Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Traktorek sam 4x4 druga konstrukcja

DIZZI 21 Paź 2019 20:13 5952 34
  • #31
    LENIWIEC_PL
    Poziom 25  
    elektronik68 napisał:
    Fajny traktorek, przynajmniej taniej wychodzi niż jakiś fabryczny. Ile razem wyszło za wszystkie elementy?

    Z turem, kompletną hydrauliką, oświetleniem i okablowaniem wcale nie wychodzi tak tanio.
    Sama hydraulika to dobre pare złotych.
    Podstawową wersję do ciągania przyczepek czyli bez hydrauliki, oświetlenia, czyli tylko hak z tyłu to ulepisz za kwotę poniżej 3000zł.
    Wersja z hydrauliką siłową, turem itp rozbudowana to w kwocie 4000zł ciężko się zamknąć.
    Pytanie do autora tematu:
    Jaki orientacyjny koszt budowy pojazdu nie wliczając czasu pracy nad nim?
    I odpowiedx na pytania z poprzedniego postu.
  • #32
    elektronik68
    Poziom 12  
    Przydałby mi się taki na działce, bo C-360 już 15 lat temu sprzedałem, a nie mam kasy żeby znowu taki kupić. Może coś tam zrobię kiedyś.
  • #33
    DIZZI
    Poziom 17  
    LENIWIEC_PL napisał:
    elektronik68 napisał:
    Fajny traktorek, przynajmniej taniej wychodzi niż jakiś fabryczny. Ile razem wyszło za wszystkie elementy?

    Z turem, kompletną hydrauliką, oświetleniem i okablowaniem wcale nie wychodzi tak tanio.
    Sama hydraulika to dobre parę złotych.
    Podstawową wersję do ciągania przyczepek czyli bez hydrauliki, oświetlenia, czyli tylko hak z tyłu to ulepisz za kwotę poniżej 3000zł.
    Wersja z hydrauliką siłową, turem itp rozbudowana to w kwocie 4000zł ciężko się zamknąć.
    Pytanie do autora tematu:
    Jaki orientacyjny koszt budowy pojazdu nie wliczając czasu pracy nad nim?
    I odpowiedz na pytania z poprzedniego postu.


    Za 4 tysiaki to będzie ciężko ja dużo rzeczy zbierałem z odzysku z rzeczy co były przeznaczone do złomowania ale też trzeba było główne podzespoły zakupić:
    silnik 900 zł
    most tylny 500 zł
    skrzynia od Aro 300 zł
    pompki hamulcowe po 80 zł sztuka
    siedzenie 250 zł
    alternator i chłodnica na wagę 10 zł (nawet sprawne)
    materiał na tura narazie 140 zł profil 100x50 x3 mm na ramiona
    most od suzuki około 150zł
    opony nowe około 1000 zł komplet
    reszta to ze złomu lub wymiany na inne rzeczy .

    Dodano po 14 [minuty]:

    LENIWIEC_PL napisał:
    Witam serdecznie.
    Siłowniki bedziesz miał dwustronnego czy jednostronnego działania do tura? U mnie są dwustronnego i nie żałuje bo docisk przy ładowaniu piachu czasem przydatny. Zwłaszcza gdy sie ładuje zbitą gline.
    Jaki udzwig planujesz na tura? U mnie na widłach do palet dzwiga 350kG, gdy probuje wiecej to tył unosi sie do góry wiec kwestia dociążenia.
    Od czego planujesz pompę podnośnikową? U mnie jest od c330 i wystarcza.
    Do ramion tych przy turze koniecznie zrób odciągi w przód bo w przeciwnym razie ci je szybko wyłamie.
    Z tyłu siłownik podnosnika od czego planujesz? Ja u siebie mam od t25 i dzwigam około 500kG bez problemu. Jak na taki sprzet to i tak za duzo bo widzialem wiele konstrukcji ktore unoszą max 150kG.
    Tur z rozdzielaczem dwu czy trzy sekcyjnym? Ja u siebie mam trzy sekcyjny, trzecia sekcja to na turze eurozłącza dzieki czemu moge przyłączac na przyklad krokodyla, widly hydrauliczne itp. Dobra rzecz :)
    Wspomaganie robisz? Operowanie turem bez wspomagania do najlepszych nie nalerzy. Ja u siebie mam wspomaganie z orbitrola 100 i silownika od podnoszenia motowideł od bizona zo56.
    :)

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ja u siebie blokady mostu nie mam i przy ladowaniu piachu nie potrzeba.
    Zas w błocie sie przydałaby.

