Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Wi-fi rozłącza się co kilka minut

jagewa 16 Oct 2019 22:05 16662 60
  • #1
    jagewa
    Level 6  
    Dzień dobry. Piszę na tym forum pierwszy raz. Od niecałego miesiąca mam nowego laptopa, firmy dell z systemem Windows 10. Od samego początku mam problem z wi-fi. Podczas korzystania z internetu, laptop co jakiś czas gubi połączenie z internetem. Problem oczywiście występuje tylko na tym laptopie. na telefonach i na starym laptopie nigdy takiego problemu nie miałam (przy korzystaniu z tej samej sieci). W temacie jakichkolwiek ustawień jestem kompletnie zielona, czytałam tematy o rozłączaniu wi-fi w Windows 10 ale niestety ktoś musi mi łopatologicznie wytłumaczyć jak to naprawić. Jestem załamana ponieważ kupiłam nowego laptopa a nawet nie mogę pograć w żadne gry do których potrzebne jest połączenie z internetem. Bardzo proszę o pomoc :(
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    User removed account
    Level 1  
  • #3
    bumble
    User under supervision
    Witaj. Jeszcze jeden win10 pewnie wer. 1903. Skoro kupiłaś nowego z systemem jest na gwarancji. Prawdopodobnie przy innym wifi też się rozłącza. Sprawdź udostępniając połączenie w telefonie i połącz się z telefonem. Sprawdź czy też rozłącza. Jak kolega radzi. Powinnaś udać się tam gdzie go kopiłaś i poprosić o sprawdzenie/naprawę. Te usterki jak i inne sa niestety wina wadliwej aktualizacji win10 wer 1903. Możesz sprawdzić swoją wersję?
  • #4
    jagewa
    Level 6  
    pokazuje, że sterowniki są aktualne. Laptop to Dell Inspiron G3 3579 15,6" Intel® Core™ i7-8750H - 8GB RAM - 256GB Dysk - GTX1050 Ti Max-Q Grafika - Win10

    nie udostepnialam internetu z telefonu, nawet nie wiem dokladnie jak
  • #6
    jagewa
    Level 6  
    ale problem raczej nie leży po stronie internetu skoro wszystkie inne urządzenia połączone z tym wi-fi działają normalnie, internet na nich nie przerywa. tylko na moim laptopie tak jest. Internet pochodzi od lokalnego dostawcy, nazwa Promax, sygnał jest dobry, maksimum kresek bo mój laptop stoi obok routera. mieszkam w bloku. Potem przejrzę tego linka bo teraz jestem w pracy
  • #7
    bumble
    User under supervision
    Dlaczego jest problem żeby zabrać laptopa do sprzedawcy i opisać problem. Możesz ściągnąć i zainstalować na laptopie program inssider wyświetlić sieci bezprzewodowe, zrobić screen i dać tutaj? Napisz tez która siec jest twoja. Jeśli mieszkasz w bloku i jest duze natężenie mogą występować zakłócenia. Może pomoc zmiana kanału. Ja u siebie musiałem przejść z 2.4 na 5 GHz. Jednak obstawiam system za winowajcę. Szkoda, ze nie możesz sprawdzić na innym wifi.
  • #8
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    bumble wrote:
    Dlaczego jest problem żeby zabrać laptopa do sprzedawcy i opisać problem.

    Jedynie co zrobi sprzedawca, to się na to wypnie a jak klient będzie namolny to przyjmie na reklamację i odeśle do serwisu.
    Sprzedawca nie jest od weryfikacji sprzętu.

    jagewa wrote:
    sygnał jest dobry, maksimum kresek bo mój laptop stoi obok routera. mieszkam w bloku.

    Maks kresek znaczy tylko o zestawionym linku miedzy komputerem a routerem a nie o prędkości internetu.
    Jak mieszkasz w bloku, to już sugeruje dużą ilość sieci wifi, które w 99% pracują na kanale 1, 6 i 11.
    Jak laptop koło routera to podłącz się przewodem.
  • #9
    bumble
    User under supervision
    KOCUREK1970 wrote:
    Jedynie co zrobi sprzedawca, to się na to wypnie a jak klient będzie namolny to przyjmie na reklamację i odeśle do serwisu.
    Sprzedawca nie jest od weryfikacji sprzętu.

