Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson SR50, B4 - Odpala po paru minutach kopania.

15 Paź 2019 18:25 249 7
  • Poziom 2  
    Witam
    Posiadam simsona i czasami odpali bez problemu, a czasami jest tak, że trzeba go kopać (nie zalewa świecy) z 15 minut aż zaskoczy. Wtedy nie ma prawie mocy, gazujac go na maksa. Dopiero po paru minutach jak już tak popyrka, z czasem nabiera mocy i przy gazowaniu manetą, zaczyna faktycznie warczec silnik tak jka powinien. W między czasie podczas kopania strzela z rury, albo odpali i odrazu gaśnie. Czym może to być spowodowane? Dodam że ma problem z akumulatorem, ale iskra jest.
  • Poziom 2  
    Szefie, mam 18 lat, nie siedzę w tym aż tak, bardzo proszę łopatologicznie, bo takim językiem to się nie dogadamy 😂
    A tak na poważnie, gdyby mógł Pan rozłożyć to na części pierwsze i poinstruowac w punktach to byłbym naprawdę wdzięczny.
    Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Poszukaj o tym na forum bo bylo a jak nie to gugle i jutu😉 jest tego od groma.
    Jak dlugo masz ten motorek i co bylo robione? Jakie masz paliwo?(świeże) czy bylo cos kręcone przy gazniku? Jaki masz tam gaznik? Moze kolo magnesowe poluzowane albo wogole klin scięty albo ociera o cewki? Jaki to zaplon?(platynki czy elektronik)?
    Może byc jeszcze wina filtra powietrza(zasyfiony) albo lewe powietrze ciągnie np przez uszczelniacze na wale
  • Poziom 39  
    Przypuszczam że ssanie nie działa. Gdybyś polał benzyny na przepustnicę lub do cylindra, to by łatwiej odpalił.
    Na ssaniu powinien zalać świecę po kilkunastu kopnięciach. Powodów braku ssania może być kilka.
    1. Wypadła gumka ssania z tłoczka ssania i dodatkowo przykleiła się do kanału w gaźniku. W innych przypadkach gumka potrafi stanąć bokiem przez co silnik cały czas pracuje na ssaniu - silnik przylewa się na obrotach biegu jałowego gdy się rozgrzeje.
    2. Niewłaściwa dysza ssania (umieszczona w pokrywce komory pływakowej) - powinna mieć rozmiar #60 lub w starszych gaźnikach #50.
    3. Ciekawą przypadłością w gaźnikach BVF jest możliwość zamknięcia szczeliny odpowietrzającej studzienkę układu ssania przez spuchniętą uszczelkę gumową komory pływakowej, jest to zrealizowane nacięciem w pokrywce komory pływakowej. Ja mam na to zabezpieczenie, mam w pokrywce wywiercony dodatkowy mały otworek (1 mm) możliwie blisko płaszczyzny styku z uszczelką.
  • Poziom 2  
    Sytuacja wygląda tak. Jest po generalnym remoncie silnika. Podobno wszystko było tam robione. Mechanik powiedział, że odpala bez ssania i faktycznie ssania nie używałem, bo palił za pierwszym razem na zimnym silniku. Filtr powietrza to jest jakiś punkt zaczepienia, o tym nie pomyślałem. Nie wiem czy byl wymieniany. Być może teraz coś się stało ze ssaniem, że bez ssania nie odpali. Jutro odbieram go od mechanika u którego czekam już od 2 miesięcy na telefon aż powie mi jaka kwotę mam na to przygotować.
  • Poziom 39  
    Bez ssania to nie ma prawa żaden silnik odpalać i pracować na zimnym, chyba że jest +40°C na zewnętrzu.
    Silnik który odpala bez ssania na zimnym sugeruje że gaźnik jest nieprawidłowo wyregulowany, tzn. ma za bogatą mieszankę biegu jałowego. Po rozgrzaniu będzie miał problemy z gaśnięciem na biegu jałowym, emitując przy tym znaczne ilości CO.
    Zwróć uwagę jak jest ustawiony poziom paliwa. Pływak ma być ustawiony na wysokość 29 mm (nie żadne 27 mm wg instrukcji do 16N3, bo to jest cały czas powielany błąd drukarski).
    Ssanie w gaźnikach BVF 16N3 jest tak bogate, że praktycznie przylewa silnik.
  • Poziom 25  
    Sprawdź szczelność na dolocie.