Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Traktorek sam 4x4 druga konstrukcja

DIZZI 21 Paź 2019 20:13 13596 53
  • #31
    LENIWIEC_PL
    Poziom 27  
    elektronik68 napisał:
    Fajny traktorek, przynajmniej taniej wychodzi niż jakiś fabryczny. Ile razem wyszło za wszystkie elementy?

    Z turem, kompletną hydrauliką, oświetleniem i okablowaniem wcale nie wychodzi tak tanio.
    Sama hydraulika to dobre pare złotych.
    Podstawową wersję do ciągania przyczepek czyli bez hydrauliki, oświetlenia, czyli tylko hak z tyłu to ulepisz za kwotę poniżej 3000zł.
    Wersja z hydrauliką siłową, turem itp rozbudowana to w kwocie 4000zł ciężko się zamknąć.
    Pytanie do autora tematu:
    Jaki orientacyjny koszt budowy pojazdu nie wliczając czasu pracy nad nim?
    I odpowiedx na pytania z poprzedniego postu.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #32
    elektronik68
    Poziom 18  
    Przydałby mi się taki na działce, bo C-360 już 15 lat temu sprzedałem, a nie mam kasy żeby znowu taki kupić. Może coś tam zrobię kiedyś.
  • #33
    DIZZI
    Poziom 17  
    LENIWIEC_PL napisał:
    elektronik68 napisał:
    Fajny traktorek, przynajmniej taniej wychodzi niż jakiś fabryczny. Ile razem wyszło za wszystkie elementy?

    Z turem, kompletną hydrauliką, oświetleniem i okablowaniem wcale nie wychodzi tak tanio.
    Sama hydraulika to dobre parę złotych.
    Podstawową wersję do ciągania przyczepek czyli bez hydrauliki, oświetlenia, czyli tylko hak z tyłu to ulepisz za kwotę poniżej 3000zł.
    Wersja z hydrauliką siłową, turem itp rozbudowana to w kwocie 4000zł ciężko się zamknąć.
    Pytanie do autora tematu:
    Jaki orientacyjny koszt budowy pojazdu nie wliczając czasu pracy nad nim?
    I odpowiedz na pytania z poprzedniego postu.


    Za 4 tysiaki to będzie ciężko ja dużo rzeczy zbierałem z odzysku z rzeczy co były przeznaczone do złomowania ale też trzeba było główne podzespoły zakupić:
    silnik 900 zł
    most tylny 500 zł
    skrzynia od Aro 300 zł
    pompki hamulcowe po 80 zł sztuka
    siedzenie 250 zł
    alternator i chłodnica na wagę 10 zł (nawet sprawne)
    materiał na tura narazie 140 zł profil 100x50 x3 mm na ramiona
    most od suzuki około 150zł
    opony nowe około 1000 zł komplet
    reszta to ze złomu lub wymiany na inne rzeczy .

    Dodano po 14 [minuty]:

    LENIWIEC_PL napisał:
    Witam serdecznie.
    Siłowniki bedziesz miał dwustronnego czy jednostronnego działania do tura? U mnie są dwustronnego i nie żałuje bo docisk przy ładowaniu piachu czasem przydatny. Zwłaszcza gdy sie ładuje zbitą gline.
    Jaki udzwig planujesz na tura? U mnie na widłach do palet dzwiga 350kG, gdy probuje wiecej to tył unosi sie do góry wiec kwestia dociążenia.
    Od czego planujesz pompę podnośnikową? U mnie jest od c330 i wystarcza.
    Do ramion tych przy turze koniecznie zrób odciągi w przód bo w przeciwnym razie ci je szybko wyłamie.
    Z tyłu siłownik podnosnika od czego planujesz? Ja u siebie mam od t25 i dzwigam około 500kG bez problemu. Jak na taki sprzet to i tak za duzo bo widzialem wiele konstrukcji ktore unoszą max 150kG.
    Tur z rozdzielaczem dwu czy trzy sekcyjnym? Ja u siebie mam trzy sekcyjny, trzecia sekcja to na turze eurozłącza dzieki czemu moge przyłączac na przyklad krokodyla, widly hydrauliczne itp. Dobra rzecz :)
    Wspomaganie robisz? Operowanie turem bez wspomagania do najlepszych nie nalerzy. Ja u siebie mam wspomaganie z orbitrola 100 i silownika od podnoszenia motowideł od bizona zo56.
    :)

