Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

HYOSUNG AQUILLA GV125 - Brak iskry na jednym cylindrze

13 Oct 2019 22:17 528 6
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Witam
    To takie pytanie niezupełnie od mnie bo nie jestem posiadaczem tego wynalazku
    dlatego proszę o wyrozumiałość.
    Grzebanie w silnikach skończyłem na F126p ale czego się nie robi dla Przyjaciół.

    W w/w cudzie techniki brak iskry na jednym cylindrze.
    Kable i cewki zapłonowe, bo są dwie oddzielne na każdy cylinder, zamienione i bez zmian, moduł CDI też zmieniony i bez zmian.

    Jest tam jeszcze coś takiego jak gear shift tylko czy to może być przyczyną i
    czy jest możliwość sprawdzenia czy to działa.

    Może Ktoś miał podobny przypadek ?

    P.
  • Level 39  
    Podpowiedz który to rocznik. Silnik na gaźniku?
    Tam jest zapłon DC-CDI, sterowany z jednego impulsatora.
    Skoro cewki podmienione, moduł podmieniony, jedyna opcja to przerwa w przewodzie od modułu do cewki WN.
    Dawno temu miałem taki przypadek, że niby przejście jest a iskry brak. Powodem było jakieś uszkodzone połączenie pomiędzy żyłą przewodu a końcówką konektorową.
    Jest coś takiego jak czujnik 4 biegu, zapewne po to, aby uzyskać płynniejszą pracę silnika lub mniejszą emisję przy prędkości 50 km/h.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Rocznik chyba z pierwszej serii 2000-2007 bliżej w okolicach 2000 o ile dobrze dosłyszałem.

    Przewody WN też miejscami zamienione i też bez zmian.
    Na tym Forum był identyczny problem w 2011 ale nie doczekał się rozwiązania.

    Doszukałem się za to informacji w sieci z podobnym przypadkiem gdzie
    uszkodzony był Engine Kill Switch na kierownicy.
    Wg schematu bo taki mam teoretycznie miało by to sens tylko dlaczego iskra z CDI
    jest na jednej świecy chociaż może w tej sytuacji wcale nie powinno być na obu ?

    Może to jakaś inna filozofia dla zmylenia przeciwnika?
    Dzięki ! Sprawdzimy i dam znać.

    P.
  • Level 36  
    Witam,
    W tej serwisówce widać, że jeden przewód idzie na licznik z jednej cewki - dokładniej do obrotomierza - być może ten przewód jest przerwany, zwiera do masy i iskry brak.
    Nie jestem pewien czy manual dotyczy się Twojego modelu, ale warto sprawdzić.
    Pozdrawiam
  • Level 39  
    Według schematu kill switch i stacyjka zwierają sygnał impulsatora.
    Naszła mnie jeszcze taka myśl. Ktoś wymienił impulsator na wersję o odwrotnej polaryzacji. Moduł głupieje i generuje iskrę w innym momencie na jednym cylindrze, albo myśli że silnik obraca się w przeciwnym kierunku blokując zapłon. Spróbuj zamienić przewody od impulsatora, powinny być wyprowadzone dwa przewody.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    piachu1994 - podpieram się właśnie identyczną serwisówką.

    BANANvanDYK wrote:
    Ktoś wymienił impulsator na wersję o odwrotnej polaryzacji. Moduł głupieje i generuje iskrę w innym momencie na jednym cylindrze, albo myśli że silnik obraca się w przeciwnym kierunku blokując zapłon.


    A takiego czegoś to sam bym nie wymyślił !
    Kolega jako souvenir przy zakupie dostał cały silnik na części.
    Drugiego osprzętu ( cewki, kable i CDI ) chyba na nim nie było ale impulsator
    pewnie był i może też był już zamieniony.
    Trzeba to będzie też sprawdzić ale potrzebuję na to parę dni bo nie mam tego pod ręką.

    Dzięki!
    P.
  • Level 39  
    Przy okazji obejrzyj koła magnesowe, czy nie różnią się ułożeniem znaczników dla impulsatora.