Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zgodność PESEL z datą urodzenia w MS Access

09 Paź 2019 18:23 183 8
  • Poziom 4  
    Witam!
    Na wstępie zaznaczę, że jestem początkujący w kwestii baz danych w Accessie. Mam problem, ponieważ nie wiem jak utworzyć regułę poprawności w konstruktorze wyrażeń aby nr PESEL był zgodny z datą urodzenia, zarówno przed rokiem 1999 jak i po nim. Z góry dzięki za pomoc. :)
  • Poziom 36  
    Taka prosta funkcja:

Kod: vbscript
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
  • Moderator Programowanie
    A tak z trzeciej strony.
    Wykorzystałbym kod z linka i po wpisaniu PESEL automatycznie uzupełniał pozostałe (data urodzenia, płeć) pola. Po wcześniejszym sprawdzeniu poprawności (cyfra kontrolna) oczywiście.
  • Poziom 36  
    A tak z czwartej strony.;)
    Skoro PESEL w Bazie, to i o RODO nie można zapomnieć.
  • Poziom 4  
    Dzięki za szybką odpowiedź. Na pewno to sprawdzę ;)

Dodano po 8 [godziny] 9 [minuty]:

Próbowałem to ogarnąć ale niestety, jak już wspomniałem jestem początkujący w accessa i nie za bardzo ogarniam co w tym linku jest. Wybaczcie mi ;P
    Bardziej by mnie satysfakcjonowała następująca forma: Day([Data urodzenia])=Mid([PESEL];5;2) And Month([Data urodzenia])=Mid([PESEL];3;2) itd. I nie wiem właśnie co dalej bo mam problem z rokiem. Jak to sformułować aby data całkowicie zgadzała się z PESELEM przed i po 1999 roku.

PS. Jeśli w tym wyrażeniu też jest błąd to prosiłbym o poprawienie mnie :)
  • Moderator Programowanie
    Nie prościej wpisać PESEL i pozwolić zadziałać VB?

U mnie Access w wersji 2003, ale powinno być zgodne wzwyż (załącznik: funkcja w module + zdarzenie "przy wyjściu")

Zgodność PESEL z datą urodzenia w MS Access
  • Poziom 36  
    Kod: vbscript
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod