Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C360 - Brak tablicy rejestracyjnej, brak przeglądu - doprowadzenie do sta

14 Paź 2019 20:17 429 8
  • Poziom 26  
    Witam serdecznie.
    Otóż od wielu lat u nas w rodzinie jest ciągnik rolniczy marki ursus c360 lecz niestety nie posiada on ani badania technicznego które skończyło się 6 lat temu, ani tablicy rejestracyjnej która się zgubiła ani hamulców. No oczywiście posiada też kilka wycieków drobnych lecz zostanie to wyeliminowane niebawem.
    Problem jest w tym, że z tego co się orientuję to badania technicznego nie uda mi się zrobić bez tablicy rejestracyjnej. Zaś żeby wyrobić drugą tablicę rejestracyjną trzeba mieć aktualne badanie techniczne.
    Jak więc podejść do tego tematu?
    Czy do przeglądu technicznego w kabinie muszą być zamontowane drzwi?
    Czy do przeglądu musi być zamontowane gniazdo elektryki przyczepy?
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 25  
    Weź z Wydziału Komunikacji tablice tymczasowe (czerwone) - za ich wydanie płacisz ok. 38 zł. Ważne są one 30 dni (z możliwością przedłużenia na kolejne 14 dni). Wydaje się je m.in. w celu przeprowadzenia przeglądu technicznego pojazdu lub naprawy.
    Podczas wypełniania wniosku o ich wydanie muszą być obecni wszyscy współwłaściciele (lub trzeba posiadać ich upoważnienia = dodatk. opłata), z dokumentami potwierdzającymi własność ciągnika, dowodem rejestracyjnym, dowodem (-ami) osobistym (-tymi), książką pojazdu (jeśli była wydana), aktualną ważną polisę OC oraz tablicami rejestracyjnymi. W przypadku braku tablic piszesz powód ich braku (np. zagubienie, kradzież (wówczas zaświadczenie z policji o zgłoszeniu kradzieży).
    Pojazd do badania technicznego ma być sprawny technicznie. Płacisz za ich wykonanie na wstępie badań - w Twoim interesie jest chyba abyś nie musiał ich powtarzać (za każdą stwierdzoną usterkę płacisz przy ponownym badaniu).
    Cytat:
    Czy do przeglądu technicznego w kabinie muszą być zamontowane drzwi?
    Czy do przeglądu musi być zamontowane gniazdo elektryki przyczepy?

    Poczytaj:
    Link
    oraz to, aby nie być zaskoczony podczas badań technicznych (zwłaszcza załączniki od str. 10 - nie wszystkie też punkty tyczą się ciągników): Link
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 24  
    Robiłem przegląd samochodu bez tablic i nikt o nie nie pytał. Diagnosta sprawdził wszystkie inne rzeczy i wpisał w uwagach na kartce od przeglądu, że brak tablic. Potem do WK i nie było żadnych problemów.
  • Poziom 20  
    Bo pojazd przywieziony na przegląd lawetą nie musiał mieć tablic. Teraz aby urzędasom dać robotę to zmienili.
  • Poziom 25  
    W temacie jest mowa o ciągniku rolniczym. Na badanie techniczne trzeba przyjechać zestawem ciągnik + przyczepa (link wyżej). Wątpię aby ktoś przywoził cały zestaw lawetą (koszt).
  • Poziom 24  
    robin161 napisał:
    Na badanie techniczne trzeba przyjechać zestawem ciągnik + przyczepa (link wyżej).

    @robin161 możesz wskazać w przytoczonym wyżej dokumencie, gdzie jest taki zapis? Skoro przegląd ciągnika, to przyjeżdża się ciągnikiem i tyle. Przecież jak mam w osobówce hak, to nie jadę na przegląd z przyczepką.
  • Moderator Samochody
    Piotrek#G napisał:
    robin161 napisał:
    Na badanie techniczne trzeba przyjechać zestawem ciągnik + przyczepa (link wyżej).

    @robin161 możesz wskazać w przytoczonym wyżej dokumencie, gdzie jest taki zapis? Skoro przegląd ciągnika, to przyjeżdża się ciągnikiem i tyle. Przecież jak mam w osobówce hak, to nie jadę na przegląd z przyczepką.

    Oczywiście. Ciągnik to ciągnik. Jak nie mam przyczepy to mam ją kupić, czy pożyczyć? W przypadku ciągników rolniczych to chyba nawet elementy zaczepu i pneumatyki nie podlegają przeglądowi.

