Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Działanie wentylatora z higrostatem, timerem oraz włącznikiem

ogrey666 11 Oct 2019 15:56 7512 13
    ogrey666
    Level 4  
    Moi drodzy, potrzebuję krótkiej odpowiedzi, czy do mojej sytuacji mogę zastosować łącznik dzwonkowy, czy też nie i np. może musi to być łącznik czasowy. Poniżej schemat, opis podłączenia i jak to działa od producenta oraz moje uwagi/komentarze jako cytaty. Nie jestem elektrykiem, chodzi mi tylko o kwestię tego co powinienem zastosować, żeby uzyskać żądany efekt (a o tym poniżej).

Kupiłem wentylator AWENTA KWS100H z higrostatem i timerem i chcę go podłączyć z opcją osobnego włącznika (nie podłączanego razem ze światłem). W dużym skrócie: dwa osobne możliwości załączenia wentylatora - pierwszy automatyczny na podstawie higrostatu oraz drugi ręczny na podstawie naciśnięcia łącznika.

Schemat podłączenia wygląda jak poniżej:

Działanie wentylatora z higrostatem, timerem oraz włącznikiem

Quote:
    Tutaj pojawia się moje pytanie, czy mogę zastosować łącznik dzwonkowy, aby dać napięcie do wentylatora (załączyć go), na którym zadziała timer z wentylatora np. 30 minut i po tym czasie on sam się rozłączy (obwód) powodując, że funkcjonalność automatyczna z higrostatem nadal będzie działać? Chciałbym po prostu czasami samemu wymusić odpalenie wentylatora na 30 minut, zanim będzie osiągnięty poziom wilgotności, a jednocześnie nie musieć pamiętać o wyłączeniu go łącznikiem z powrotem.

Z instrukcji podłączenia wentylatora z higrostatem AWENTA mamy taki sposób z opisem do powyższego schematu podłączenia:

Przewód fazowy (z napięciem, zazwyczaj przewód w kolorze brązowym) należy podłączyć do
    zacisku na układzie elektronicznym wentylatora opatrzonego literą L. Przewód fazowy doprowadzony