    Miałem na myśli gwarancję. Nie wiem jak to jest jak się kupuje w sklepie. Czy idzie się do sprzedawcy i on odsyła czy samemu trzeba odesłać i wtedy ponieść koszty.

    Dodano po 2 [minuty]:

    KOCUREK1970 wrote:
    Jak laptop koło routera to podłącz się przewodem.

    Jeśli to połączenie będzie działało ok to nadal nie rozwiązuje problemu autorki. Laptop to sprzęt przenośny. Wifi powinno działać prawidłowo i kwalifikuje sie do do naprawy a niekorzystanie z czegoś bo nie działa to nie rozwiązanie. Ogólnie wiadomo o problemach win10 zwłaszcza wr 1903.
  • #10
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    jagewa wrote:
    Internet pochodzi od lokalnego dostawcy, nazwa Promax

    Ale na jakim sprzęcie operatora, jaka to dokładnie usługa?
    bumble wrote:
    Miałem na myśli gwarancję. Nie wiem jak to jest jak się kupuje w sklepie. Czy idzie się do sprzedawcy i on odsyła czy samemu trzeba odesłać i wtedy ponieść koszty.

    Na gwarancje jest dokładnie tak samo, inny jest zakres odpowiedzialności (serwis vide sprzedawca).
    Reklamacja do sprzedawcy jest znacznie korzystniejsza dla klienta (chroni ustawa konsumencka).
    Jeśli zgłaszasz to jako reklamację, to wadliwy towar oddajesz na ręce sprzedawcy gdzie kupiłeś.
    Reklamacja forma pisemna z potwierdzeniem oddania sprzętu, jakie ma nr seryjne, jaki jest klucz produktu systemu, robisz sobie jeszcze fotografie sprzętu itd
    bumble wrote:
    Jeśli to połączenie będzie działało ok to nadal nie rozwiązuje problemu autorki.

    bumble wrote:
    Ogólnie wiadomo o problemach win10 zwłaszcza wr 1903.

    No to wina systemu czy wina sprzętu?
    Jak sprzętu, to patrz wyżej a jak softu, to i tak nikogo to nie interesuje (wystarczy przeczytać umowę na system i tam mamy za co MS nie odpowiada - w sumie za nic nie odpowiada :D ).

    Komputer nowy, więc Autor/ka innej karty nie podstawi, a jeśli wina systemu, to musi zainstalować albo inny system, albo W10 jeszcze raz na czysto bo jest tona syfu od samego producenta komputera, albo zresetować W10 do ustawień początkowych.
  • #11
    bumble
    User under supervision
    KOCUREK1970 wrote:
    Komputer nowy, więc Autor/ka innej karty nie podstawi, a jeśli wina systemu, to musi zainstalować albo inny system, albo W10 jeszcze raz na czysto bo jest tona syfu od samego producenta komputera, albo zresetować W10 do ustawień początkowych.