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ja u siebie blokady mostu nie mam i przy ladowaniu piachu nie potrzeba.
    Zas w błocie sie przydałaby.

    Siłowniki dwustronne przerobione z siłowników od podnoszenia kabiny w ciężarówkach , jak cieknie to nikt tego nie regeneruje bo ryzyko obalenia kabiny przy podnoszeniu więc jest tego prę sztuk tłoczyska i rury w dobrym stanie przynajmniej większa część co da się wykorzystać jako materiał do zbudowania siłownika o potrzebnych wymiarach , uszczelnienia typowe i da się kupić w sklepie za prę złotych więc cenowo wychodzi atrakcyjnie bo tylko cena uszczelnień robota i przycięcie na wymiar ewentualne podtoczenie .
  • #34
    LENIWIEC_PL
    Poziom 27  
    DIZZI napisał:
    Za 4 tysiaki to będzie ciężko ja dużo rzeczy zbierałem z odzysku z rzeczy co były przeznaczone do złomowania ale też trzeba było główne podzespoły zakupić:
    silnik 900 zł
    most tylny 500 zł
    skrzynia od Aro 300 zł
    pompki hamulcowe po 80 zł sztuka
    siedzenie 250 zł
    alternator i chłodnica na wagę 10 zł (nawet sprawne)
    materiał na tura narazie 140 zł profil 100x50 x3 mm na ramiona
    most od suzuki około 150zł
    opony nowe około 1000 zł komplet
    reszta to ze złomu lub wymiany na inne rzeczy .

    Strasznie drogo płaciłeś za te rzeczy.
    DIZZI napisał:
    Siłowniki dwustronne przerobione z siłowników od podnoszenia kabiny w ciężarówkach , jak cieknie to nikt tego nie regeneruje bo ryzyko obalenia kabiny przy podnoszeniu więc jest tego prę sztuk tłoczyska i rury w dobrym stanie przynajmniej większa część co da się wykorzystać jako materiał do zbudowania siłownika o potrzebnych wymiarach , uszczelnienia typowe i da się kupić w sklepie za prę złotych więc cenowo wychodzi atrakcyjnie bo tylko cena uszczelnień robota i przycięcie na wymiar ewentualne podtoczenie .

    Takie siłowniki są strasznie cieniutkie.
    Przy twojej konstrukcji mogą nie dać rady.
    Jeśli pamiętam grubość tłoka to 3cm.
  • #35
    DIZZI
    Poziom 17  
    LENIWIEC_PL napisał:
    DIZZI napisał:
    Za 4 tysiaki to będzie ciężko ja dużo rzeczy zbierałem z odzysku z rzeczy co były przeznaczone do złomowania ale też trzeba było główne podzespoły zakupić:
    silnik 900 zł
    most tylny 500 zł
    skrzynia od Aro 300 zł
    pompki hamulcowe po 80 zł sztuka
    siedzenie 250 zł
    alternator i chłodnica na wagę 10 zł (nawet sprawne)
    materiał na tura narazie 140 zł profil 100x50 x3 mm na ramiona
    most od suzuki około 150zł
    opony nowe około 1000 zł komplet
    reszta to ze złomu lub wymiany na inne rzeczy .

