Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki vitara long 1.6 16v 96r - Minimalnie pokazuje temperaturę i faluje na wol

11 Paź 2019 12:39 90 3
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich serdecznie. Niedawno kupiłem suzuki vitara long 1.6 16v 1996r i od samego początku nie trzymała temperatury to znaczy Max dochodziło do pierwszej kreski bez względu na to czy była w terenie i była trochę uratowana czy przy normalnej jeździe to i tak temperatura dochodziła do pierwszego pola i koniec. Postanowiłem kupić nowy czujnik temperatury ale to nic nie pomogło dalej to samo temperatura do pierwszego pola i ani drgnie. Następnie kupiłem nowy termostat i nic nie pomogło pojechałem po kolejny który otwiera się przy wiekszej temperaturze i również nie pomogło w sumie wymieniłem 3 termostaty i czujnik i dalej ten sam problem nagrzewnica ładnie grzeje jest cieplutko ale temperatura dalej Max do pierwszej kreski już mnie coś trafia byłem z tym u kilku mechaników i każdy mi mówi że termostat za szybko puszczą ale dla czego wymieniłem 3 i każdy do niczego nie możliwe:) każdy mówi żebym się nie przejmował bynajmniej go nie przegrzeje ale jazda na nie rozgrzanym silniku też nie jest dobra... czy miał ktoś z was taki problem lub wie jak to rozwiązać. ??? Natomiast drugi problem z jakim się boryka to falowanie na wolnych obrotach tak że delikatnie widać jak trzęsie silnikiem i też nie wiem co to może być będę bardzo wdzięczny za każdą podpowiedź jak tym problemom zaradzić pozdrawiam i z góry dziekuje
  • Poziom 31  
    Generalnie, jeśli ogrzewanie w kabinie działa normalnie, to termostat otwiera się a silnik nagrzewa się normalnie. Problem z wskazówką temperatury dochodzącą tylko do pierwszej kreski od dawna pojawia się na forach. Jeśli chodzi o sprawdzenie układu chłodzenia, zrób prosty test - wsadź kawałek kartonu osłaniającego połowę chłodnicy i sprawdź, czy temperatura podniesie się. Druga awaria, którą opisujesz, może być spowodowana wadliwą pracą silniczka krokowego. Koszt części nie jest spory - odradzam używane.
  • Poziom 2  
    Dziękuję bardzo za podpowiedź. Mechanik twierdzi że to termostat się otwiera za szybko i na duży obieg puszczą ale spróbuję tego kartonu. Jeżeli by wskazówka doszła do np 90'C to znaczy że w czym szukać problemu w czujniku czy może wiskoza ? Wydaje mi się że też przez to niedogrzanie więcej pali..... A przy tym falowaniu czasami jest tak że jak pojadę w teren i się delikatnie powsciekam podkreślam delikatnie to potrafi trzymać bardzo niskie obroty graniczące że zgasnieciem silnika po czym po zgłaszaniu bądź po dłuższym postoju wraca do 900 obrotów i faluje ale delikatnie ale tak że zatrzesie silnikiem czy może to być wina np. Cewki ?? Sorki za chaotyczne info ale ciężko mi to inaczej zobrazować a to moja pierwsza vitara
  • Poziom 31  
    daf_6 napisał:
    Wydaje mi się że też przez to niedogrzanie więcej pali.....
    Jeśli silnik faktycznie jest mocno niedogrzany, to rzeczywiście pali więcej - to normalne zjawisko. Typowym objawem niedogrzanego silnika (także w innych samochodach) jest osad przypominający "majonez" odkładający się na wewnętrznej powierzchni korka oleju.