Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia i 1.6 pompka paliwa się nie załącza auto nie odpala

11 Paź 2019 19:49 333 6
  • Poziom 3  
    Witam, problem, jest z skodo auto chodziło prawidłowo, ale po 1km auto po prostu zgasło gdy zacząłem szukać przyczyny w aucie odrazy Rzuciło się w słuch, że pompa paliwa nie załącza się gdy się przekręci się kluczyk i prąd nie dochodzi do pompki, a więc zaczęłam sprawdzać bezpieczniki te w kabinie sprawdzone wszystkie w porządku i te obok Akumulatora też następnie sprawdziłem przekaźniki i wymieniłem na nowy ten od pompy paliwa i oczywiście sprawdzałem podłączałem pompkę na krótko przy przekaźnikach i pompka normalnie się załącza, ale gdy próbuję wpiąć przekaźnik to nic i sam już nie wiem, czy jest jeszcze jakaś możliwość, że gdzieś jest coś nie tak.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 39  
    Sprawdź jeszcze czy pompka pracuje gdy kręcisz rozrusznikiem.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Wyjmij przekaźnik pompy paliwa. Zrób mostek/zworkę pomiędzy pinami 17 i 23 (oznaczenie w gnieździe przekaźnika).
    Jeżeli pompa działa i auto odpala to zobacz czy po włączeniu zapłonu - przekręceniu kluczyka w stacyjce - pojawia się plus na pinie 19. Sprawdź to za pomocą żarówki wpiętej między masę a ten pin - nie używaj miernika do sprawdzenia bo może Cię oszukać.
    Jeżeli żarówka zaświeci na włączonym zapłonie to sprawdź czy żarówka będzie świecić między plusem a pinem 16. Powinna świecić przez ok 2-3sek po włączeniu zapłonu a później zgasnąć. Ma też świecić w momencie kręcenia rozrusznikiem.
    Cewka przekaźnika sterowana jest za pomocą plusa ze stacyjki (pin 19) i masą podawaną przez sterownik silnika ECU (pin 16).
    Ustal czego brakuje - masy z ECU czy plusa ze stacyjki.
    Daj znać czy pali po zawarciu 17 i 23 bo może się okazać że to nie wina sterowania pompy a np. ECU nie dostaje zasilania lub coś z nim nie tak.

    Tak informacyjnie na temat pinów gnieździe przekaźnika i oznaczeń nóg przekaźnika
    Gniazdo - przekaźnik
    16 - 1/MOT - ECU
    17 - 2/30 - battery+
    18 - 3/C - crash signal
    19 - 4/15 - battery+ through ignition switch
    21 - 6/31 - ground
    22 - 7/50 - starter
    23 - 8/87 - pump
    24 - 9/TK - door contact
  • Poziom 41  
    Artur,gdyby miał pojęcie to wymieniając przekaźnik sprawdził by czego brakuje....
  • Poziom 17  
    Jeśli po przekręceniu klucza nie włącza się pompka a na krótko tak to jest coś nie dobrze przy połączeniu od stacji do listwy.
    Miałem coś podobnego też w Leonie 16v.
  • Poziom 3  
    Witam dawno mnie tu nie było ale przyczyną okazał się ECU komputer był zepsuty po wymianie kompa samochód chodzi.