Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zapaliła mi kontrolka oleju - żółta oraz ładowania i check engine.

13 Oct 2019 12:01 228 7
  • Level 2  
    Jestem od niedawna posiadaczem A3 2.0 143km. z roku 2009. Po pewnym czasie zapaliła mi się kontrolka oleju żółta, lecz po pewnym czasie zgasła. Tydzień później zapaliła mi się kontrolka ładowania lecz jak mierzyłem poziom ładowania to wychodziło 15 V.akumulator ładnie trzyma 13,5 V teraz zapalił mi się check engine. Nadmieniam że kontrolka ładowania raz się zapala raz gaśnie jak przygazuje to gaśnie chociaż nie zawsze. nieraz jak odpalam to komputer odcina mi stacyjkę i auto nie odpala ale z 3 razy spróbuję i auto odpala. Nadmieniam że nie straciło na mocy, auto idzie ładnie równo i płynnie. Proszę o radę Co to może być
  • Level 41  
    15V ? wysoko, grozi przeładowaniem akumulatora... a czym mierzysz napięcie ? MA to miejsca po przecinku czy tylko 14V, 15 V ?
    15V na pokładzie wskazuje na na uszkodzenie regulatora napięcia alternatora...
    POzdr. J.
  • Level 29  
    Zakładając, że poziom oleju i działanie pompy oleju masz prawidłowe to przeczyść wtyczki/złącza elektryczne mogące mieć wpływ na działanie tych kontrolek. Jak to nie pomoże to odwiedź elektryka.
  • Moderator of Cars
    Szanku7 wrote:
    nieraz jak odpalam to komputer odcina mi stacyjkę i auto nie odpala ale z 3 razy spróbuję i auto odpala.
    Jak dla mnie to rozwalona kostka stacyjki...
  • Level 2  
    rosak wrote:
    Szanku7 wrote:
    komputer odcina mi stacyjkę


    Jaki komputer i w jaki sposób ją odcina?
    Jak przekręcę stacyjkę na opalanie to po około 3-4 sekundach rozrusznik przestaje kręcić. Po ponownym uruchamianiu silnika znowu łapie na 3-4 sekundy. Po kilku razach auto odpala.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Waldemar z Kaszub wrote:
    Zakładając, że poziom oleju i działanie pompy oleju masz prawidłowe to przeczyść wtyczki/złącza elektryczne mogące mieć wpływ na działanie tych kontrolek. Jak to nie pomoże to odwiedź elektryka.
    Jaki wtyczki mam przeczyścić jeśli możesz sprecyzować.

    Dodano po 2 [minuty]:

    adamjur1 wrote:
    15V ? wysoko, grozi przeładowaniem akumulatora... a czym mierzysz napięcie ? MA to miejsca po przecinku czy tylko 14V, 15 V ?
    15V na pokładzie wskazuje na na uszkodzenie regulatora napięcia alternatora...
    POzdr. J.
    Napięcie mierze miernikiem samochodowym. Czy można sprawdzić regulator napięcia czy jest sprawny bez wyciągania alternatora?
  • Level 33  
    A miernik masz normalny czy ryżowy ?Na pewno akumulator nie ma 13.5v.Przydała by się też diagnostyka komp.
  • Level 29  
    Szanku7 wrote:
    Jaki wtyczki mam przeczyścić jeśli możesz sprecyzować.

    Oczywiście mógłbym je powymieniać ale coś czuję, że wiele by Ci to nie pomogło....... Natomiast wizyta w warsztacie elektryka samochodowego jest dobrym pomysłem.