Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Znacie ciągnik jednnosiowy/przekładnię z WOM bez sprzęgła hydrostatycznego?

11 Paź 2019 12:32 207 2
  • Poziom 12  
    Witam wszystkich,
    po kilku tygodniach zabawy można stwierdzić że kluczem do przeróbek silniczków do kilku KM i ich skrzyni do urządzeń wielofunkcyjnych, stacjonarnych i ich napędu (typu kopaczki czy maszyny do zbioru warzyw, etc), jest brak sprzęgła odśrodkowego i hydrostatycznego :-(

    Pytanie tylko gdzie znaleźć jeszcze takie cudo, jak wszędzie to pakują żeby skrzynia miała wyjście przez np. jakiś przekaźnik na ten wałek mocy ze sprzęgłem ciernym.. ?

    Z tego co wiem oprócz fiacika 126p do drogiej przeróbiki, ciągniczek jednoosiowy czeski MF 70 lub GUTBROD 650 ale tam są podobno na olx z ofert dwa wałki mocy, nie wiem czy skrzynia jest mechaniczna czy na te paski..?

    Lipa co w tym XXI wieku :-(
  • Poziom 38  
    Dzik 2 miał taki WOM.

    Most napędowy Dzika składał się z mechanizmu różnicowego i walcowatych zwolnic – przekładni spowalniających. Podzespoły te można było załączać za pomocą trzech przesuwanych sprzęgieł kłowych. Obie zwolnice dało się sprzęgać z półosiami napędowymi niezależnie. Było to nietypowe rozwiązanie. Dodatkowo trzecie sprzęgło kłowe załączało blokadę mechanizmu różnicowego. Załączanie obu zwolnic przy wyłączonej blokadzie mechanizmu różnicowego dawało typowy napęd obu kół przez mechanizm różnicowy. Blokada mechanizmu różnicowego powodowała stały napęd obu kół. Było to niezwykle przydatne w pracy na grząskim terenie. Oprócz tego, przy zablokowanym mechanizmie różnicowym, można było niezależnie załączać jak i odłączać napęd na każde koło. Podczas pracy Dzika bardzo pomagało to przy ciasnych nawrotach. Wtedy załączało się koło zewnętrzne – przy zablokowanym mechanizmie różnicowym, które bez problemu obracało ciągniczek, tak jak przy na przykład zakręcaniu czołgiem. Układ wyłączanych zwolnic był niezbędny w Dziku przy wykorzystywaniu go do napędu urządzeń stacjonarnych. W tym przypadku oba wały odbioru mocy sprzęgane były na stałe z kołem talerzowym mechanizmu różnicowego. Aby WOM na postoju mogły napędzać urządzenia zewnętrzne, koniecznością było odłączenie napędu kół przy pracującym mechanizmie różnicowym.
  • Poziom 12  
    Wiem sam znalazłem ten link jakis czas temu, ale ma wady ta skrzynia koło atakujące tego mechanizmu w jedną stronę blokuje całą skrzynie i rozwala zęby..

    Poza tym za ciężkie to jak na współczesne czasy..

    Ktoś zapodał, że już lepiej do wału korbowego silnika czy skrzyni (prowadnicy) dać wałek z dodatkowym sprzęgłem..

    Ale to masakra jest..