Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C4 GP 1.6HDI 2011 - Nie kręci rozrusznik

09 Paź 2019 23:22 228 10
  • Poziom 19  
    Może ktoś cokolwiek podpowie bo już pomysłów mi zabrakło :(

    Miesiąc temu kupiłem Citroena C4 Grand Picasso, 2011, 1,6hdi ze skrzynią MCP.
    Niestety przy zakupie nie zauważyłem że auto da się odpalić bez naciśnięcia hamulca, da się również odpalić jeśli dźwignia zmiany biegów jest w pozycji innej niż N.
    Nie muszę chyba dodawać że by móc odpalić takie auto to trzeba biegi ustawić na N i dodatkowo wcisnąć hamulec.
    Ponieważ mam już też inne C4P to odruchowo odpalałem z naciśniętym hamulcem i nie wychwyciłem tego błędu.

    Jak się okazało po paru dniach testów i po konsultacji ze sprzedawcą/importerem auta auto kupione we Francji było niesprawne bo nie odpalało.
    Po imporcie jakiś elektryk dołożył przekaźnik sterowany stacyjką który podaje zasilanie na automat rozrusznika i wóz odpala - w takim stanie je kupiłem

    Jako że nie lubię takich przeróbek chciałem to usunąć lecz ta usterka chyba przerasta moją wiedzę

    Diagnostyka wyświetla błąd F9A0 ( błąd sterowania przekaźnika rozrusznika)
    Błąd występuje w BSM i BSI, BSM podmieniony - bez efektu, czujnik stopu wymieniony, okablowanie sprawdzone, transponder kluczyki itp itd sprawdzone

    Jakieś pomysły ?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 17  
    Bsi bo to ono zapodaje sygnal rozruchu i oczywiscie kable lub sterownik skrzybi blokuje, pozniej wysle schemat
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 19  
    fajnie by było, przyda się jakiś punkt zaczepienia, bo sprawdziłem już wiele rzeczy, niestety bez efektu
  • Poziom 19  
    Dzięki
    Przejrzę te schematy

    Dzisiaj poświęciłem nieco czasu wieczorem na diagnostykę.
    Mam dwa auta z MCP, C4P i C4GP, ten sam rocznik 2011, ten sam sterownik skrzyni CFC310P.01 w obu autach, numery PSA zgodne.

    Postanowiłem poszukać różnic w diagnostyce obu aut

    Zastanawia mnie to, że w tym wozie z usterką Diag przy odczycie nie rozpoznaje kalkulatora skrzyni, ale jak wybiorę ręcznie CFC300 to łączy się bezproblemowo
    W sprawnym aucie Diag od razu wykrywa sterownik jako CFC300

    Czy to może sugerować że problemy stwarza właśnie sterownik skrzyni ?

    odczyt wersji kalkulatora z auta sprawnego:
    Citroen C4 GP 1.6HDI 2011 - Nie kręci rozrusznik

    i z auta z usterką:
    Citroen C4 GP 1.6HDI 2011 - Nie kręci rozrusznik

    identyfikują się niemalże identycznie to dlaczego jeden jest prawidłowo identyfikowany a drugi nie ?

    Ciekawi mnie też różnica w napięciu zasilania i sterowaniu blokadą rozruchu
    auto sprawne:
    Citroen C4 GP 1.6HDI 2011 - Nie kręci rozrusznik

    i auto z usterką:
    Citroen C4 GP 1.6HDI 2011 - Nie kręci rozrusznik

    nie ukrywam że z diagnostyki jestem początkujący i niewiele potrafię z tego wywnioskować ale czy te odczyty wskazują by iść dalej tropem awarii kalkulatora skrzyni ?
  • Poziom 17  
    Sprawdz w obu autach jaka skrzynia jest telekodowana, moze ktos podmienil skrzynie z innego modelu i nie zmienil wartosci. Ostarnio mialem c3 z 2005r gdzie ktos zmieniajac skrzynie zmienil z szarpaka na automat...
  • Poziom 19  
    A możesz kolego podpowiedzieć ścieżkę w DBoxie gdzie to sprawdzić, nie ukrywam, że nie kojarzę w którym miejscu programu to zweryfikować :cry:

    Mam zamiar w weekend nieco pogrzebać w tych autach, planuję wymianę oleju w robotach to i DB będzie podłączony
  • Poziom 17  
    Opakowanie naprawa/ telekodowanie/ telekodowanie reczne tam bd min konfiguracja pojazdu itd
  • Poziom 19  
    No to chyba mamy różne wersje programu. Niestety nie ma u mnie takich opcji. Mam diagbox 7.57
    Sprawdzę jeszcze na sprawnym aucie czy to będzie niemniej na tym z usterką nie ma. No chyba że jestem tak ślepy i nie mogę tego odnaleźć.

    Wymieniłem olej w robotach w obu autach. Zobaczymy czy da się to odczuć podczas jazdy. Wygląd starego i nowego oleju to koszmarna różnica
  • Poziom 33  
    Daj spokój z podstawową diagnostyką, bo na handel zostało to sto procent przerobione już. Lepiej pomyśl co przerosło możliwości handlarzy. Aktywacja komponentu Diagbox-em z miernikiem w reku mierząc bezpośrednio na pinach BSI. Jak nie ma zasterowania to masz zgnite ścieżki na płycie tego sterownika. Zdarza sie. Ostatecznie ukryty drugi immo.
  • Poziom 19  
    Właśnie dlatego, że auto nie zostało naprawione tylko dołożono "obejście" problemu to uważam, że diagnostyka ma sens.
    BSI oglądałem,wygląda bardzo dobrze.

    A ponieważ mam dwa auta w podobnej konfiguracji to czepiam się właśnie różnic wynikających z diagnostyki - gdybym miał lapka z DB to może szybciej by mi szło, niestety do diagnostyki używam stacjonarki i nie zawsze łatwo mi przestawić auto do garażu z PC
    Tak się uczepiłem tej skrzyni bo tu jest właśnie spora różnica, która może mieć wpływ na usterkę
    Zaprzyjaźniony szrot ma niebawem dostać jakieś C4P "na żyletki",jeśli to będzie auto z MCP i jak kalkulator będzie zgodny to wówczas zdobędę go na podłożenie, nie ukrywam, że nieco się obawiam wyjmować kalkulator skrzyni ze sprawnego auta

    ps.nie wiem czy gdzieś było ale do czytania schematów może się przydać pdf z opisem nomeklatury PSA