Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Trike Build Go Kart Projekt

ManiusOfficialMoto 11 Paź 2019 11:50 609 7
  • Trike Build Go Kart Projekt
    Witam oto mój projekt jak wam się podoba?
    Trike będzie jeździł po ulicy w zime stworzony z myślą do driftu.
    Ale także w lato. Jak widać nie wszystko jest docięte ale postaram się dodać zdjęcia po tym jak już będzie gotowy do spawania.
    Prosze nie piszcie że silnik 50cc od skutera nie uciągnie tej ramy bo to nie problem zawsze można wyciągnąć ten i włożyć od skutera 125cc bądź większej pojemności nie miałem innego materiału chciałem zrobić to na profilu ale brak funduszy robie z tego co mam.
    Zdaje się ten materiał być ciężki ale wcale taki nie jest
    Układ kierowniczy od forda mondeo mk1
    Silnik jak na razie od suzuki katana 50cc na oryginalnych częściach/
    Tam gdzie leży kolumna planuje umieścić siedzenie
    Siedzenie nie wiem jakie na pewno nie od forda bo waga wzrośnie myślę od jakiegoś gokarta ale jak narazie nic mi się nie trafiło ciekawego
    Koła z przodu od quada 110cc//
    Zwrotnice jeszcze nie zrobiłem niżej plan na zwrotnice (nie mam programu do projektowania 3d więc rysowałem w paint z tąd tak to wygląda a nie inaczej ale każdy powinien się domyślić że płaskownik przy pręcie gwintowanym jest z boku)
    Trike Build Go Kart Projekt
    (Płaskownik od zwrotnicy nie będzie spawany tylko gięty pod taki wzór jak na obrazku)
    Jeszcze nie pospawany tak więc co byście zmienili a co dodali rozwarze każdą odpowiedź /Dziękuje za opinie.


    Trike Build Go Kart Projekt Trike Build Go Kart Projekt Trike Build Go Kart Projekt Trike Build Go Kart Projekt

    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
    O autorze
    ManiusOfficialMoto
    Poziom 3  
    Offline 
    ManiusOfficialMoto napisał 6 postów o ocenie 1, pomógł 0 razy. Mieszka w mieście Wieluń. Jest z nami od 2019 roku.
  • Computer Controls
  • #2
    VIGOR_PICTURES
    Poziom 20  
    Czołem,
    Przy użyciu maglownicy z normalnego samochodu nie będzie trzeba się za bardzo namachać kierownicą? W gokartach czy innych "drift maszynach" zawsze układ kierowniczy jest dużo bardziej czuły. Z drugiej strony - chciałbym zobaczyć jak to jeździ w zimę (ewentualnie po kostce posypanej piaskiem), ponieważ jakoś nie widzi mi się, żeby przy takiej konstrukcji (jedno koło z tyłu vs sztywna oś / LSD) dało się "kręcić bączki".
  • Computer Controls
  • #3
    ManiusOfficialMoto
    Poziom 3  
    Jeśli chodzi o układ kierowniczy i stopień skrętu kierownicy mi o to chodzi by było to jak najbardziej przybliżone do skrętu w samochodzie stąd ta maglownica bo co prawda można by było to zrobić po swojemu aczkolwiek ja stawiam na profesionalizm jak to się mówi :D :D
    a jeśli chodzi o kręcenie bączków nawet o tym nie myślałem raczej buduje to z myślą driftu bardziej na zime nie wiem jak to będzie się miało z kręceniem bączków przypuszczam że stanie w miejscu przy próbie kręcenia..
    no wiadnomo to jest 50cc i raczej nie da rady kręcić bączki chodziaż nie wiem wolał bym się wypowiedzieć gdy zrobie to i zaczne tym jezdzić nie lubie wypowiadać się na jakiś temat gdy się nie znam na rzeczy dlatego moim skromnym zdaniem okarze się w praniu jak to się mówi :D :D
    Napewno podziele się z wami filmikiem jak to zrobiłem i jak to będzie jezdzić oczywiście dłuższym nie zamierzam robić komuś smaka przetestujemy w każdym terenie :D :D Bardzo dziękuje za opinie i zapraszam również innych użytkowników do skomentowania mojego projektu i zadawania pytań odnośnie budowy :D :D Pozdrawiam
  • #4
    elektronockaut
    Poziom 5  
    Ciekaw jestem czy wał kardana nie będzie się blokował przy tak dużym kącie zagięcia. Ogólnie dla mnie pomysł jak i wykonanie bardzo kiepskie. Również rozważyłbym przekładnię kierowniczą z przełożeniem jeden do jeden, która zresztą można łatwo wykonać samemu.
  • #5
    ManiusOfficialMoto
    Poziom 3  
    Ja również jestem tego ciekaw kolego :D :D
    Dziękuje za szczerą opinie :D
    Uważasz że ten projekt jest kiepski chciał bym wiedziec dlaczego tak sądzisz ?
    Prosze o podanie konstruktywnej opini na ten temat :D :D
    Pozdrawiam :P :D
  • #6
    rdt
    Poziom 24  
    konstrukcja z profila otwartego - C-eownika ??
    Nie wiem jak to będzie z driftem bo większość konstrukcji ma dwa koła z tyłu na sztywno, właśnie po to by łatwiej było zerwać przyczepność. Wydaje mi się że w tym układzie pojazd będzie podsterowny a do driftu powinien być nadsterowny.
    Co do siedzeń ja mam plan na trajkę i mam siedzenie z likwidowanego stadionu. można nad takim plastikowym z autobusu pomyśleć. a jak nie to większość trajek ma blaszane ze starych traktorów Ktoś nawet regularnie na OLX takie oferuje.
  • #7
    VIGOR_PICTURES
    Poziom 20  
    ManiusOfficialMoto napisał:
    Jeśli chodzi o układ kierowniczy i stopień skrętu kierownicy mi o to chodzi by było to jak najbardziej przybliżone do skrętu w samochodzie stąd ta maglownica