    Nie, nie musi. Komputer był kupiony z zainstalowanym systemem i oprogramowaniem oem oraz sterownikami. Całość objęta jest gwarancją chyba, że umowa stanowi inaczej. Jeśli sprzęt był nabyty od producenta a system zainstalował sprzedawca to on powinien naprawić. Na stronie producenta po nr seryjnym można sprawdzić czy jest wymieniony system operacyjny w specyfikacji urządzenia. Jeśli sprzęt był kupiony przez internet można oddać w ciągu 30 dni. Trzeba by sie połączyć z inną siecią wifi żeby mieć pewność że karta jest ok. Jednak win 10 wersja 1903 jest problematyczny i ja sam miałem kłopoty z komunikacją bezprzewodową wifi i bt na tej aktualizacji i musiałem ją usunąć z komputera i zainstalować 1806. Niestety autorka nie podała nawet jaka wersje ma zainstalowaną. Trzeba by się postarać wykluczyć winę domowej sieci wifi. Chwilowe przerwy w internecie mogą być nie zauważalne na innych urządzeniach a na komputerze tak.
  • #12
    jagewa
    Level 6  
    Nie chcę na razie oddawać laptopa na gwarancję bo zakładam, że pewnie można to jakoś samemu naprawić, poza tym pewnie musiałabym oddać laptopa na dobre kilkanaście dni a to już dla mnie ostateczność. Tak jak pisałam wyżej, ja jestem w tych tematach zielona, nawet nie rozumiem dokładnie o co pytacie. "Może pomoc zmiana kanału. Ja u siebie musiałem przejść z 2.4 na 5 GHz" - nie mam pojęcia o czym mowa, o jakiej zmianie kanałów. Jeśli chodzi o podłączanie laptopa przez kabel do routera to nie jest to dla mnie wygodne, czasem przenosze gdzies laptopa wiec to i tak odpada. Ciezko mi w ogole cokolwiek tu sprawdzac bo caly czas miałam Windows 7, na 10 jak na razie jestem zagubiona . Wersja systemu to windows 10 home wersja 1903

    Dodano po 8 [minuty]:

    Wi-fi rozłącza się co kilka minut

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wi-fi rozłącza się co kilka minut

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wi-fi rozłącza się co kilka minut

    Dodano po 4 [minuty]:

    zainstalowalam ten program inssider ale prosi o licencje..

    Dodano po 12 [minuty]:

    zainstalowalam zamiast tego inssider program Xirrus Wi-Fi Inspector i wstawienie tutaj screeny

    Dodano po 3 [minuty]:

    Wi-fi rozłącza się co kilka minut

    Dodano po 4 [minuty]:

    niestety ten program Xirrus Wi-Fi Inspector nic wiecej mi nie pokazuje
  • #13
    bumble
    User under supervision
    jagewa wrote:
    Wersja systemu to windows 10 home wersja 1903

    To jest problem nie laptop.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Laptop bardzo dobry sprzęt.

    Dodano po 1 [minuty]:

    jagewa wrote:
    niestety ten program Xirrus Wi-Fi Inspector nic wiecej mi nie pokazuje

    chodzi o to by wyświetlił wszystkie sieci w zasięgu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Czy system był aktualizowany z wersji 1806 czy taki kopiłaś. Zainstalowanie wersji 1806 prawdopodobnie rozwiązało by sprawę. Jest ktoś kto może ci przeinstalować system? Możesz jeszcze spróbować usunąć sterowniki karty wifi i ja sama z menadżera urządzeń i ponownie zainstalować ale na ten czas musisz się kablem podłączyć.
  • #14
    jagewa
    Level 6  
    Wi-fi rozłącza się co kilka minut

    Dodano po 7 [minuty]:

    Pewnie teraz wyjde na debila ale... dopiero 2 dni temu wyskoczyła mi aktualizacja systemu windows (nie mam pojecia dlaczego tak pozno bo aktualizacje sprawdzam na biezaco), teraz mam ta wersje 1903, nie wiem jaka mialam wczesniej :/
  • #15
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    jagewa wrote:
    zainstalowalam ten program inssider ale prosi o licencje.

    Podałem przecież linka, gdzie jest ten program i o żadna licencję nie pyta.

    Pasmo 2,4GHz w dodatku tylko standard G na tym DLinkowym dziadku - problemem może też być nie tylko system, ale stary router.
    jagewa wrote:
    caly czas miałam Windows 7

    Na W7 nie było problemów z tym wifi?
    W10 zainstalowałaś na czysto czy jako nakładka na W7?
  • #16
    jagewa
    Level 6  
    KOCUREK1970 wrote:
    Pasmo 2,4GHz w dodatku tylko standard G na tym DLinkowym dziadku - problemem może też być nie tylko system, ale stary router.
    tak to fakt, router jest stary... Ale nie wiem czy mogę go sama wymienic (a nawet jesli to pewnie nie umialabym go skonfigurować) czy dostawca internetu mi go może wymienic i podlaczyc.

