Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra J - Sprężarka klimatyzacji

15 Paź 2019 21:21 303 6
  • Poziom 4  
    Witam, jestem tydzień po kupnie samochodu Astra j. Mam problem z rolką od sprężarki. Z każdym obrotem rolki słychać tarcie, dźwięk jest słyszalny w samochodzie na postoju oraz pod komorą silnika ale należy sie bardzo wsłuchać. Z ciągnąłem pasek który napędza rolkę i po ściągnięciu dźwięk znika. Sama rolka wydaje się być zużyta. Podczas chwytu jej w dłoń widać że ma luzy. Sam dźwięk słyszalny w wewnątrz samochodu jest bardzo podobny do tego (Dźwięk w pierwszych 5 sek. (We filmiku jest opisana sprawa rozrządu, u mnie rozrząd jest w komplecie wymieniony, w tym przykładzie chodzi mi tylko o dzwięk) Link. Sprawa pierwsza na jakie koszta mam się przygotować, a druga sprawa chciałem sie wybrać w weekend do Wałbrzycha mam około 340km w jedną stronę. Czy z taką sprężarką sie powstrzymać czy można z tym normalnie jeździć (za tydzień jestem umówiony do mechanika)
  • Poziom 12  
    Sprężarka klimatyzacji napędzana jest od silnika za pomocą paska wielorowkowego zwanego potocznie klinowym. Ten sam pasek napędza alternator. Pasek biegnie po kilku rolkach i napięty jest napinaczem który też ma rolkę.
    Jak sam widzisz w układzie masz trochę więcej elementów które się obracają: 2 roki, napinacz, sprzęgło alternatora, sprzęgło kompresora klimatyzacji.
    Diagnozę trzeba zacząć od ustalenia co generuje dźwięki.

    Jeżeli chodzi o samą wymianę łożyska sprzęgła kompresora klimatyzacji to koszt około 500-700 zł (zależy od warsztatu). W grę wchodzi demontaż kompresora, odessanie i napełnienie układu. Powinno się wymienić również osuszacz ale nie każdy warsztat chce to zrobić bo im się nie chce.
  • Poziom 4  
    Byłem dzisiaj u znajomego który ma stetoskop, po osłuchaniu wynika że dźwięk wydobywa sie tak jakby z okolic łożyska. Pytanie czy mogę na razie z tym jeździć ewentualnie co może się stać kiedy łożysko się rozwali.
  • Poziom 12  
    Nie wiem jaki masz tam silnik ale w 1.9 CDTI jest możliwość założenia krótszego paska "do fiata bez klimy" który pomija klimatyzację. Trudno mi stwierdzić co się może stać... może się łożysko zatrzeć i zacząć wszystko obracać wokół aluminiowej obudowy sprężarki na którą założone jest to łożysko, więc może się ta obudowa obrobić. Po zatarciu może się zerwać pasek = brak ładowania i wiele innych rzeczy. Wszystko zależy jak bardzo jest już zniszczone to łożysko i ile przejechało w z takim uszkodzeniem.
  • Poziom 11  
    Bez diagnozy czyli demontażu sprężarki można wróżyć z fusów. Być może napęd,albo sama sprężarka(oby nie doszło do zatarcia sprężarki) koszt wówczas jest około 2500-3000pln
  • Poziom 40  
    Skąd takie ceny ? Chyba z kosmosu. Kompletna sprężarka po regeneracji około max 1000 zł - to co , za robotę 2000 zł ?
    Kompletne nowe sprzęgło około 250 zł, wymiana około poł cziasa (wystarczy odpiąć sprężarkę od silnika i to nie zawsze).
    Widać amatorskie porady - łożyska nigdy się nie wymienia w kole wielorowkowym ponieważ jest zakuwane, a po drugie obecnie koła te wykonane są z plastiku.

    A co z osuszaczem który leży w sklepie około roku, można go montować czy nie (przecież nie są hermetycznie zamknięte ).
  • Poziom 4  
    Witam ponownie. Diagnoza jest następująca. Sprężarka jest do regeneracji. Na razie mogę z tym jeździć, Ale mam jeszcze jedno pytanie do was. Poniżej zdjęcie naklejki znamionowej. Rozglądam się za jakąś używką. Wszystkie sprężarki DELPHI ZJ2 które znalazłem mają takie same numery. Jedynie na każdej sprężarce jest inny numer CODE (na zdjęciu w prawym dolnym rogu). Czy trzeba na niego zwracać uwagę czy jest on tylko numerem danego egzemplarza?

    Opel Astra J - Sprężarka klimatyzacji