Uszanowanie,
Poniżej schemat zamka klapy oraz stycznika - i opisana logika działania podczas otwierania bagażnika z pilota.
6222 => zamek klapy.
PIN 1. To sterowanie sygnałem (otwórz) z BSI
PIN 2. To masa
PIN 3. To „informacja zwrotna” stan zaryglowania
PIN 2 i 3 [zwarcie] => Jeśli zamek jest otwarty
PIN 2 i 3 [rozwarcie] => Jeśli zamek zamknięty (oczywiście rygiel zamyka się mechanicznie, po opuszczeniu klapy)
6282 => stycznik klapy
PIN 1. To masa
PIN 2. To „sterowanie” otwórz/zamknij
---
Sterowanie z pilota umożliwia jedynie otwarcie klapy bagażnika, czyli podawany jest na PIN 1 (6222) sygnał + [otwórz] => siłowniki klapy otwierają klapę...
Jeśli klapa jest otwarta po wciśnięciu ikony klapy na pilocie powoduje, że na PIN 1 (6222) również wysyłany jest sygnał + [otwórz]
ale rzecz jasna poza stukiem w zamku nie zachodzi żadna reakcja.
Przy otwartej klapie zwarcie stycznika powoduje, że klapa się opuszcza a przy zamkniętej podnosi.
---
Chciałbym (dzięki zastosowaniu najpewniej 2 przekaźników) móc sterować otwieraniem i zamykaniem klapy z pilota, odpowiednio "zmieniając sterowanie".
Jak to zrobić najbezpieczniej?
oraz
Jeśli ktoś z Was poratowałby schematem oraz informacją jakie przekaźniki (oraz inne części) będą do tego wystarczające, będę bardzo wdzięczny.
Poniżej schemat zamka klapy oraz stycznika - i opisana logika działania podczas otwierania bagażnika z pilota.
6222 => zamek klapy.
PIN 1. To sterowanie sygnałem (otwórz) z BSI
PIN 2. To masa
PIN 3. To „informacja zwrotna” stan zaryglowania
PIN 2 i 3 [zwarcie] => Jeśli zamek jest otwarty
PIN 2 i 3 [rozwarcie] => Jeśli zamek zamknięty (oczywiście rygiel zamyka się mechanicznie, po opuszczeniu klapy)
6282 => stycznik klapy
PIN 1. To masa
PIN 2. To „sterowanie” otwórz/zamknij
---
Sterowanie z pilota umożliwia jedynie otwarcie klapy bagażnika, czyli podawany jest na PIN 1 (6222) sygnał + [otwórz] => siłowniki klapy otwierają klapę...
Jeśli klapa jest otwarta po wciśnięciu ikony klapy na pilocie powoduje, że na PIN 1 (6222) również wysyłany jest sygnał + [otwórz]
ale rzecz jasna poza stukiem w zamku nie zachodzi żadna reakcja.
Przy otwartej klapie zwarcie stycznika powoduje, że klapa się opuszcza a przy zamkniętej podnosi.
---
Chciałbym (dzięki zastosowaniu najpewniej 2 przekaźników) móc sterować otwieraniem i zamykaniem klapy z pilota, odpowiednio "zmieniając sterowanie".
Jak to zrobić najbezpieczniej?
oraz
Jeśli ktoś z Was poratowałby schematem oraz informacją jakie przekaźniki (oraz inne części) będą do tego wystarczające, będę bardzo wdzięczny.