    Dodano po 1 [minuty]:

    robin161 napisał:
    Weź z Wydziału Komunikacji tablice tymczasowe (czerwone) - za ich wydanie płacisz ok. 38 zł. Ważne są one 30 dni (z możliwością przedłużenia na kolejne 14 dni). Wydaje się je m.in. w celu przeprowadzenia przeglądu technicznego pojazdu lub naprawy.
    Badanie techniczne nie jest wymagane do wydania wtórnika tablicy. Za to tablica jest wymagana przy badaniu technicznym. Kolega robin161 poczytał artykuł, zawierający istotne błędy i wręcz bzdury. Szczególnie ciekawi mnie badanie hamulca ręcznego w ciągniku rolniczym?
  • Poziom 25  
    Macie rację - do przeglądu technicznego samego ciągnika rolniczego nie jest potrzebna przyczepa. Wyszedłem z ogólnego założenia preferowanego podczas badań, że to co jest zamontowane w pojeździe ma być sprawne technicznie, (np. gniazdo elektr., dodatk. oświetlenie itd.), ewent. zdemontowane, ponadto chodziło mi o zdiagnozowanie układu pneumatycznego (do hamulców przyczepy).
    Dodatkowo zalinkowałem Rozporządzenie (dotyczące badań wszystkich rodzajów pojazdów), zaznaczając (to co w wytłuszczeniu):
    robin161 napisał:

    Poczytaj:
    Link
    oraz to, aby nie być zaskoczony podczas badań technicznych (zwłaszcza załączniki od str. 10 - nie wszystkie też punkty tyczą się ciągników): Link

    w celu ogólnej orientacji zainteresowanego.
    Autor tematu nie wspomina też, czy ma aktualną polisę OC (podstawa całego działania) - tablic nie wydadzą bez okazania polisy.
    Ponadto na wtórniki tablic trzeba czekać (muszą wytłoczyć), a jeśli były czarne tablice to wtórników nie wydadzą. W międzyczasie można wziąć tymczasowe i przeprowadzić przegląd.

    Dodano po 3 [godziny] 56 [minuty]:

    robokop napisał:
    ... Kolega robin161 poczytał artykuł, zawierający istotne błędy i wręcz bzdury. Szczególnie ciekawi mnie badanie hamulca ręcznego w ciągniku rolniczym?

    -> dział II wymienionego przeze mnie wcześniej linku (str. 41/76).

    Nie ma jednej dla wszystkich pojazdów ( w tym i ciągników) minimalnej wartości siły hamowania. Przepisy określają w tym przypadku inny parametr jakim jest - wskaźnik skuteczności hamowania, wyliczany na podstawie stosunku siły hamowania do masy pojazdu (wzór i opis w dz. II linku). Ogólnie przyjmuje się dla pojazdów samochodowych wskaźnik ten wynosi min. 50% dla hamulca roboczego, natomiast dla hamowania hamulcem postojowym pojazdu całkowicie obciążonego wartość ta nie może być mniejsza niż 16%. Jaką wartość wskaźniki te przyjmują dla ciągnika rolniczego? -> wystarczy obliczyć dla konkretnego przypadku. Podczas badania technicznego, podejrzewam, że parametr ten ujęty jest w programie urządzenia diagnostycznego.
    Jako ciekawostkę podam, że dla badań homologacyjnych nowych ciągników rolniczych od 2003 r. wskaźnik ten wynosi 45% dla hamulca zasadniczego i 18% dla hamulca postojowego.
    Kończąc, należy zaznaczyć, że w ciągniku C-360 jest hamulec ręczny taśmowy, działający na bębny obu kół jednocześnie, więc nie będzie miał w tym przypadku zastosowanie ogólny przepis, że różnica między siłą hamowania kół jednej osi nie może być większa niż 30%.
  • Moderator Samochody
    robin161 napisał:
    Jako ciekawostkę podam, że dla badań homologacyjnych nowych ciągników rolniczych od 2003 r. wskaźnik ten wynosi 45% dla hamulca zasadniczego i 18% dla hamulca postojowego.
    Kończąc, należy zaznaczyć, że w ciągniku C-360 jest hamulec ręczny taśmowy, działający na bębny obu kół jednocześnie, więc nie będzie miał w tym przypadku zastosowanie ogólny przepis, że różnica między siłą hamowania kół jednej osi nie może być większa niż 30%.
    Nawet nie rozumiesz tego co czytasz, a usiłujesz błyszczeć. W każdym pojeździe ręczny działa na obydwa koła jednocześnie - nawet taśmowy w przypadku ciągnika Ursus C360. Są dwie taśmy hamulcowe, opasujące bębny hamulcowe tylnych kół - każdego z osobna. Wspólną wajchą są tylko uruchamiane. W przypadku nierównomiernego zużycia, czy złej regulacji może wystąpić różnica skuteczności, tak jak w przypadku hamulca zasadniczego. W C330 było jeszcze ciekawiej - tam "hamulec postojowy" był dźwignią, blokującą wciśnięte pedały hamulca zasadniczego - bez żadnych dodatkowych mechanizmów hamulcowych.