    KOCUREK1970 wrote:
    Na W7 nie było problemów z tym wifi?
    W10 zainstalowałaś na czysto czy jako nakładka na W7?


    na W7 na starym laptopie nie było problemów. na tym nowym laptopie, na ktorym mam problem byl od poczatku windows 10

    Dodano po 3 [minuty]:

    KOCUREK1970 wrote:
    Podałem przecież linka, gdzie jest ten program i o żadna licencję nie pyta.
    pobralam przez dobre programy i po zainstalowaniu pytał o licencje wiec nie wiem. zainstalowalam inny program o podobnej funkcji i wyzej jest screen jak to wyglada, moze wstawie zaraz jeszcze raz

    Dodano po 31 [sekundy]:

    Wi-fi rozłącza się co kilka minut
  • #18
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    jagewa wrote:
    czy dostawca internetu mi go może wymienic i podlaczyc.

    To musisz zapytać dostawce internetu.
    jagewa wrote:
    na W7 na starym laptopie nie było problemów. na tym nowym laptopie, na ktorym mam problem byl od poczatku windows 10

    Więc odniesienie się Twoje do W7 nic nie wnosi do Twojego problemu (inny komputer i inny system).

    W sumie chyba już wszystkie porady padły - działaj:
    KOCUREK1970 wrote:
    jeśli wina systemu, to musi zainstalować albo inny system, albo W10 jeszcze raz na czysto bo jest tona syfu od samego producenta komputera, albo zresetować W10 do ustawień początkowych.

    Tu dodałbym jeszcze, że nie kompilację 1903 ale 1803, a jeśli kompilacja 1903 to pobrać tutaj:
    https://www.microsoft.com/pl-pl/software-download/windows10
  • Helpful post
    #19
    qwart
    Level 26  
    jagewa wrote:
    W temacie jakichkolwiek ustawień jestem kompletnie zielona, czytałam tematy o rozłączaniu wi-fi w Windows 10 ale niestety ktoś musi mi łopatologicznie wytłumaczyć jak to naprawić.

    Polecam ten poradnik.
  • #20
    bumble
    User under supervision
    KOCUREK1970 wrote:
    Tu dodałbym jeszcze, że nie kompilację 1903 ale 1803, a jeśli kompilacja 1903 to pobrać tutaj:

    1903 jest teraz. I to jest problem. Trzeba zainstalować 1806 lun odinstalować istniejąca jeśli wcześniej była 1806
  • #21
    jagewa
    Level 6  
    a jeszcze troche na inny temat apropo tego przestarzałego routera.. mozecie polecic jakis konkretny model wlasnie routera gdybym chciala kupic na wlasna reke? czy lepiej zadzwonic do dostawcy internetu i zapytac czy od nich taki router dostane? i czy oprocz routera to modem (tez juz stary) tez moze miec wplyw na jakosc polaczenia?
  • #22
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @jagewa
    Dużo pytań zadałaś, samej nic nie opisując jaki masz internet, od kogo, jaka to usługa itd?
    By doradzić nowy router trzeba nam wiedzieć jaka dokładnie usługa, jak realizowana od strony operatora itd.
  • Helpful post
    #23
    bumble
    User under supervision
    jagewa wrote:
    czy lepiej zadzwonic do dostawcy internetu i zapytac czy od nich taki router dostane

    Myślę, że lepiej od nich wziąć. Cena jak będziesz brać od nich będzie podobna jak w sklepie a sami powinni wszystko skonfigurować. Tak jest u mnie. Miałem radio i tak było i teraz zmieniałem na światło i wszystko dali nowe i jak sprawdzałem ceny to zapłaciłem tyle co zapłaciłbym za sprzęt do tego przesyłka i musiał bym konfigurować.

    Dodano po 37 [sekundy]:

    Wpierw zapytaj o ich ofertę i zobaczysz.
  • #24
    jagewa
    Level 6  
    KOCUREK1970 wrote:
    jaki masz internet, od kogo, jaka to usługa itd?


