Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Clio 2, 1999r 1.2 58KM - Samochód nie odpala, licznik za zapłonie pokazu

kozak1414 09 Oct 2019 08:17 960 2
  • #1
    kozak1414
    Level 2  
    Witam wszystkich serdecznie, to mój pierwszy temat w dziale motoryzacja.



    Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu poniższego problemu:

    Samochód - Renault Clio 1.2, 58KM, 1999r.
    Samochód od pewnego czasu miał problem z odpalaniem. Objawiało się to jakby rozrusznik miał problem z uruchomieniem silnika. Identyczny objaw jak przy rozładowanym akumulatorze, gdzie bardzo ciężko kręcił ale po złamaniu oporu po chwili uruchamiał silnik.
    Nie zdarzało się to często ale np. co 3-4 odpalenie. Akumulator nowy (4 miesiące), sprawdzony, w pełni naładowany, alternator ładuje prawidłowo (regenerowany w tamtym roku), nowe klemy, przeczyszczone złącza (masa od akumulatora do karoserii), wymienione świece na nowe (miesiąc temu).
    Doszedłem do wniosku, że może mam problem z rozrusznikiem, został więc sprawdzony, wyczyszczony, przesmarowany, sprawdzałem na krótko - działa prawidłowo. Kilka dni później przy ponownej próbie uruchomienia nie dał rady odpalić silnika. Zajęczał jak na słabym akumulatorze i nagle przestał reagować. Obecnie przy przekręcaniu kluczyka nic się nie dzieje (nie słychać nawet rozrusznika) pali się dioda oleju i akumulatora.
    Jest jednak pewien dziwny dodatkowy objaw usterki... Na włączonym zapłonie wskazówka prędkościomierza zamyka licznik (v-max) do tego kilometry same się nabijają. Słychać jakby coś się kręciło/buczało... ale dźwięk jest tak cichy, że nie mogę go zlokalizować.
    Test licznika wygląda prawidłowo, wskazówki przesuwają się płynnie w całym zakresie zgodnie z instrukcją. Odłączyłem radio i gniazdo przyczepki próbując wyeliminować jakieś zwarcie. Impulsator wyjęty, przeczyszczony - gniazda i styki wydają się ok. Bezpieczniki po lewej stronie kierownicy i pod maską sprawdzone. Zauważyłem, że po wyjęciu bezpiecznika z miejsca STOP wskazówka licznika opada i nie słychać tego cichutkiego buczenia. Samochód jednak nadal nie reaguje i nie odpala a diody przygasają, po wyłączeniu zapłonu słychać szybkie stukanie (coś jak spalony kierunkowskaz) kilka razy i szybkie miganie czerwonej diody.

    Czy ktoś wie gdzie szukać jakiejś usterki? Może to jakaś błahostka? Czekam na każdą podpowiedź. Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam Mateusz
  • #2
    sebastian607
    Level 17  
    A masa od karoserii do silnika sprawdzona?
  • #3
    kozak1414
    Level 2  
    Dzień dobry.

    Tak jak kolega wyżej zauważył problemem była masa między karoserią a silnikiem. Było to mylące ponieważ multimetrem masa była na wszystkich elementach, miedziana taśma jednak była tak bardzo naderwana, że rozrusznik nie był w stanie się uruchomić. Temat do zamknięcia. Dzięki za pomoc!