Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW PASSAT B6 2.0 TDI BMP - Dziwne zachowanie pompowtrysków.

14 Paź 2019 23:55 600 14
  • Poziom 3  
    Witajcie chłopaki, mam problem z pompkami w 2.0TDI BMP (pompowtryski Bosch)

    Od początku, auto ma do wymiany dwumase i nie zwracałem uwagi na szarpanie na wolnych obrotach. Podłączyłem VCDS i to co zobaczyłem to zamurowało mnie. Dodam, że auto stało przez ponad rok praktycznie cały czas (przejechało może z 1000km przez 12 miesięcy)

    Pierwszy pomiar:
    (warunki: temperatura silnika 91stopni, mało paliwa - prawie rezerwa - po roku stania zrobione 150km)

    VW PASSAT B6 2.0 TDI BMP - Dziwne zachowanie pompowtrysków. VW PASSAT B6 2.0 TDI BMP - Dziwne zachowanie pompowtrysków.

    Drugi pomiar:
    (warunki 89.5 stopni - po przejażdżce 30km po autostradzie - 1/4 zbiornika paliwa - po roku stania zrobione 500km)

    VW PASSAT B6 2.0 TDI BMP - Dziwne zachowanie pompowtrysków.


    Trzeci pomiar :
    (warunki 90 stopni, pełny zbiornik paliwa - po roku stania zrobione 1000km)

    VW PASSAT B6 2.0 TDI BMP - Dziwne zachowanie pompowtrysków.


    Ogólne objawy, auto czasami szarpie na wolnych obrotach, w momencie gdy jest taka straszna korekta wtrysków troszke na szaro kopci i strasznie śmierdzą spaliny.
    Pytanko, pompka zdycha, czy może zacząć od wymiany o-ringów pod pompowtryskami i regulacji pompek? Czy jest jakaś zależność między tymi korektami na pełnym i prawie pustym zbiorniku? Od jakiegoś czasu zauważyłem, że im mniej paliwa tym bardziej szarpie i kopci. Rozrząd jest ustawiony na -0,5. DPF wycięty fizycznie i coś grzebane w programie w związku z tym. Mam problem z dwumasą bo jest do wymiany (ale to raczej nic wspolnego nie ma) i z chłodnicą spalin jest jakaś dziura i spaliny się wydostają, a jak złapie 90 stopni i postoi 5 minut na wolnych obrotach zaczyna syczeć z okolicy chłodnicy spalin, doszedł też dziwny odgłos z pompy paliwa w baku, po włożeniu kluczyka do stacyjki (pompa nienaturalnie głośno buczy).
  • Poziom 33  
    Dwumasa ma coś wspólnego. Musisz zrozumieć że ECU bada przyspieszenie predkosci wału przy wtrysku paliwa czyli w suwie pracy dla każdego cylindra. Jak dwumasa będzie zakłócać te chwilowe przyspieszenia bo luz promieniowy jest duży to ECU będzie starło się to dawkami korekt wyrównać. Korekty mówią o ogólnym stanie całego cylindra. Mają na nie wpływ stan pompki ,pompy tandem (pompowtryski wymagają ciśnienia wstępnego paliwa do prawidłowego napełnienia), szczelność cylindra, luzy w układzie korbowo-tlokowym. Lekkie falowanie potrafi na wolnych wywołać EGR spróbuj go odłączyć i zobacz czy wyrówna pracę.
  • Poziom 30  
    Miałem to samo po naprawie wszystko wróciło do normy- tak jak kolega pisze wyżej wieksze przerwy miedzy odleglosciami na kole fonicznym - ale po pol roku padly mi wtryski - ja wiąże to z moim przedłużeniem naprawy dwumasy. Pozdro.
  • Poziom 3  
    Póki co auto oddałem na wymianę dwumasy, sprzęgła i wysprzęglika. Zobaczymy co będzie dalej. Mam nadzieję, że coś pomoże, a jak nie to może zacznę od wymiany o-ringow pod pompkami i regulacji pompek. Przydałoby się zająć jeszcze tą chłodnicą spalin.
  • Poziom 33  
    To że padły wtryski zaraz po dwumasie to tylko efekt zarządzania jakością . Spytaj jakiegoś mechanika Passat B6 zszedł z wytrzymałością przy 200-250 tyś km nagminnie pada dwumasa (jak nie wcześniej) wtryski ,turbo. Do tego awaryjny/niedopracowany 2.0 TDI jak i TSI .
  • Poziom 30  
    Nie chcialbym rozpoczynać nowego tematu - ale golf 1.2 tsi 105km jezdzi jak do tej pory rewelacyjnie - dobry kolega miał siroco 1.4 tsi oprocz pompy paliwowej nie narzekał na auto - moc w siroco zrobiona na 170km.
  • Poziom 25  
    Ale z tego co kolega pisze to napewno ma gdzieś nieszczelność w dolociu lub wydechu więc napewno zacznij od tego bo jeśli powietrze się nie zgadza to mieszanka jest kiepska.
  • Poziom 3  
    Wymieniłem dwumas i sprzęgło i niestety żadnej reakcji. Wtryski dalej zachowują się tak samo, raz jest spoko raz nie. Raz na postuje pracuje idealnie, nie ma najmniejszego drgania (spalanie 0.6l/h), raz zaczyna rzucać silnikiem (spalanie 1l/h). Mam wrażenie, że w ogóle auto straciło trochę mocy. Zastanawiam się nad sprawdzeniem pompy tandemowej.
    Dodatkowo okazało się, że mam pęknięta chłodnice spalin i zastanawiam się czy nie nie wywalić całkowicie wraz z EGR.
    Jako że mam dostęp do VCDS, to może coś zalogować jeszcze?