    Zgadza się, ale wszystkie samochody do driftu (poza zgruzowanymi e36 palącymi kapora pod Tesco) miały tak zbudowany układ kierowniczy, że był bardzo czuły na ruchy kierownicą.

    ManiusOfficialMoto napisał:
    no wiadnomo to jest 50cc i raczej nie da rady kręcić bączki

    Określenia "bączki" użyłem jako skrótu myślowego, chodzi mi oczywiście o kontrolowany poślizg. Bardziej niż moc silnika martwi mnie sama konstrukcja przeniesienia napędu. Zdecydowanie ciężej zerwać przyczepność mając do dyspozycji jedno koło. Co innego sztywna oś. No nic - czekamy aż będzie jeżdżący prototyp.

    Acha, jak z hamulcami?
  • #8
    ManiusOfficialMoto
    Poziom 3  
    rdt napisał:
    konstrukcja z profila otwartego - C-eownika ??
    Nie wiem jak to będzie z driftem bo większość konstrukcji ma dwa koła z tyłu na sztywno, właśnie po to by łatwiej było zerwać przyczepność. Wydaje mi się że w tym układzie pojazd będzie podsterowny a do driftu powinien być nadsterowny.


    Nie mam pojęcia kolego jak to będzie okaże się to wszystko jak to pospawam sam jestem ciekaw nigdy nic nie wiadomo wszystko może się zdarzyć przy takich projektach :D :D :D

    A jeśli chodzi o to dlaczego jest to zbudowane z profilu otwartego to już odpowiadam chciałem zrobić to z tego co miałem na podwórku wiesz to ma nie wyglądać to ma jezdzić :D :D :D Takiego jestem zdania a w razie czego zawsze mogę sobie przerobić rame (oczywiście nie mówie tutaj o wymianie materiału bo to było by bez sansu) nie miałem profilu to użyłem to co miałem :D :D :D

    rdt napisał:
    Co do siedzeń ja mam plan na trajkę i mam siedzenie z likwidowanego stadionu. można nad takim plastikowym z autobusu pomyśleć. a jak nie to większość trajek ma blaszane ze starych traktorów Ktoś nawet regularnie na OLX takie oferuje.


    Dziękuje za podpowiedź sprawdzam sobie na OLX i faktycznie jest dużo ofert tego typu napewno się coś znajdzie :D :D

    Pozdrawiam!

    Dodano po 14 [minuty]:

    VIGOR_PICTURES napisał:
    ManiusOfficialMoto napisał:
    Jeśli chodzi o układ kierowniczy i stopień skrętu kierownicy mi o to chodzi by było to jak najbardziej przybliżone do skrętu w samochodzie stąd ta maglownica

    Zgadza się, ale wszystkie samochody do driftu (poza zgruzowanymi e36 palącymi kapora pod Tesco) miały tak zbudowany układ kierowniczy, że był bardzo czuły na ruchy kierownicą.


    Rozumiem o tym nie wiedziałem zobaczymy jak to się będzie miało po wstępnym ukończeniu projektu :D :D :D

    ManiusOfficialMoto napisał:
    no wiadnomo to jest 50cc i raczej nie da rady kręcić bączki

    VIGOR_PICTURES napisał:
    Określenia "bączki" użyłem jako skrótu myślowego, chodzi mi oczywiście o kontrolowany poślizg. Bardziej niż moc silnika martwi mnie sama konstrukcja przeniesienia napędu. Zdecydowanie ciężej zerwać przyczepność mając do dyspozycji jedno koło. Co innego sztywna oś. No nic - czekamy aż będzie jeżdżący prototyp.
    Acha, jak z hamulcami?


    Jeśli chodzi o hamulce to już mam przemyślany tylni hamulec będzie to wyglądało w ten sposób:

    Trike Build Go Kart Projekt

    klamka hamulca będzie przykręcona do profilu z boku do klamki będzie przyspawany jeszcze drut aby przedłużyć klamke i będzie działać to tak jak (ręczny w samochodzie po pociągnieciu do siebie) tylne koło przykręcone do silnika hamuje (hamulce hydrauliczne) a z przodu to jeszcze nie wiem myśle że zrobie na pedał bo tam w kołach są hamulce bębnowe podłącze linke i do pedała tak ja to widze :D :D :D :D

    Dziękuje za odpowiedź :D :D :D

    Pozdrawiam