Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Livebox + dodatkowy router jako switch

13 Paź 2019 08:51 261 17
  • Poziom 9  
    Witam uprzejmie.

Jak skonfigurować sieć w domu z wykorzystaniem Funbox 2 oraz dwóch transmiterów sieciowych Fuba PLK 200 i dodatkowego modemu Netis WF2411I?
    Chodzi o to, że mam w domu jeden pokój, w którym są problemy z zasięgiem.
    W innym pokoju jest modem "matka": Orange Funbox 2.0, w nim podłączyłem pierwszy transmiter wykorzystujący sieć elektryczną w domu: Fuba PLK 200 (no i skrętką do Funbox).
    W problematycznym pokoju podłączyłem drugi transmiter i skrętką do drugiego modemu: Netis WF2411I.
    Jak to teraz wszystko skonfigurować, aby poprawnie działało? Nie znam się na tych rzeczach.

Podłączyłem wszystko, utworzyła się druga sieć, której nazwę zmieniałem.
    Ustawiłem tą drugą sieć na 192.168.1.10 i wyłączony DHCP.
    Działa sporadycznie. :) Teraz co chwilę mam brak całkowity internetu w domu. Coś jest nie tak.
    Czy ktoś mógłby mi pomóc? Bardzo proszę.
  • Moderator - Sieci, Internet
    Czy dostęp do internetu z samego transmitera po kablu jest stabilny? Musimy zlokalizować gdzie jest problem.
  • Poziom 9  
    Sprawdziłem po przewodzie i ciężko jest mi określić jednoznacznie, czy łącze jest stabilne. Po podłączeniu z drugiego transmitera do komputera skrętką niby internet jest, ale nie korzystam aż tak dużo, żeby stwierdzić, czy zawsze.
    Może jest jakaś strona-aplikacja, która to bada?

Natomiast w tym problematycznym pokoju mam 3 urządzenia po wifi: radio, tv i komputer.
    ...i np. Netflix w TV czasami się zacina lub nie może się załadować filmu po wifi - ale też nie zawsze.. czasami działa płynnie.