    Strasznie drogo płaciłeś za te rzeczy.
    DIZZI napisał:
    Siłowniki dwustronne przerobione z siłowników od podnoszenia kabiny w ciężarówkach , jak cieknie to nikt tego nie regeneruje bo ryzyko obalenia kabiny przy podnoszeniu więc jest tego prę sztuk tłoczyska i rury w dobrym stanie przynajmniej większa część co da się wykorzystać jako materiał do zbudowania siłownika o potrzebnych wymiarach , uszczelnienia typowe i da się kupić w sklepie za prę złotych więc cenowo wychodzi atrakcyjnie bo tylko cena uszczelnień robota i przycięcie na wymiar ewentualne podtoczenie .

    Takie siłowniki są strasznie cieniutkie.
    Przy twojej konstrukcji mogą nie dać rady.
    Jeśli pamiętam grubość tłoka to 3cm.


    Myślę że jednak niedrogo bo kupno samego silnika Yanmar 3 cylindry kompletnego i w dobrym stanie za 9 stówek to u handlarzy pusty blok więcej kosztuje .
    Mosty można kupić taniej ale trzeba włożyć w części i uszczelnienia , widziałem już takie okazyjne .

    Siłownik nie jest taki cienki przekrój cylindra w środku to 42mm pole to 13,8 cm2 (przy 100bar 1380kg) i dźwiga kabinę na dźwigni około 60cm .
    Samo tłoczysko ma 30mm .
    W turze są dwa a udźwig jaki przewiduję to max 300kg trzeba też brać pod uwagę przełożenie dźwigni ramienia ładowacza .
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #36
    DIZZI
    Poziom 17  
    Udało się zamontować ramiona ładowacza i akcesoria .
    Traktorek sam 4x4 druga konstrukcja Traktorek sam 4x4 druga konstrukcja Traktorek sam 4x4 druga konstrukcja Traktorek sam 4x4 druga konstrukcja
    I jeszcze kilka fotek. Traktorek sam 4x4 druga konstrukcja Traktorek sam 4x4 druga konstrukcja Traktorek sam 4x4 druga konstrukcja Traktorek sam 4x4 druga konstrukcja Traktorek sam 4x4 druga konstrukcja Traktorek sam 4x4 druga konstrukcja Traktorek sam 4x4 druga konstrukcja Traktorek sam 4x4 druga konstrukcja Traktorek sam 4x4 druga konstrukcja Traktorek sam 4x4 druga konstrukcja Traktorek sam 4x4 druga konstrukcja Traktorek sam 4x4 druga konstrukcja Traktorek sam 4x4 druga konstrukcja Traktorek sam 4x4 druga konstrukcja Traktorek sam 4x4 druga konstrukcja Traktorek sam 4x4 druga konstrukcja
  • #38
    fotomh-s
    Poziom 22  
    Czasami lepiej bez kabiny, widoczność na wszystko lepsza. Do tego umiejscowienie tłumika i rozdzielacza od hydrauliki utrudnia montaż kabiny. Można dać sam dach.
    Jak już coś dodać to podnośnik z tyłu, bo hydraulika jest już zamontowana.
  • #39
    elektronik68
    Poziom 18  
    Bez kabiny też może być, tyle, że wtedy musi być garażowany lub przykryty plandeką, żeby siedzisko nie przemokło
  • #40
    lukasz9270
    Poziom 10  
    Witam wszystkich. Zbieram materiały na podobna konstrukcje i chciał bym wykonać kilka obliczeń prędkości traktorka, jakis czas temu znalazłem tu na forum wzór jak obliczyć prędkość mając obr na moście przełożenie i obwód kola moze ktoś pamięta i podpowie. Z góry dzięki
  • #41
    karola44-81
    Poziom 27  
    Cześć.
    Nie znam konkretnego wzoru, ale ja wspomagałem się tymi dwoma stronkami:
    https://www.cars-data.com/en/bmw-3-serie-2001/250
    Tu znajdziesz przełożenia większości popularnych skrzyń biegów stosowanych w autach, które obecnie są dostępne jako tani dawcy części.

