Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daf XF 105 - czujniki adblue

elektropasja 14 Oct 2019 19:44 1050 22
  • #1
    elektropasja
    Level 3  
    Witam czy jest możliwość domowym sposobem sprawdzenie czy czujnik nox od adblue jest sprawny przy pomocy miernika jeśli tak to jakie wartości na jakich pinach pokazuje? Czy można też inne podzespoły od adblue miernikem sprawdzić?
    Mam błąd na desce ograniczenie mocy i świeci się taka chmurka od adblue
    Ktoś coś pomoże czy bez podłączenia serwisowego komputera się nie da. Może kogoś polecicie mądrego nie zgadywacza i wymieniacza części bo tyle to sam poradzę nie sztuka wydać kilkadziesiąt tysięcy sztuka wiedzieć czy na pewno był to wydatek potrzebny.
    Pozdrawiam
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #2
    hubert04
    Level 24  
    Nie da się przy pomocy multimetru do końca sprawdzić czy nox jest uszkodzony diagnoza na rozgrzanym i wtedy tak
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #3
    Chavez
    Level 24  
    Powodzenia w szukaniu po omacku. Poszukaj na forum schematu elektrycznego EAS2 i sprawdź: zasilania, masy, cany, ciągłość i zwarcia przewodów.
    Tylko przez takie szukanie (będziesz musiał odłączać elementy żeby sprawdzać zasilania to sam sobie błędy wywołasz i za tydzień już nic nie będzie wiadomo).
    Jedź do kogoś kto ma tester i za 100 czy 200 zł odczyta Ci błąd, sprawdzi wartości pomiarowe, zrobi testy itp.
  • #5
    elektropasja
    Level 3  
    Tak myślałem że tu się nie do końca da - czyli na serwis lecę
    wiem 100zł - 200zł nie wielka kwota i dlatego pojadę w 2 może 3 różne miejsca bo po omacku to wymieniają części niedouczeni posiadacze oprogramowania XD. A najlepiej jak byś zajechał iwszystkie czujniki pompę i kat wymienił tylko że to kosztuje i nie raz nie ma potrzeby tego robić.


    Ale Pozdrawiam Wszystkich i udanego dnia
  • #6
    iWaM
    Level 18  
    Bardzo sceptycznie do tego podchodzisz, z adblue zazwyczaj jest jasno określona usterka. Czy masz jeszcze jakieś inne błędy poza adblue? Czy wyskakują od razu po odpaleniu czy po minucie? Który rocznik auta?
  • #7
    kakibara
    Level 32  
    W dafie nie zawsze jest to jednoznaczne - słabe ciśnienie na przewodzie doprowadzajacym (brudne sitko) i też będzie błąd w układzie i to wcale nie błąd zwiazany z cisnieniem! A już w ogóle naprowadzajacy na sitko.
    A za 100zł PLN to tylko odczytanie błędów - diagnostyka musi i będzie droższa bo samo zrobienie trasy i podłączenie komputera to ponad 40 minut.
  • #8
    elektropasja
    Level 3  
    Nie tylko od adblue. Podchodzę sceptycznie bo już nie raz dałem się naciągnąć na niepotrzebny stos części. A pytam czy można każdy podzespół miernikiem zweryfikować bo z tym nie mam problemu mam czas i gdzie by poszczególne podzespoły posprawdzać ale pierw jedna na serwis polecę. Na razie zostało całkowicie spuszczone stare adblue i zalane nowe z jednej z renomowanych hahahaha stacji

    Po wizycie w serwisie dam znać co za błedy mamy i bdziemy wspólnie się uczyć i naprawiać do skutku.
  • #9
    elektropasja
    Level 3  
    Witam. oto błędy:


    Ciśnienie za przepustnicą 74.32 Brak informacji AKT

    Stężenie NOx 120.1 Brak Informacji AKT

    Stężenie NOx 121.1 Brak informacji AKT

    Poziom zbiornika AdBlue (długotrwały) 125.1 ZAP
    Brak informacji

    Dozowanie (długoterminowy) 126.1 ZAP
    Brak informacji

    Monitorowanie emisji zanieczyszczeń (długoterminowy) AKT
    Brak informacji

    Poziom koncentracji 2 NOx (długoterminowy) 128.1 AKT
    Brak informacji

    Wszytskie zostały skasowane gdyż część może być coś starego i ponownie po kilku km jazdy 1-jedno ostrzeżenie układ wydechowy