    Edit:
    Zapomniałem o problemie, wszystko było fajnie korekty były praktycznie maksymalnie na +0.20, aż do wczoraj gdy pierwszy pompowtrysk skoczył na 2,99 i zabrakło skali - auto zaczeło kopcić na niebiesko. Wyłączyłem silnik włączyłem chwile pokopcił i korekty spadły na pierwszej pompce do +0.50. Wieczorem przejechałem się i korekty na pierwszym wtrysku 0.00 (na innych maksymalnie +0.14). Dzisiaj odpiąłem wtyczkę od EGR i... szok spalanie zmalało przestał szarpać przy przyspieszaniu, na postoju spalanie z 0,9l/h (czasami nawet 1,2l/h) zmalało do 0,5l/h (włączona klima, radio podgrzewanie szyby i lusterek 0,7l/h). Korekty oczywiście okej. Samochód stał odpalony na wolnych obrotach z 30minut i nagle zaczęła wyć pompa paliwa w zbiorniku, wyje bardzo głośno nawet z włączony radiem ją słychać. Odpaliłem VCDS i oczywiście pierwszy wtrysk już wywaliło w kosmos do +1.0. Czy pompa w zbiorniku może powodować zakłócenia w pracy silnika typu wysokie korekty wtryskiwaczy?

    Dodatkowo stwierdziłem, że zaślepiam EGR + wywalam chłodnice spalin ( jest pęknietą i szumi, a dodatkowo spaliny lecą do auta), bo po odłączeniu kostki spalanie zmalało, silnik pracuje troszkę równiej, nie przerywa przy przyspieszaniu i o dziwo nagrzewa się dużo szybciej (wcześniej przy temperaturze +7 stopni potrzebował około 6km, a po odłączeniu wtyczki po 4km ma 90 stopni).
  • Poziom 3  
    Podbijamy temat, EGR wywalony wraz z cieknąca chłodnica spalin. Przez jakiś czas wydawało się że jest lepiej do dzisiaj. Ogólnie jak jeżdżę spokojnie jest w miarę ok, a dzisiaj musiałem bardziej depnąć i zaczęło szarpac, podłączyłem komputer i był błąd P301 - wypadanie zapłonu, sprawdziłem korekty i pierwszy i drugi wtrysk coś takiego mi pokazał. VW PASSAT B6 2.0 TDI BMP - Dziwne zachowanie pompowtrysków.

    Czyli sytuacja się znacząco pogorszyła, czy jest możliwe że faktycznie pierwsza pompka padła a teraz doszła i druga?
  • Poziom 35  
    A sprawdź wiązkę zasilającą pompki. Często przestaje łączyć i się cuda dzieją.
  • Poziom 3  
    Ale co szukać drugiej wiązki na podmianę, czy na początek powyciągać wtryski i podoginać konektory?

    Dzisiaj trochę lepiej z korektami, wczoraj drugi wtrysk miał 2.99 dzisiaj się waha w okolicy 0. Pierwszy dalej sieje, dołączam filmik. Po przygazowce korekty trochę spadają i zaraz rosną.

    Link
  • Poziom 33  
    Pomiar ciśnienia na pompie tandem plus przezroczysty wężyk od pompy tandem do filtra na powrocie i zasilaniu. Ciśnienia na pompie tandem min 2 bary powinno rosnąć do 6-8 przy przyttzymaniu na 2200 rpm . A paliwo w wężykach bez bąbli powietrza.
  • Poziom 20  
    Na moje oko śruby na pompkach lub oringi.Weź już przestań z tą grupą 13.
  • Poziom 3  
    Ja już mam bzika na punkcie grupy 13 :crazyeyes:

    Właśnie się dowiedziałem, że kiedys pierwsza pompka była wyciąganą i wkładana w jakim celu nie wiem i to jest ta co ma największy problem, zamówię zestaw o-ringow pod pompki i je wymienię dodatkowo zamienię miejscami pompki i przy okazji sprawdzę ciśnienie na pompie tandemowej i dalej będę informował czy pomogło czy nie :)
    Dzięki za zainteresowanie tematem.
  • Poziom 20  
    Koniecznie zainteresuj się śrubami przed demontażem jak i ciśnienia sprawdź.Jak już wyciągniesz to nie zapomnij o regulacji i nówkach śrubach przy montażu.