    Natomiast tutaj: http://www.bokchoys.com/differential/e46_gear_ratio_calculator.htm przy znajomości przełożeń skrzyni i dyfra, wielkości zastosowanych kół i obrotów wału korbowego na wejściu skrzyni jesteś w stanie obliczyć prędkość.

    Kilka informacji , które ja zastosowałem. Obecnie chyba najtańszym rozwiązaniem i bardzo mocnym mechanicznie jest zastosowanie skrzyni biegów od starszych BMW. Są projektowane na moment obrotowy przynajmniej 300Nm. To ogromny moment obrotowy. Skrzynię z BMW pięciobiegowa można kupić już za 100 zł. Co ważne 90% z nich pasuje na sprzęgło od Żuków i nysek. Tarcze sprzęgłowe BMW i popularnych w PRL-u samochodów mają dokładnie taką samą piastę. 10 zębów na wałku.
    Stare skrzynie VW np. passat, czy audi 80 z lat 90 maja mocne skrzynie biegów, które nie potrzebują podpory wałka sprzęgłowego. I idealnie nadają się na dyfry z dodatkowymi przełożeniami.
    Ciekawostka. Popularny silnik Andoria 1CA90 ma maksymalne obroty na wale korbowym 3000/min. Zalecane jest pobieranie mocy z koła rozrządu ( tam gdzie korba rozruchowa). I tam maksymalne obroty to 1500 /min. Ale za to instrukcja podaje, że moment obrotowy do 200 Nm. To są spore możliwości dla ogrodowego malutkiego potworka.
  • #42
    Marek_321
    Poziom 12  
    Przepraszam, że się wtrącę. Karola-44-01 dziękuję za bezcenną poradę nie przypuszczałem że skrzynie typu BMW pasuje do sprzęgła Żuka bezcenne. Zawsze bałem się "pobierania" mocy ze koła rozrządu Es- a małego. Tam planowałem napęd alternatora. Powoli na ryku Żuk i jego części stają się deficytowe.
    Przełożenia sprawdzałem doświadczalne kręcąc jednym wałkiem liczyłem obroty drugiego. Zdało egzamin.
    Zacznę od tyłu
    1. most Żuka , skrzynia Żuka (była Syreny, ale 1-ka nie wytrzymała), przekładnia łańcuchowa - dobrana metodą prób i błędów (i niech się wszyscy mądrzy teoretycy nie oburzają, bo działa już od 20-u lat) sprzęgło Żuk, przekładania łańcuchowa, silnik 1CA90. hydraulika ręczna. Moja konstrukcja orze 1, lub 2 małe skiby, kultywatoruje (konny przerobiony na 7 zębów), bronuje: 3 pola zęby 10.
    Podziwiam i zazdroszczę (pozytywnie) konstrukcji, ja mam do dyspozycji spawarkę i przecinarkę. To ogranicza, ale się sprawdza i działa. Bardzo ważna jest uwaga dotycząca maski. to upiększa konstrukcje, ale nie zawsze ułatwia prace.
    Pozdrawiam i będę obserwował. Dużo, dużo bardzo dobrych wzorów.
  • #43
    karola44-81
    Poziom 27  
    Marku nie twierdzę, że sprzęgło żuka pasuje do skrzyni BMW. Wiem tylko, że piasta tarczy sprzęgłowej żuka i BMW według katalogu Sachsa są identyczne. chodzi o wałek sprzęgłowy z dziesięcioma zębami. Całe sprzęgło pewnie da sie dopasować. Średnica łożyska wyciskowego w bmw jest ok 70 mm. Wiec jest spore. Sama tuleja prowadząca też jest duża.
  • #44
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    Marek_321 napisał:
    BMW pasuje do sprzęgła Żuka bezcenne