    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #10
    hubert04
    Level 24  
    74.32 z tym błędem masz prawdopodobnie problem reszta to pochodna jego
  • #11
    ALIBABA I
    Level 27  
    elektropasja wrote:
    i ponownie po kilku km jazdy 1-jedno ostrzeżenie układ wydechowy
    Witaj kolego wygląda to na uszkodzoną sondę chociaż nie koniecznie miałem przypadek że po jej wykręceniu była strasznie obkopcona umycie jej rozwiązało problem około pół roku auto jeżdzi jest ok , myte było zmywaczem do szczęk hamulcowych spróbować warto zęro kosztów oprócz czasu
  • #12
    iWaM
    Level 18  
    A czy przy uszkodzonej sondzie NOX to nie jest czasem błąd w stylu: wartość z czujnika poza zakresem?
  • Helpful post
    #13
    hubert04
    Level 24  
    Cała usterka leży po stronie błędu 74.32 po co czepiacie się noxsa
  • #14
    elektropasja
    Level 3  
    To nie 2nox bo był i nowy na podmianke i używany sprawny z innego auta
  • #16
    ALIBABA I
    Level 27  
    iWaM wrote:

    A czy przy uszkodzonej sondzie NOX to nie jest czasem błąd w stylu: wartość z czujnika poza zakresem?
    Tak raczej tak ten NOX pasuje od innych aut problem kolorystyka kabli
  • #17
    elektropasja
    Level 3  
    Autko śmiga problem był w uszkodzonym dozowniku popękany /utleniony został wymieniony na oryginał nowy. Więc wszystko już działa tak jak powinno i 0 błędów.
  • #18
    gmad323
    Level 2  
    Witam, odświeżę temat, mam podobny problem, błąd 74 ciśnienie za kryzą zbyt wysokie, pokazuje ponad 6bar, wyjąłem filtr-male sitko na przewodzie bylo czyste, odłączyłem wąż między dozownikiem a wtryskiwaczem w tłumiku, przy teście z dozownika wylecialo okolo 100ml ad blu (wiec chyba nie jest zatkany bo podaje tylko nie ciągiem jak z kranika a pulsacyjnie ale chyba pompa tak działa), i skończyly mi sie pomysły co dalej, węże powietrzne nie są pozaginane, ciśnienie przed kryzą w granicach 8 bar. Może ktoś ma pomysł gdzie dalej szukac? Czy moze jednak z modułem dozującym cos nie tak pomimo tego ze podaje przy teście ad blu?
  • #19
    Chavez
    Level 24  
    Czujnik ciśnienia w pompie - sprawdź co pokazuje jak pompujesz powietrze w samochód od 0 bar.
    Moduł dozujący nie jest pęknięty albo utleniony? Jeśli nie, to moduł i wtryskiwacz wrzuć do gorącej wody na 15 minut.
  • #20
    gmad323
    Level 2  
    Dozownik po kąpieli w wodzie, cewka wymieniona na nową (w starej urwalem gniazdo elektryczne), niestety nie moge wyjąć metalowej rurki-przyspawała sie do wtryskiwacza w tłumiku, nawet młoteczek nie pomaga, myślałem zeby wyjąć rozpylacz tylko nie wiem jak (młotek i przecinak?) Co do sprawdzenia ciśnienia w pompie to autocom nie ma takiego parametru, jest tylko ciśnienie względne przed i za, na postoju czujnik przed na chwile po odpaleniu silnika wskakuje powyzej 8 bar i spada do 1,06.
  • #21
    Chavez
    Level 24  
    W przewód do wtryskiwacza wlewaj gorącą wodę i delikatnie sprężonym powietrzem. Zobacz jak rozpyla.
    Trzeba by zrobić testy obwodu powietrza i adblue normalnym testerem.
  • #22
    gmad323
    Level 2  
    Autocom ma taki test, w załączniku screen z testu z ciśnieniem, bede musiał jakoś to przepłukać, może taką parownicą do sprzątania w domu spróbuję. Czy ten rozpylacz jest przykręcony (ma dziurę w kołnierzu) czy jest wbijany?
  • #23
    Chavez
    Level 24  
    Wg testu masz zapchany moduł dozujący, przewód lub wtryskiwacz. Nie wyjmuj wtryskiwacza tylko przepłucz go wodą. Zdejmij rurę wydechową od silnika i będziesz wszytko widział. Wtryskiwacza nie wyjmiesz bo chyba przeszkadza wieszak od resoru...