Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV - Jak sprawdzić stan tarcz, czy do wymiany

Mateo123456 09 Paź 2019 16:49 165 8
  • #1
    Mateo123456
    Poziom 8  
    Panowie,
    takie pytanko, mam do wymiany na pewno klocki a jak sprawdzić stan tarcz tak po amatorsku? bo wiadomo ze suwmiarką nie będę sprawdzał.
    Chodzi mi o to że raz kupiłem komplet z tarczami + klocki to mechanik twierdził że nie potrzebnie ale wymienił, za drugim razem same klocki to powiedział że dokupili tarcze bo tez były do wymiany, same klocki to za mało.

    I teraz skąd wiadomo w warunkach domowych że tarcza jest do wymiany?
    da się jakoś ręcznie sprawdzić rant? Oczywiście pomijamy sytuację gdzie wszystko zjechane na maxa i nic nie ma, bo to chyba dziecko by rozpoznało ale taki stan właśnie że nie ma tragedii, to jak to ocenić?
  • #2
    siewcu
    Poziom 34  
    Bez pomiaru nie ocenisz. Na oko to chłop w szpitalu zmarł...
  • #3
    kortyleski
    Poziom 42  
    Jest podawany minimalny wymiar dla grubości tarczy. Niestety jednak suwmiarka będzie potrzebna.
  • #4
    Mateo123456
    Poziom 8  
    To chcecie mi powiedzieć, że diagnosta na SKP sprawdza suwmiarką i wtedy ocenia czy auto ma dobry stan układu hamulcowego czy nie?
    albo mechanik podczas np wymiany oleju?

    Czyli jadąc oglądać auto do kupienia trzeba oprócz np czujnika lakieru, mieć suwmiarkę żeby ocenić czy tarcze w aucie będą nadawały się za chwilę do wymiany?
  • Pomocny post
    #5
    Piotrek#G
    Poziom 24  
    Niektóre wady tarczy są tak oczywiste, że pozwalają już nawet "na oko" ocenić, że tarcze nadają się do wymiany: rdza, pęknięcia, bardzo duży rant. Przeciętny mechanik zobaczy to od razu.
    Jednak jeżeli tarcze na aucie są już w takim stanie, to obawiałbym się o stan reszty auta i zastanowiłbym się mocno nad zakupem. Bo jeżeli ktoś oszczędzał na hamulcach to strach pomyśleć na czym jeszcze.
    Do stwierdzenia czy tarcza przekroczyła minimalną grubość potrzebna będzie jednak suwmiarka, no chyba, że tak jak w przypadku ATE Power Disc będzie widać to po wytartych nacięciach.
  • Pomocny post
    #6
    siewcu
    Poziom 34  
    Zmierzenie suwmiarką to nie jest problem, na oko powinno być widać po rancie no ale to dla osób z dużym doświadczeniem w tym temacie - niektórzy po prostu widzą. U mnie jak wymieniałem zapytałem znajomego mechanika, bo ojciec miał problem z tym - podszedł, popatrzył i stwierdził, że śmietnik.
  • #7
    Mateo123456
    Poziom 8  
    Chodzi o to że pojade z klockami i mechanik stwierdzi że też trzeba wymienić, no to ok ale nie chce jakiś lipnych tarcz, a są mechanicy co założą Dayco czy jakies tam ale tanio wyjdzie naprawa.
    Z drugiej strony zakładanie nowych klocków na zjechane tarcze to też bezsens
  • #8
    Piotrek#G
    Poziom 24  
    Może napisz co tak naprawdę chcesz zrobić... Robiłeś te hamulce i masz wątpliwości? Dopiero chcesz robić i nie wiesz co trzeba wymienić? Jeżeli się nie znasz, nie masz zaufanego znajomego, który może Ci pomóc, to musisz wierzyć na słowo mechanikowi.
  • #9
    robokop
    Moderator Samochody
    Mateo123456 napisał:
    ak sprawdzić stan tarcz tak po amatorsku?
    Każdy producent określa minimalną grubość tarczy, oraz dopuszczalne bicie. Do pomiaru obydwu są specjalne narzędzia i tyle. Kosz.