Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Inwerter Solis - odczyt danych przez Wi-Fi

pikulski 10 Oct 2019 11:18 20664 91
Optex
    pikulski
    Level 10  
    Posiadam 2 inwertery Solis oraz 1 Aurore PowerOne.
    Chciałbym odczytywać z nich zdalnie dane.
    Wiem że są firmowe Data Stick Wi-Fi do odczytów zdalnych pod złącze RS485.
    Czy uniwersalny kontroler RS485 to Wi-Fi będzie działał z inwerterem?
  • Optex
    jacek2100
    Level 12  
    Z aurory da się odczytać, ja odczytuje po kablu, a z solisem walczę jak mam wolną chwile. RS 485 Wi-Fi, nie mam aż takiej wiedzy, gdzieś na komputerze mam opisy protokołów, ale z zawodu jestem elektrykiem więc idzie mi to wolno. Korzystam z arduino i modułu RS485.
    pikulski
    Level 10  
    Z Aurory przez zwykły przewód USB też mi się udało odczytać parametry.
    Aurorę wymieniłem na kolejnego Solisa więc jeden problem odpada :)
    Do Solisa dziś znalazłem tanią alternatywę do Wi-Fi Stick:
    SOLIS DATA Logging Box
    Inwerter Solis - odczyt danych przez Wi-FiSolis-data...68x514.jpg Download (33.26 kB)
    Można podłączyć do 10 inwerterów.
    Kosztuje ok 250zł netto lecz chwilowo niedostępny.
    Dostawa z Chin jest w drodze tylko nie wiem czy to bezpieczne w obecnej sytuacji ;)
    Jakby udało Ci się udało coś uruchomić do końca lutego daj proszę znać.
    jacek2100
    Level 12  
    Witam, jak pracę z Solisem? Udało się komuś podłączyć po przez kabel czy jednak zostaje Wi-Fi Stick? Pytam bo próbowałam przez kabel ethernet i nie daje rady i nie wiem czy kupować Stick lub Box
    Aanniiaa
    Level 7  
    Witam, jak pracę z Solisem? Udało się komuś podłączyć po przez kabel czy jednak zostaje Wi-Fi Stick? Pytam bo próbowałam przez kabel ethernet i nie daje rady i nie wiem czy kupować Stick lub Box
  • Optex
    pikulski