    Siłowniki dwustronne przerobione z siłowników od podnoszenia kabiny w ciężarówkach , jak cieknie to nikt tego nie regeneruje bo ryzyko obalenia kabiny przy podnoszeniu więc jest tego prę sztuk tłoczyska i rury w dobrym stanie przynajmniej większa część co da się wykorzystać jako materiał do zbudowania siłownika o potrzebnych wymiarach , uszczelnienia typowe i da się kupić w sklepie za prę złotych więc cenowo wychodzi atrakcyjnie bo tylko cena uszczelnień robota i przycięcie na wymiar ewentualne podtoczenie .
  • #34
    LENIWIEC_PL
    Poziom 25  
    DIZZI napisał:
    Za 4 tysiaki to będzie ciężko ja dużo rzeczy zbierałem z odzysku z rzeczy co były przeznaczone do złomowania ale też trzeba było główne podzespoły zakupić:
    silnik 900 zł
    most tylny 500 zł
    skrzynia od Aro 300 zł
    pompki hamulcowe po 80 zł sztuka
    siedzenie 250 zł
    alternator i chłodnica na wagę 10 zł (nawet sprawne)
    materiał na tura narazie 140 zł profil 100x50 x3 mm na ramiona
    most od suzuki około 150zł
    opony nowe około 1000 zł komplet
    reszta to ze złomu lub wymiany na inne rzeczy .

    Strasznie drogo płaciłeś za te rzeczy.
    DIZZI napisał:
    Siłowniki dwustronne przerobione z siłowników od podnoszenia kabiny w ciężarówkach , jak cieknie to nikt tego nie regeneruje bo ryzyko obalenia kabiny przy podnoszeniu więc jest tego prę sztuk tłoczyska i rury w dobrym stanie przynajmniej większa część co da się wykorzystać jako materiał do zbudowania siłownika o potrzebnych wymiarach , uszczelnienia typowe i da się kupić w sklepie za prę złotych więc cenowo wychodzi atrakcyjnie bo tylko cena uszczelnień robota i przycięcie na wymiar ewentualne podtoczenie .

    Takie siłowniki są strasznie cieniutkie.
    Przy twojej konstrukcji mogą nie dać rady.
    Jeśli pamiętam grubość tłoka to 3cm.
  • #35
    DIZZI
    Poziom 17  
    LENIWIEC_PL napisał:
    DIZZI napisał:
    Za 4 tysiaki to będzie ciężko ja dużo rzeczy zbierałem z odzysku z rzeczy co były przeznaczone do złomowania ale też trzeba było główne podzespoły zakupić:
    silnik 900 zł
    most tylny 500 zł
    skrzynia od Aro 300 zł
    pompki hamulcowe po 80 zł sztuka
    siedzenie 250 zł
    alternator i chłodnica na wagę 10 zł (nawet sprawne)
    materiał na tura narazie 140 zł profil 100x50 x3 mm na ramiona
    most od suzuki około 150zł
    opony nowe około 1000 zł komplet
    reszta to ze złomu lub wymiany na inne rzeczy .

    Strasznie drogo płaciłeś za te rzeczy.
    DIZZI napisał:
    Siłowniki dwustronne przerobione z siłowników od podnoszenia kabiny w ciężarówkach , jak cieknie to nikt tego nie regeneruje bo ryzyko obalenia kabiny przy podnoszeniu więc jest tego prę sztuk tłoczyska i rury w dobrym stanie przynajmniej większa część co da się wykorzystać jako materiał do zbudowania siłownika o potrzebnych wymiarach , uszczelnienia typowe i da się kupić w sklepie za prę złotych więc cenowo wychodzi atrakcyjnie bo tylko cena uszczelnień robota i przycięcie na wymiar ewentualne podtoczenie .

    Takie siłowniki są strasznie cieniutkie.
    Przy twojej konstrukcji mogą nie dać rady.
    Jeśli pamiętam grubość tłoka to 3cm.


    Myślę że jednak niedrogo bo kupno samego silnika Yanmar 3 cylindry kompletnego i w dobrym stanie za 9 stówek to u handlarzy pusty blok więcej kosztuje .
    Mosty można kupić taniej ale trzeba włożyć w części i uszczelnienia , widziałem już takie okazyjne .

    Siłownik nie jest taki cienki przekrój cylindra w środku to 42mm pole to 13,8 cm2 (przy 100bar 1380kg) i dźwiga kabinę na dźwigni około 60cm .
    Samo tłoczysko ma 30mm .
    W turze są dwa a udźwig jaki przewiduję to max 300kg trzeba też brać pod uwagę przełożenie dźwigni ramienia ładowacza .