Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW PASSAT B6 2.0 TDI BMP - Dziwne zachowanie pompowtrysków.

MaTT_ZST 14 Oct 2019 23:55 5679 22
  • #1
    MaTT_ZST
    Level 4  
    Witajcie chłopaki, mam problem z pompkami w 2.0TDI BMP (pompowtryski Bosch)

    Od początku, auto ma do wymiany dwumase i nie zwracałem uwagi na szarpanie na wolnych obrotach. Podłączyłem VCDS i to co zobaczyłem to zamurowało mnie. Dodam, że auto stało przez ponad rok praktycznie cały czas (przejechało może z 1000km przez 12 miesięcy)

    Pierwszy pomiar:
    (warunki: temperatura silnika 91stopni, mało paliwa - prawie rezerwa - po roku stania zrobione 150km)

    VW PASSAT B6 2.0 TDI BMP - Dziwne zachowanie pompowtrysków. VW PASSAT B6 2.0 TDI BMP - Dziwne zachowanie pompowtrysków.



    Drugi pomiar:
    (warunki 89.5 stopni - po przejażdżce 30km po autostradzie - 1/4 zbiornika paliwa - po roku stania zrobione 500km)

    VW PASSAT B6 2.0 TDI BMP - Dziwne zachowanie pompowtrysków.


    Trzeci pomiar :
    (warunki 90 stopni, pełny zbiornik paliwa - po roku stania zrobione 1000km)

    VW PASSAT B6 2.0 TDI BMP - Dziwne zachowanie pompowtrysków.


    Ogólne objawy, auto czasami szarpie na wolnych obrotach, w momencie gdy jest taka straszna korekta wtrysków troszke na szaro kopci i strasznie śmierdzą spaliny.
    Pytanko, pompka zdycha, czy może zacząć od wymiany o-ringów pod pompowtryskami i regulacji pompek? Czy jest jakaś zależność między tymi korektami na pełnym i prawie pustym zbiorniku? Od jakiegoś czasu zauważyłem, że im mniej paliwa tym bardziej szarpie i kopci. Rozrząd jest ustawiony na -0,5. DPF wycięty fizycznie i coś grzebane w programie w związku z tym. Mam problem z dwumasą bo jest do wymiany (ale to raczej nic wspolnego nie ma) i z chłodnicą spalin jest jakaś dziura i spaliny się wydostają, a jak złapie 90 stopni i postoi 5 minut na wolnych obrotach zaczyna syczeć z okolicy chłodnicy spalin, doszedł też dziwny odgłos z pompy paliwa w baku, po włożeniu kluczyka do stacyjki (pompa nienaturalnie głośno buczy).
  • #2
    sigwa18
    Level 39  
    Dwumasa ma coś wspólnego. Musisz zrozumieć że ECU bada przyspieszenie predkosci wału przy wtrysku paliwa czyli w suwie pracy dla każdego cylindra. Jak dwumasa będzie zakłócać te chwilowe przyspieszenia bo luz promieniowy jest duży to ECU będzie starło się to dawkami korekt wyrównać. Korekty mówią o ogólnym stanie całego cylindra. Mają na nie wpływ stan pompki ,pompy tandem (pompowtryski wymagają ciśnienia wstępnego paliwa do prawidłowego napełnienia), szczelność cylindra, luzy w układzie korbowo-tlokowym. Lekkie falowanie potrafi na wolnych wywołać EGR spróbuj go odłączyć i zobacz czy wyrówna pracę.
  • #3
    kakibara
    Level 33  
    Miałem to samo po naprawie wszystko wróciło do normy- tak jak kolega pisze wyżej wieksze przerwy miedzy odleglosciami na kole fonicznym - ale po pol roku padly mi wtryski - ja wiąże to z moim przedłużeniem naprawy dwumasy. Pozdro.
  • #4
    MaTT_ZST
    Level 4  
    Póki co auto oddałem na wymianę dwumasy, sprzęgła i wysprzęglika. Zobaczymy co będzie dalej. Mam nadzieję, że coś pomoże, a jak nie to może zacznę od wymiany o-ringow pod pompkami i regulacji pompek. Przydałoby się zająć jeszcze tą chłodnicą spalin.
  • #5
    sigwa18
    Level 39  
    To że padły wtryski zaraz po dwumasie to tylko efekt zarządzania jakością . Spytaj jakiegoś mechanika Passat B6 zszedł z wytrzymałością przy 200-250 tyś km nagminnie pada dwumasa (jak nie wcześniej) wtryski ,turbo. Do tego awaryjny/niedopracowany 2.0 TDI jak i TSI .
  • #6
    kakibara
    Level 33  
    Nie chcialbym rozpoczynać nowego tematu - ale golf 1.2 tsi 105km jezdzi jak do tej pory rewelacyjnie - dobry kolega miał siroco 1.4 tsi oprocz pompy paliwowej nie narzekał na auto - moc w siroco zrobiona na 170km.
  • #7
    migmig85
    Level 26  
    Ale z tego co kolega pisze to napewno ma gdzieś nieszczelność w dolociu lub wydechu więc napewno zacznij od tego bo jeśli powietrze się nie zgadza to mieszanka jest kiepska.
  • #8
    MaTT_ZST
    Level 4  
    Wymieniłem dwumas i sprzęgło i niestety żadnej reakcji. Wtryski dalej zachowują się tak samo, raz jest spoko raz nie. Raz na postuje pracuje idealnie, nie ma najmniejszego drgania (spalanie 0.6l/h), raz zaczyna rzucać silnikiem (spalanie 1l/h). Mam wrażenie, że w ogóle auto straciło trochę mocy. Zastanawiam się nad sprawdzeniem pompy tandemowej.
    Dodatkowo okazało się, że mam pęknięta chłodnice spalin i zastanawiam się czy nie nie wywalić całkowicie wraz z EGR.
    Jako że mam dostęp do VCDS, to może coś zalogować jeszcze?


