Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy kolumny aiwa sx-77 bedą dobrze grały przy wiezy aiwa nsx-v900

09 Paź 2019 21:00 144 16
  • Poziom 3  
    Jestem laikiem w tych sprawach i znalazłem starą wieże aiwa nsx-v900 i chialbym dokupic do niej jakieś kolumny. Czy np aiwa sx-77 bedą dobre?
  • Poziom 43  
    Jak nie masz kolumn z tej wieży, to będą dobre.

Pozdrawiam.
  • Poziom 29  
    Pasować będą. Pamiętaj tylko, że wzmacniacz w nsx-900 ma 80W na kanał (wg specyfikacji), a deklarowana moc kolumn to 60W. Więc będziesz mógł grać max na pół mocy wieży.
  • Poziom 33  
    TomaszC. napisał:
    Więc będziesz mógł grać max na pół mocy wieży.

Możesz to uzasadnić? Czy to tylko taka Twoja teoria?
  • Poziom 29  
    80 jest zawsze większe od 60. Jeżeli ten sam producent wieży(wzmacniacza) i kolumn deklaruje określoną ich moc to chyba wie co robi. Jeżeli podłączymy do wzmacniacza kolumny o mocy 25% mniejszej i damy pełną moc ze wzmacniacza to moim zdaniem nic dobrego z tego nie będzie. Dlatego napisałem o połowie mocy wieży. Czy jakbym napisał 3/4 mocy wieży byłoby lepiej?

mariuszp19 napisał:
    Czy to tylko taka Twoja teoria?

Myśl jak chcesz.
  • Poziom 33  
    Proponuję trochę poczytać i dopiero snuć teorie.
    Szybciej uszkodzisz kolumny przesterowanym wzmacniaczem. Sytuacja taka nastąpi kiedy będziesz próbował wysterować kolumny za słabym wzmacniaczem.
    Natomiast w przypadku mocniejszego wzmacniacza kolumny zaczną charczeć co będzie sygnałem do ściszenia wzmacniacza.
    Zresztą jest masę wątków na ten temat.
    Pierwszy z brzegu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=16263838#16263838
  • Poziom 43  
    @mariuszp19 ma rację, z tym że jak:
    mariuszp19 napisał:
    w przypadku mocniejszego wzmacniacza kolumny zaczną charczeć co będzie sygnałem do ściszenia wzmacniacza.