Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania R420 wymiana oleju w silniku.

10 Oct 2019 18:08 4806 4
  • Level 17  
    Kupiłem Scanię R420 z 2008r., przebieg 1 700 000 km, jeżeli chodzi o olej silnikowy czy lać 15w40 czy 10w40, ile tam wchodzi orientacyjnie? Czy oprócz oleju , filtra paliwa oleju, paliwa i osuszacza coś jeszcze należało by zmienić?
    Czytałem o retarderach, tam też olej się wymienia, co ile km?
    Może macie uwagi bo jest to pierwsza ciężarówka w której będę wymieniał olej i filtry.
    Co ile wymieniać olej, przebiegi ok 500-1000 / miesięcznie.
    Dziękuję za pomoc
  • Level 19  
    Olej należy wlać taki jaki był do tej pory najlepiej zapytaj poprzedniego właściciela co tam lał. Do silnika wchodzi około 36l oczywiście masz do kontroli bagnet przy wlewaniu świeżej oliwy. Oprócz wymiany filtrów wyczyść filtr odśrodkowy. W retarderze olej też się wymienia, my wymieniamy co 150tys km, zależy też jak kierowca często używa widać po kolorze bo to ATF. Nowy filtr oleju zalej świeżym olejem. W naszych samochodach na minerale wymieniamy co 40tyś -45tyś km, natomiast tam gdzie jest półsyntetyk wymieniamy co 55-60 tyś km. Masz sprawne adblue? tam też jest filtr. Masz też filtr na skrzyni i moście. Są tu na forum koledzy którzy znają się na scaniach może coś jeszcze podpowiedzą ewentualnie mnie poprawią :)
  • Level 19  
    Dagomir wrote:
    W retarderze olej też się wymienia, my wymieniamy co 150tys km, zależy też jak kierowca często używa widać po kolorze bo to ATF.

    Witam.
    ATF lało się do retarderów starszego typu(seria 4) z chłodnicą na ramie. Do retarderów nowszych z chłodnicą zintegrowaną z retarderem leje się olej silnikowy. Scania zaleca shell Rimula 10W30. Reszta tak jak napisał Dagomir. Pozdrawiam
  • Level 32  
    A ostatnio na szkoleniu znowu mówiono, że można zalewac ATF. To samo w manie ze skrzynią 12+2 czy też od kilku miesięcy po zmienie nazwy na 14.
    Zalewalem silnikowy ale teraz zmienilem na czerwony- po za tym nie wiem czy scania sama na to nie wpadła po tym jak simering na cylindrze nie wytrzymywal? Zobacz że na czerwonym oleju nie było tak czesto lub wogole tego problemu - przez 2 lata rozbralem minimum 15 retarderow problem olej na odpowietrzeniu plus zero oleju w retarderze.
    Możesz to potwierdzić? Pozdro.
  • Level 19  
    Witam
    Szukałem specjalnie ostatnio w Multi informacji o oleju w retarderze i jest napisane że zalecają olej Shell Rimula 10w-30. Trudno mi powiedzieć czy to przez olej może uszkadzać uszczelnienia na tłoku. Znam samochody w których w retarderze jest ATF i też to działa, więc nie wiem co o tym sądzić...