    Edit:
    Zapomniałem o problemie, wszystko było fajnie korekty były praktycznie maksymalnie na +0.20, aż do wczoraj gdy pierwszy pompowtrysk skoczył na 2,99 i zabrakło skali - auto zaczeło kopcić na niebiesko. Wyłączyłem silnik włączyłem chwile pokopcił i korekty spadły na pierwszej pompce do +0.50. Wieczorem przejechałem się i korekty na pierwszym wtrysku 0.00 (na innych maksymalnie +0.14). Dzisiaj odpiąłem wtyczkę od EGR i... szok spalanie zmalało przestał szarpać przy przyspieszaniu, na postoju spalanie z 0,9l/h (czasami nawet 1,2l/h) zmalało do 0,5l/h (włączona klima, radio podgrzewanie szyby i lusterek 0,7l/h). Korekty oczywiście okej. Samochód stał odpalony na wolnych obrotach z 30minut i nagle zaczęła wyć pompa paliwa w zbiorniku, wyje bardzo głośno nawet z włączony radiem ją słychać. Odpaliłem VCDS i oczywiście pierwszy wtrysk już wywaliło w kosmos do +1.0. Czy pompa w zbiorniku może powodować zakłócenia w pracy silnika typu wysokie korekty wtryskiwaczy?

    Dodatkowo stwierdziłem, że zaślepiam EGR + wywalam chłodnice spalin ( jest pęknietą i szumi, a dodatkowo spaliny lecą do auta), bo po odłączeniu kostki spalanie zmalało, silnik pracuje troszkę równiej, nie przerywa przy przyspieszaniu i o dziwo nagrzewa się dużo szybciej (wcześniej przy temperaturze +7 stopni potrzebował około 6km, a po odłączeniu wtyczki po 4km ma 90 stopni).
  • #9
    MaTT_ZST
    Level 4  
    Podbijamy temat, EGR wywalony wraz z cieknąca chłodnica spalin. Przez jakiś czas wydawało się że jest lepiej do dzisiaj. Ogólnie jak jeżdżę spokojnie jest w miarę ok, a dzisiaj musiałem bardziej depnąć i zaczęło szarpac, podłączyłem komputer i był błąd P301 - wypadanie zapłonu, sprawdziłem korekty i pierwszy i drugi wtrysk coś takiego mi pokazał. VW PASSAT B6 2.0 TDI BMP - Dziwne zachowanie pompowtrysków.

    Czyli sytuacja się znacząco pogorszyła, czy jest możliwe że faktycznie pierwsza pompka padła a teraz doszła i druga?
  • #10
    piachu1994
    Level 38  
    A sprawdź wiązkę zasilającą pompki. Często przestaje łączyć i się cuda dzieją.
  • #11
    MaTT_ZST
    Level 4  
    Ale co szukać drugiej wiązki na podmianę, czy na początek powyciągać wtryski i podoginać konektory?

    Dzisiaj trochę lepiej z korektami, wczoraj drugi wtrysk miał 2.99 dzisiaj się waha w okolicy 0. Pierwszy dalej sieje, dołączam filmik. Po przygazowce korekty trochę spadają i zaraz rosną.
  • #12
    sigwa18
    Level 39  
    Pomiar ciśnienia na pompie tandem plus przezroczysty wężyk od pompy tandem do filtra na powrocie i zasilaniu. Ciśnienia na pompie tandem min 2 bary powinno rosnąć do 6-8 przy przyttzymaniu na 2200 rpm . A paliwo w wężykach bez bąbli powietrza.
  • #13
    koleś kit
    Level 38  
    Na moje oko śruby na pompkach lub oringi.Weź już przestań z tą grupą 13.
  • #14
    MaTT_ZST
    Level 4  
    Ja już mam bzika na punkcie grupy 13 :crazyeyes:

