Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Fiat Grande Punto 2007r 1,4 - Nie zawsze kręci rozrusznik

pawelgli 16 Oct 2019 18:56 1755 16
Relpol
  • #1
    pawelgli
    Level 13  
    Witam
    Mam problem z moim Grande Punto 1,4 benzyna gaz - mianowicie coś mu od czasu do czasu odbija i nie chce kręcić rozrusznik. Dokładniej mówiąc samochód jeździ normalnie i normalnie odpala, rozrusznik kręci jak szalony, a czasem nawet się nie odezwie - nawet nie drgnie rozrusznik. Wtedy biorę auto na pych i po odpaleniu z popychu jeździ normalnie, ślinik ładnie pracuje. Zrobiłem regenerację rozrusznika i dalej to samo. Odkręciłem przewody masowe wyczyściłem złącza i dalej tak samo. W końcu wymieniłem stacyjkę z myślą że to przez nią i dalej zero efektu - raz kręci raz nie. Brak mi już pomysłów. Natomiast zastanawia mnie jeszcze jeden fakt - wczoraj po przejechaniu 50 km zgasiłem nie chciał gadać, a po upływie godziny wsiadłem odpalił od pierwszego strzała. Powrót i to samo po przyjechaniu do domu zero odzewu, a postał z godzinkę zapalił od strzała. Czyżby jakiś czujnik nie puszczał prądu na rozrusznik? Jak ktoś ma jakieś pomysły to piszcie.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • Relpol
  • #2
    zbinek64
    Level 12  
    sproboj dodac dodatkowy przedod masowy z klemy na na obudowe rozrusznika
  • Relpol
  • #3
    pawelgli
    Level 13  
    Masa odkręcona wyczyszczona i przykręcona na nowo, więc raczej to nie to.
  • #4
    KarizmoGSM

    Level 28  
    stacyjka do sprawdzenia
  • #5
    pawelgli
    Level 13  
    Stacyjka wymieniona na nową.
  • Helpful post
    #6
    zbinek64
    Level 12  
    pomimo regeneracji rozrusznika pozostaie juz tylko cewka przy automacie rozrusznika byc moze ona fiksuje
  • Helpful post
    #7
    Aleksander_01
    Level 42  
    zbinek64 wrote:
    pomimo regeneracji rozrusznika pozostaie juz tylko cewka przy automacie rozrusznika byc moze ona fiksuje


    Dokładnie jw. Może też zacierać się ten "cynkwajs" w automacie. Najlepiej wymień na nowy automat.
  • #8
    pawelgli
    Level 13  
    Dziś podłączyłem pod kompa i wyskoczyło
    P1302 - Rozpoznanie skrzyni biegów
    P1300 - Przyuczenie gałki regulatora
    C426 - Nieznany kod usterki
    P0420 - Sprawdzenie katalizatora
    Co oznaczają te kody?
  • Helpful post
    #9
    omegolotC30NE
    Level 23  
    Moim zdaniem masz wypalone styki prądowe w automacie rozrusznika , choć wtedy powinien "cykać" .
  • #10
    KarizmoGSM

    Level 28  
    Quote:
    P1302 - Rozpoznanie skrzyni biegów

    nie widzi złaącznia sprzęgła i dlatego ci rozrusznik nie kręci, albo ostatnio wymieniałeś komputer albo wykasował ktoś wyposażenie

    Quote:
    P1302 - Rozpoznanie skrzyni biegów


    Przyswojenie koła fonicznego

    Quote:
    P0420 - Sprawdzenie katalizatora

    do sprawdzenia sondy jak się zachowują
  • #11
    jerry1960
    Level 36  
    Wymień przekaźnik rozrusznika w skrzynce z bezpiecznikami w komorze silnika.
  • #12
    pawelgli
    Level 13  
    Czyli rozumiem że czujnik pedału sprzęgła do wymiany, adaptacja koła fonicznego, sonda do wymiany. A co to za błąd C426
  • #13
    pawelgli
    Level 13  
    Sonda wymieniona, zaadoptowane koło foniczne i wymieniony czujnik sprzęgła. Niestety dalej nie odpala tzn. raz odpala raz nie. Jak nie odpala pomaga odłączenie klemy na parę minut i pali od strzała. Po podłączeniu pod kompa nadal jest błąd rozpoznania skrzyni biegów, a komp pokazuje że pedał sprzęgła jest cały czas wciśnięty. Nie pomaga nawet ręczne wciskanie czujnika sprzęgła. Na mój rozum wychodzi na to że brak jest połączenia z czujnikiem. Ktoś ma jakieś pomysły gdzie szukać dalej, czy zostaje tylko sprawdzanie wiązki po kablu???
  • #14
    Aleksander_01
    Level 42  
    Ja ostatnio robiłem stilo, i tam też na kompie pokazywało non stop wciśnięte sprzęgło. Jak się okazało po wyjęciu czujnika, trzpień został wciśnięty na siłę i nie wychodził z czujnika. Wystarczyło włożyć czujnik przy wciśniętym sprzęgle i samoczynnie się podstawił. W stilo włącznik STOP i czujnik sprzęgła to dwa identyczne czujniki o identycznym działaniu.
    Zrób porządek z tym czujnikiem.
  • #15
    pawelgli
    Level 13  
    No i elektryk poległ, chyba zostaje serwis Fiata. Zastanawia mnie jeszcze tylko jeden fakt zamontowany u mnie rozrusznik to 0,8kv Magneti Marelli, z tego co czytałem to był taki montowany w seicento 0,9 i 1,1 a w grande punto 1,4 powinien być 1kv może najzwyczajniej jest za mały?
  • Helpful post
    #16
    Aleksander_01
    Level 42  
    Teraz mi się przypomniało, przecież w punto jest taki porąbany system zasilania cewki automatu. Coś a la kabel oczko o dużej średnicy, i tam najczęściej nie ma dobrego kontaktu. Ja to zawsze przerabiam, do tego kółeczka dolutowuję kabelek i łącze z dochodzącym. Ci co robili takie rozruszniki wiedzą o co chodzi.
  • #17
    pawelgli
    Level 13  
    Co do palenia to pomogła wymiana rozrusznika. Chyba było jakieś zwarcie na cewce jak się zagrzał, bo po wymianie rozrusznika czy ciepły, czy zimny pali od strzała. Co do błędu sprzęgła nadal jest i nie można go usunąć - błąd stały. Pozostaje tylko wymiana sterownika.