
    Będzie dobrze, a tak przy okazji to co to za auto?

    Wystarczyło zerknąć na tytuł:) Passat B5FL 2.5 TDI V6.
  • Poziom 15  
    polonez15 napisał:
    Passat B5FL 2.5 TDI V6

    W tytule tylko Passat B5FL, ale bez silnika, roku, skrzyni
  • Poziom 33  
    DoctorCar napisał:
    polonez15 napisał:
    Passat B5FL 2.5 TDI V6

    W tytule tylko Passat B5FL, ale bez silnika, roku, skrzyni


    2004, Silnik BAU, Skrzynia już manual 4motion 6b:) I uważam, że do poboru prądu itp. nie ma to nic do rzeczy :)
  • Poziom 33  
    DoctorCar napisał:
    polonez15 napisał:
    Passat B5FL 2.5 TDI V6

    W tytule tylko Passat B5FL, ale bez silnika, roku, skrzyni


    2004, Silnik BAU, Skrzynia już manual 4motion 6b:) I uważam, że do poboru prądu itp. nie ma to nic do rzeczy :)

    Dodano po 44 [minuty]:

    Dziękuję pomocnym za pomoc, zamykam i pozdrawiam!!