    Właśnie się dowiedziałem, że kiedys pierwsza pompka była wyciąganą i wkładana w jakim celu nie wiem i to jest ta co ma największy problem, zamówię zestaw o-ringow pod pompki i je wymienię dodatkowo zamienię miejscami pompki i przy okazji sprawdzę ciśnienie na pompie tandemowej i dalej będę informował czy pomogło czy nie :)
    Dzięki za zainteresowanie tematem.
  • #15
    koleś kit
    Level 38  
    Koniecznie zainteresuj się śrubami przed demontażem jak i ciśnienia sprawdź.Jak już wyciągniesz to nie zapomnij o regulacji i nówkach śrubach przy montażu.
  • #16
    MaTT_ZST
    Level 4  
    Sprawa wygląda następująco, pewnego dnia Passat wcale nie chciał odpalić - została wymieniona pompa paliwa w zbiorniku i... dziwnym trafem pomogło na miesiąc korekty maksymalnie na 1 wtrysku pokazywały +0.7 auto normalnie w miarę jeździło. Po miesiącu problem powrócił, później znowu zanikał, powracał więc 3 dni temu zostały wymienione wszystkie uszczelki, wszystkie możliwe śruby, pompowtryski zostały zamienione miejscami i ponownie wyregulowane. Przy okazji okazało się o dość mocnej i grubej rysie na krzywce wałka. Ogólnie wszystkie krzywki są lekko przytarte.
    Po wymianie uszczelnień tak się prezentują korekty

    VW PASSAT B6 2.0 TDI BMP - Dziwne zachowanie pompowtrysków.


    ktoś wie dlaczego BIPy dalej są na takim dużym minusie? Ogólnie auto jeździ lepiej, nie kopci na postoju na szaro niebiesko.
    Zredukowało to też problem szarpania na wolnych obrotach, ale nie tak do końca - auto w ostatniej fazie hamowania delikatnie poszarpuje i czasami po dłuższym postoju w korku, delikatnie szarpie ale tak naprawdę delikatnie, natomiast korekty w tym czasie są dalej na idealnym poziomie. Ma ktoś jakiś pomysł?
  • #17
    sigwa18
    Level 39  
    Lekkie szarpanie często powoduje EGR a konkretnie jego praca ( puszcza raz mniej raz więcej spalin ) po jego odłączeniu szarpanie znika. Co do bipow na minusie to nakezalo hy spwdzic czy to sa oryginalne pompki dwa ciśnienia na pompie tandem bo niskie ciśnienie paliwa powoduje bipy na minusie.
  • #18
    MaTT_ZST
    Level 4  
    EGR zaślepiony i wyłączony softem, pompki ORI nie ruszane od nowości, a co do BIPow, to np: przy 2000RPM są na poziomie -20.
  • #19
    MaTT_ZST
    Level 4  
    Wznawiam temat.... wycięty DPF, zaślepiony EGR, wymienione uszczelki pod pompkami, nowy dwumas. Auto jest dużo słabsze, nie czuć takiego kopnięcia turbiny, powyżej 2800RPM kopci na czarno. Zlogowałem to co gdzieś wyczytałem, aczkolwiek słucham porad co i jak jeszcze logować.

    http://vaglogger.apphb.com/log/5ede4f543cd2a4...1221?AuthKey=bf09a8e3d5e24efda442d36a61eb2524

    Grupa: 003, 010, 011

    http://vaglogger.apphb.com/log/5ede4f533cd2a4...121f?AuthKey=98359ef96a364a89a9d41cd3ba3fbb7d

    Grupa: 003, 008, 011

    http://vaglogger.apphb.com/log/5ede4f533cd2a4...121f?AuthKey=98359ef96a364a89a9d41cd3ba3fbb7d

    Na koniec grupa
    013, 018, 023


    Kupiłem używana przeplywke, ale nie ma żadnej różnicy (chyba, że też jest uszkodzona)

    http://vaglogger.apphb.com/log/5ee1ff5ee1a51039380a913d
  • #20
    sigwa18
    Level 39  
    Turbo nie ogarnia stałego ciśnienia to raz ( najpierw dobija do 2600 potem sięstabilizuje). Dwa przepływ strasznie spada po 2800 co widać za tobą pewnie jako czarny dym. Przepływomierz masz do tego silnika? Podobnie z czujnikem ciśnienia doładowania. Bo jak tu jest ok gdzieś jest przypchany dolot.
  • #21
    MaTT_ZST
    Level 4  
    Przepływomierz pierwszy jest od nowości, drugi używany kupiony ma takei same numery (aczkolwiek nie wiadomo czy sprawny, według sprzedającego sprawny). Czujnik ciśnienia doładowania nie ruszany od nowości.

    Logi z 5 biegu:
    http://vaglogger.apphb.com/log/5ee68c75e1a51070bcaff6da

    i 6 biegu:
    http://vaglogger.apphb.com/log/5ee68cace1a51070bcaff6dc

    i 4 biegu:
    http://vaglogger.apphb.com/log/5ee68cece1a51070bcaff6dd
  • #22
    sigwa18
    Level 39  
    Sprawdź dolot bo takie wartości i czarny dym to możliwe jest przy dziurawym intercoolerze i zatkanym dalej dolocie lub niedomknietym egr. Bo ciśnienie jest przepływ jest a czarny dym jakby powietrze nie trafiało do cylindra.
  • #23
    domel-81
    Level 10  
    Witam serdecznie.
    Czy udało się rozwiązać problem?