Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Crawford CDM-6 1991 ustawienie krańcówek

kaj18 09 Oct 2019 20:22 585 6
  • #1
    kaj18
    Level 9  
    Nabyłem bramę używaną Crawford 4,5x4,5m.Po montażu i instalacji napędu brak reakcji układu napędowego. Sprzedawca zarzeka się, że sprzęt sprawdzony przed sprzedażą i nie wykazuje chęci pomocy więc proszę forumowiczów o porady. Jestem amatorem więc z góry przepraszam za brak fachowego języka.
    Po podłączeniu L1,L2, L3 i N brak jakiejkolwiek reakcji układu sterującego. W płytkę główną układu sterującego wpięte jest prawdopodobnie jakieś rozszerzenie które jest połączone niestabilnie i przy poruszeniu nim słychać było pracę prawdopodobnie przekaźnika. Po dociśnięciu "rozszerzenia" przekaźnik ten włącza się przy włączeniu włącznika głównego. Diody nie świecą. Układ nie reaguje na przyciski góra/dół/stop. Próby uruchomienia przy różnych pozycjach otwarcia bramy nic nie zmienia.Podobnie przy możliwych kombinacjach na włącznikach krańcowych w jednostce napędowej(obracane plastikowe krzywki na osi). Na płytce na której jest przełącznik 430 - 230v napięcie dochodzi. Udało mi się zmierzyć ok 10V na wyjściach 1-2 z 1-6 wychodzących do włączników krańcowych jednostki napędowej. Nie sprawdzałem silnika "na krótko", ale w żadnym momencie nie uzyskałem prądu na wyjściach z ukł.sterującego na silnik. Dwa bezpieczniki w sterowniku sprawdzone.
    Jedyne co znalazłem to http://fliphtml5.com/cbrf/eqgm/basic str.56 i dalej.
  • #2
    tmtch
    Level 18  
    Z tego co opisujesz, pierwsze co mi przychodzi na myśl, to że otwarty jest obwód np naprężenia linek, styk łańcucha pociągowego itp. Ale to tylko przy założeniu, że centrala jest sprawna, silnik sprawny a uruchamia to fachowiec. W dodatku piszesz o luzach w stykach modułu... Przy przemysłowych napędach jest o wiele więcej układów wpływających stan pracy niż w przydomowych. Moim zdaniem zrzucaj starą centralę crawforda (to i tak stary trup) poszukaj nowszej płyty centrali z obsługą krzywek (choćby GFA, horman, marantec, nassau itp). Są dość dobrze "rozpoznane" i używane są w dość dobrej cenie. Oczywiście sprawdź moc silnika w stosunku do centrali. Wtedy, jestem prawie pewien, że jak ruszy, to chrobot przekładni będzie słyszalny z daleka.

    Miałem już przyjemność składać importowane prywatnie używane bramy, w żadnej napęd (jeśli był) nie był sprawny, albo był tak stary że przy demontażu rozsypywał się. I tak: brama jak była w całośći - sprawna, po demontażu już nie. Jestem pewien że tak było w twoim przypadku.
  • #3
    kaj18
    Level 9  
    Bramy sa zamontowane w warsztacie w gospdarstwie rolnym.otwierane beda 2-3 razy w tygodniu w tym w pelni otwierane beda kilka razy w roku (wjazd kombajnu).Moze, lepiej zamontowac przelacznik L/0/P z rozbudowaniem o "krancowki "bezpieczenstwa"?pomyslalem o ukladzie gdzie jesli zapomne wylacznic otw./zam.to po zadzialaniu krancowek zatrzyma prace,ktora bedzie mozna wznowic przelacznikiem .L/0/P za pomoca wlacznikow chwilowych omijajacych prace krancowek? Poprosze o propozycje takiego ukladu z krancowkami.znalazlem jakies podobne,ale bardziej zautomatyzowane.moze krancowki nc podlaczone szeregowo zamykalyby obwod zasilenia przekaznika(stycznika) 3 faz zasilajacego przelacznik L/0/P i w razie rozlaczenia obwodu przez jedna z krancowek wlacznikiem chwilowym mozna byloby polaczyc rozlaczony przez krancowke obwod i cofnac brame L/0/P do zakresu pracy?koszt pewnie do 100 pl.to zadziala?
  • #4
    tmtch
    Level 18  
    Przepraszam cię kolego, ale tego rodzaju druciarstwo jakie opisujesz - śmiechu warte, przynajmniej w kontekście bramy 4,5 x 4,5. Do 100 zł powiadasz? tyle to kosztuje 1 porządny stycznik.
  • #5
    kaj18
    Level 9  
    Ok.szanuje opinie.mam prawdopodobnie uszkodzony sterownik, szukam rozwiazania.nie stac mnie na nowy sterownik, gdyby bylo , kupilbym nowe drzwi."druciarstwo" moze byc rozwiazaniem sensownym do potrzeb i warunkow pracy.a z innej strony_czy sterowniki innych firm moga byc zgodne z cmd_6 mojej bramy?
  • #6
    tmtch
    Level 18  
    W twoim przypadku jedynym sensownym i bezpiecznym rozwiązaniem jest ręczna przekładnia łańcuchowa na wał. Jak brama jest dobrze wyważona.
  • #7
    kaj18
    Level 9  
    Udało się uruchomić CMD6.Nie wiem konkretnie jak.Poruszałem wszystkimi krańcówkami i przełącznikami w mechanizmie, spróbowałem możliwych ustawień krzywek.Działa!
    Teraz po jednokrotnym wciśnięciu GÓRA drzwi się otwierają.Krańcówkę wewnętrzną (patrząc od klapki mechanizmu - opisaną jako S1 - completely open) ustawiłem tak, że drzwi otwierają się do momentu zetknięcia z amortyzatorami na górnej szynie.
    Chwilowe wciśniecie DÓŁ nie powodowało ciągłego zamykania.Drzwi opadały tylko w trakcie wciskania przycisku. Zauważyłem, że kontynuują opadanie gdy wciśnięta była krańcówka S2 - completely open, ale tylko przez okres wciśnięcia krańcówki przez krzywkę. Zamieniłem podłączenie z NC na NO na S2 i w tej chwili mam efekt, że jednorazowe wciśnięcie GÓRA otwiera bramę całkowicie, jednokrotne wciśnięcie DÓŁ zamyka bramę do pozycji ustalonej krańcówką S2, tj 20 cm nad podłogą.
    Co dalej? Jest krańcówka S3 - reduced opening. Nie zauważam zmiany pracy przy wciśniętej czy wyciśniętej krańcówce. Mam wyłącznik pneumatyczny. Czy żeby zamknąć bramę kompletnie muszę przytrzymać DÓŁ a wył pneumatyczny wyłączy pracę czy powinno zamknąć bramę do końca po jednokrotnym wciśnięciu DÓŁ? Jak to ustawić?


    Pokombinowałem trochę z krańcówkami. Pomaga taki myk:wyłączyć zasilanie, przełączyć stycznik od pracy ręcznej/automatycznej (DISENGAGEMENT SWITCH), włączyć i upewnić się czy przekaźnik jest wyciśnięty (trzpień przełącznika czasem nie wraca, trzeba lekko szarpnąć ręcznie bramą). ustawić krzywki poza krańcówkami i powinna ruszyć.potem ustawianie krańcówek już normalnie. Krańcówka S3 (reduced opening) raczej nieaktywna. nie wiem czy w 100% powtarzalne, ale działa!;)