Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Fiat Grande Punto 2007r 1,4 - Nie zawsze kręci rozrusznik

16 Paź 2019 18:56 318 16
  • Poziom 13  
    Witam
    Mam problem z moim Grande Punto 1,4 benzyna gaz - mianowicie coś mu od czasu do czasu odbija i nie chce kręcić rozrusznik. Dokładniej mówiąc samochód jeździ normalnie i normalnie odpala, rozrusznik kręci jak szalony, a czasem nawet się nie odezwie - nawet nie drgnie rozrusznik. Wtedy biorę auto na pych i po odpaleniu z popychu jeździ normalnie, ślinik ładnie pracuje. Zrobiłem regenerację rozrusznika i dalej to samo. Odkręciłem przewody masowe wyczyściłem złącza i dalej tak samo. W końcu wymieniłem stacyjkę z myślą że to przez nią i dalej zero efektu - raz kręci raz nie. Brak mi już pomysłów. Natomiast zastanawia mnie jeszcze jeden fakt - wczoraj po przejechaniu 50 km zgasiłem nie chciał gadać, a po upływie godziny wsiadłem odpalił od pierwszego strzała. Powrót i to samo po przyjechaniu do domu zero odzewu, a postał z godzinkę zapalił od strzała. Czyżby jakiś czujnik nie puszczał prądu na rozrusznik? Jak ktoś ma jakieś pomysły to piszcie.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 11  
    sproboj dodac dodatkowy przedod masowy z klemy na na obudowe rozrusznika
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 13  
    Masa odkręcona wyczyszczona i przykręcona na nowo, więc raczej to nie to.

  • Poziom 25  
    stacyjka do sprawdzenia
  • Poziom 13  
    Stacyjka wymieniona na nową.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    pomimo regeneracji rozrusznika pozostaie juz tylko cewka przy automacie rozrusznika byc moze ona fiksuje
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    zbinek64 napisał:
    pomimo regeneracji rozrusznika pozostaie juz tylko cewka przy automacie rozrusznika byc moze ona fiksuje


    Dokładnie jw. Może też zacierać się ten "cynkwajs" w automacie. Najlepiej wymień na nowy automat.
  • Poziom 13  
    Dziś podłączyłem pod kompa i wyskoczyło
    P1302 - Rozpoznanie skrzyni biegów
    P1300 - Przyuczenie gałki regulatora
    C426 - Nieznany kod usterki
    P0420 - Sprawdzenie katalizatora
    Co oznaczają te kody?
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Moim zdaniem masz wypalone styki prądowe w automacie rozrusznika , choć wtedy powinien "cykać" .

  • Poziom 25  
    Cytat:
    P1302 - Rozpoznanie skrzyni biegów

    nie widzi złaącznia sprzęgła i dlatego ci rozrusznik nie kręci, albo ostatnio wymieniałeś komputer albo wykasował ktoś wyposażenie

    Cytat:
    P1302 - Rozpoznanie skrzyni biegów


    Przyswojenie koła fonicznego

    Cytat:
    P0420 - Sprawdzenie katalizatora

    do sprawdzenia sondy jak się zachowują
  • Poziom 34  
    Wymień przekaźnik rozrusznika w skrzynce z bezpiecznikami w komorze silnika.
  • Poziom 13  
    Czyli rozumiem że czujnik pedału sprzęgła do wymiany, adaptacja koła fonicznego, sonda do wymiany. A co to za błąd C426
  • Poziom 13  
    Sonda wymieniona, zaadoptowane koło foniczne i wymieniony czujnik sprzęgła. Niestety dalej nie odpala tzn. raz odpala raz nie. Jak nie odpala pomaga odłączenie klemy na parę minut i pali od strzała. Po podłączeniu pod kompa nadal jest błąd rozpoznania skrzyni biegów, a komp pokazuje że pedał sprzęgła jest cały czas wciśnięty. Nie pomaga nawet ręczne wciskanie czujnika sprzęgła. Na mój rozum wychodzi na to że brak jest połączenia z czujnikiem. Ktoś ma jakieś pomysły gdzie szukać dalej, czy zostaje tylko sprawdzanie wiązki po kablu???
  • Poziom 40  
    Ja ostatnio robiłem stilo, i tam też na kompie pokazywało non stop wciśnięte sprzęgło. Jak się okazało po wyjęciu czujnika, trzpień został wciśnięty na siłę i nie wychodził z czujnika. Wystarczyło włożyć czujnik przy wciśniętym sprzęgle i samoczynnie się podstawił. W stilo włącznik STOP i czujnik sprzęgła to dwa identyczne czujniki o identycznym działaniu.
    Zrób porządek z tym czujnikiem.
  • Poziom 13  
    No i elektryk poległ, chyba zostaje serwis Fiata. Zastanawia mnie jeszcze tylko jeden fakt zamontowany u mnie rozrusznik to 0,8kv Magneti Marelli, z tego co czytałem to był taki montowany w seicento 0,9 i 1,1 a w grande punto 1,4 powinien być 1kv może najzwyczajniej jest za mały?
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Teraz mi się przypomniało, przecież w punto jest taki porąbany system zasilania cewki automatu. Coś a la kabel oczko o dużej średnicy, i tam najczęściej nie ma dobrego kontaktu. Ja to zawsze przerabiam, do tego kółeczka dolutowuję kabelek i łącze z dochodzącym. Ci co robili takie rozruszniki wiedzą o co chodzi.
  • Poziom 13  
    Co do palenia to pomogła wymiana rozrusznika. Chyba było jakieś zwarcie na cewce jak się zagrzał, bo po wymianie rozrusznika czy ciepły, czy zimny pali od strzała. Co do błędu sprzęgła nadal jest i nie można go usunąć - błąd stały. Pozostaje tylko wymiana sterownika.