    Mam interner z Promaxu i na tym sie konczy moja wiedza niestety.

    Dodano po 57 [minuty]:

    Promax 40mb/s po kablu i tyle wiem, na WiFi tylko 16mb/s
  • Helpful post
    #25
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    jagewa wrote:
    Promax 40mb/s po kablu

    Prawdopodobnie Twój internet jest dostarczany albo przez modem, albo skrętka komputerową (zaznaczam, zgaduję!) - zatem każdy router z portem WAN zda tu egzamin.
    jagewa wrote:
    na WiFi tylko 16mb/s

    Więcej na tym DLinkowym dziadziusiu w paśmie G i tak nie będzie.

    Operator nic nie wspomina, że sam oferuje jakieś dodatkowe routery do kupienia przez klientów.
    Oferuje sprzęt dedykowany do działania swojej usługi i nic ponad to.
  • Helpful post
    #26
    bumble
    User under supervision
    http://www.promax.media.pl/internet/
    Profesjonalne wsparcie techniczne w ofercie. Można do nich zadzwonić i powiedzieć o rozlaczaniu internetu. Może sprawdza. Jak im zależy powinni. Doradza sprzęt. Napisze cis niezwiązane z tematem. U mnie kupiłem światłowód w miejsce radia przyszli założyli wymienili sprzęt skonfigurowano sprawdzili i pożegnali się. Żona wróciła do polski z nowym laptopem oczywiście się nie podłączył. Zadzwoniła do nich przyjechali sprawdzili wpisali hasło zapytali czy jest Pani zadowolona i pożegnali się. Oczywiście za darmo w ramach świadczonej usługi.
  • #27
    jagewa
    Level 6  
    KOCUREK1970 wrote:
    Więcej na tym DLinkowym dziadziusiu w paśmie G i tak nie będzie.

    dzięki, nawet nie wiedziałam, ze router ma aż taki wpływ na prędkość internetu, wiec tak czy inaczej kupię jakiś nowy.

    bumble wrote:
    Profesjonalne wsparcie techniczne w ofercie.


    Ale też masz internet w tym Promaxie? czy z innej firmy?

    Dodano po 4 [minuty]:

    komputronik.pl/product/438869/tp-link-archer-c20.html?fbclid=IwAR2NEbcGulYceYiOvxwsqmxck6OZUyNQ_CQMxvrjX4c-QGhnLzdzFSDN68w

    czy taki router powinien sie nadac?

    Dodano po 37 [sekundy]:

    niestety nie moge wstawiac linkow (bo mam za malo punktow) i trzeba skopiowac ten link
  • #28
    bumble
    User under supervision
    Jeśli łącze masz 40mb to na wifi 2.4ghz wyciągniesz ze 20 albo mniej przykrym ruchu. Dla takich prędkości wymiana routera nie da wiele. Przejście na 5GHz pomoże. Jak stary router nie obsługuje to na nowym wtedy będzie lepiej. Jednak zmiana kanału w paśmie 2.4 na routerze tez powinna pomoc. Ja mam internet w innej firmie ale powinni dbać o klienta. Nic nie tracisz jak zadzwonisz i zapytasz.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Co do routera nie wiemy czy nie potrzebujesz z modemem Adsl po jakim kablu masz internet? Co przychodzi do domu? Jakie masz urządzenia oprócz routera?
  • #29
    jagewa
    Level 6  
    mam jeszcze modem. tak to wyglada
    Wi-fi rozłącza się co kilka minut
  • #30
    bumble
    User under supervision
    Drogo maja 40mb za 49 zł.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Za taka sama cenę masz u nich światłowód dwa razy szybciej. 80mb. Ta sama kasa jak zamówisz swiatlobpewnie wymienia ci sprzet.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Internet masz chyba po linii telefonicznej bo jest na dole modem. Jak nie masz telefonu stacjonarnego zmień u nich na światłowód dalej płacisz 49 masz 80 a nie 40 Mb i wymienia i skonfiguruja sprzet. Zapytaj.