    Tylko ze tarcze i dociski bmw są o niebo wytrzymalsze niż podróbka tarczy żuk!!! Tak zwana rzemieślnicza.
    Pozatym skrzynie bmw mają gruby lub cienki frez!!! Gruby jest przekroju prostokątnego a nie trójkątnego.
  • #45
    Marek_321
    Poziom 12  
    karola44-81 napisał:
    Marku nie twierdzę, że sprzęgło żuka pasuje do skrzyni BMW. Wiem tylko, że piasta tarczy sprzęgłowej żuka i BMW według katalogu Sachsa są identyczne. chodzi o wałek sprzęgłowy z dziesięcioma zębami. Całe sprzęgło pewnie da sie dopasować. Średnica łożyska wyciskowego w bmw jest ok 70 mm. Wiec jest spore. Sama tuleja prowadząca też jest duża.


    Twoja informacja i tak jest bezcenna (dla mnie) i to najważniejsze. Dzięki. Dla kogoś, kto posługuje się tylko szlifierką kątową i spawarką jest ważna. Pozdrawiam.
    Dla mnie najważniejsze jest aby konstrukcja działała - i działa. :|
    Przepraszam, że tak się wciąłem w temat, ale ta konstrukcja i jakość wykonania powala
  • #48
    DIZZI
    Poziom 17  
    Farba też będzie tylko później bo teraz tylko aby rdza nie brała.
  • #50
    Przemek15
    Poziom 10  
    Terenowe wózki widłowe ZMG 2WD i ZMG 4WD posiadają skrzynię biegów Power Shift z blokadą mechanizmu różnicowego, także oferowane przez firmę Heli i (chińską) JAC terenowe wózki widłowe mają blokadę mechanizmu różnicowego. Z tego, co wiem to jeszcze MANITOU w terenowym wózku M30.2 i M30.4 ma blokady oraz Gunter Grossmann 3,5 tonowy w „automacie”.

    Dodano po 4 [godziny] 29 [minuty]:

    Czy mozna podpytać Konstuktora traktorka o wymiary podnosnika czołowego i zastosowane siłowniki - jaki mają skok (600-700 mm)? I jeszcze jakiej pompy hydraulicznej użył 32- 40 j/min?
  • #51
    DIZZI
    Poziom 17  
    Mój most most Bulgar dv1792 nie ma blokady ale man hamulce niezależne prawy i lewy blokadę to nie problem dorobić ,
    Z mojego doświadczenia słowo MANITOU to szybujące ceny i to nie w chmury a w kosmos .
    Więc do celów amatorskich się nie nadają miałem kiedyś zwolnice i w jednej brakowało małego kółka zębatego i sprzedałem te zwolnice bo za cenę tego kółka kupiłem cały most w bardzo dobrym stanie .
    Myślę że jak stać kogoś na części MANITOU to może śmiało kupić fabryczny traktorek.
  • #52
    Kamaz1002
    Poziom 4  
    A ja mam trochę inne pytanie jak obliczyć przełożenia napędu 4x4 jak w tym traktorku gdzie przednie koła są mniejszej średnicy niż tylne. A wykonanie pełna profeska pozdrawiam
  • #53
    DIZZI
    Poziom 17  
    Najprościej trzeba zmierzyć obwód koła przedniego i tylnego i zobaczyć jaką drogę pokonają przy 10 obrotów (przy jednym to będzie niedokładne) i policzyć obroty wyjścia mostów lub znając przełożenia mostów (jeśli wiemy od jakiego pojazdu to można zdobyć dane przełożeń) i wiemy jaka jest różnica w obrotach np. 100 obr wyjścia mostu (przy 10 obr koła) przód i 160obr wyj mostu (przy 10 obr koła) to 160/100 =1,6=1do1,6 mając koło zębate np 10zębów to drugie będzie 16zębów.
    z małego 10z odbieramy napęd na przód z duże 16z zakładamy na wałek wejściowy tylnego mostu i tym samym wychodzą większe obroty na przód bo mniejsze koła i pokonają mniej drogi niż tylne a zatem muszą się kręcić szybciej o różnicę obliczoną.