Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Audi A4 B5 1,9 TDI AFN - Ciezkie odpalanie za pierwszym razem na zimnym.

krzychu18r1 17 Oct 2019 01:34 1125 17
  • #1
    krzychu18r1
    Level 7  
    Witam, mam problem w moim audi a4 b5 1,9 tdi afn 98r. po zmianie wtryskow na 216 pojawil sie problem z odpalaniem na zimnym, trzeba go przytrzymać na kluczyku by załapał jak zlapie to pali, za drugim razem odpala normalnie. Zostala rowniez zwiekszona dawka startowa, lecz niepokoi mnie fakt ze bardzo czuc tak jakby niespalonym paliwem, ktos pomorze??
  • #3
    kszumek
    Level 17  
    Witam
    jeżeli zostały ustawione większe ciśnienia w tych 216 ,
    to może to być też pompa w nie najlepszej kondycji
    pozdrawiam
  • #4
    krzychu18r1
    Level 7  
    Pompa byla regenerowana gdzies 4 lata temu, wiec powinna byc wporzadku jeszcze, tylko czemu nie moge odczytac w vcds kata wtrysku bo pokazuje mi w BS kat 255 i nie wiem czym to jest spowodowane.
  • #5
    Dawid W
    Level 14  
    kąt 255 to znaczy że jest po za zakresem. Miałem coś podobnego w AELu ale wtedy nastawnik dotykał obudowy pompy Po cofnięciu pompy wskakiwało powiedzmy na 200 Żeby było idealnie musiałem pasek zdejmować ale tam są dwa wiec nie było tragedii.
  • #6
    krzychu18r1
    Level 7  
    Pasek od rozrzadu sciagales i ustawiales wszystko od nowa, bo nie bardzo rozumiem.
  • #7
    Dawid W
    Level 14  
    Spokojnie Może nie będzie tak źle że pasek będziesz musiał zwalać W A6 c4 pompa jest na oddzielnym pasku wiec tragedii nie było. Najpierw spróbuj ustawić na pompie Albo na korpusie pompy masz fasolki do regulacji albo na kole od pompy. W najgorszym wypadku czeka Cie pasek ale jeśli po regulacji na pompie kąt będzie w okolicach 100 to palcem bym nie kiwnął. Rozumiem że temperatury płynu i paliwa oraz powietrza są ok?
  • #8
    krzychu18r1
    Level 7  
    Tak regulacja jest przez otwory w kole pompy 2x sruby, jedna z boku i jedna z tylu, a jesli chodzi o temperature plynu to w miarę sie zgadzaja jest roznica 2-4 stopni miedzy czujnikiem a tym co na liczniku.
  • #9
    Dawid W
    Level 14  
    Jak dla mnie to powinny być trzy na kole jeśli są lub trzy na pompie i czwarta też na pompie ale od strony rurek. W żadnym wypadku nie odkręcaj tej na 22 lub 24 klucz co jest centralnie na pompie.
  • #10
    miroslaw wielki
    Conditionally unlocked
    Pytanie czy tam sa fasolki jak ahh czy bez fasolek na kole jak 1z? Jak 1z to dwie śruby od zebatki jedna na koncu pompy jedna od strony pompy. Jest troche roboty. Zluzowac sruby i pukać mlotkiem gumowym i kontrolować vcds tdi timing. Jak masz fasolki to szybka robota.
  • #11
    krzychu18r1
    Level 7  
    Sa sruby pomiedzy otworami w kole od pompy, ktorym trzeba przestawiac by dostac sie do tych srub by je zluzowac.
  • #12
    krzychu18r1
    Level 7  
    Zabralem sie za ustawienie tego kata wtrysku ale sprawdzilem jeszcze kat na zimnym silniku i okazuje sie ze wartosc 255 jest na zimnym i cieplym silniku i nie da sie wogole ustawic, przestawialem w jedna i w druga strone pompe i nie ma reakcji, nie zmienia sie nic.
  • #13
    krzychu18r1
    Level 7  
    Vcds nie odczytuje wogole wartosci by ustawic kat, czym moze to byc spowodowane, czy kto mial taki przypadek.
  • #14
    sigwa18
    Level 39  
    A jest wtrysk sterujący czy wyleciał?
  • #15
    krzychu18r1
    Level 7  
    Wtrysk sterujacy jest kostka jest podpieta, tylko jak sprawdzic czy on dziala.??
  • #17
    krzychu18r1
    Level 7  
    Temat ogarniety ktos zepsul softa w ecu, zostala przywrocona ori mapa, ustawiona pompa[ czyli dawka na nastawniku, kat wtrysku], dostosowane wtryski do mapy, zastosowany inny filt wraz z zaworkiem zwrotnym, bo uklad lapal powietrze i byly problemy z paleniem na zimnym, teraz jest wszystko ok, pozdrawiam.
  • #18
    krzychu18r1
    Level 7  
    Temat ogarniety ktos zepsul softa w ecu, zostala przywrocona ori mapa, ustawiona pompa[ czyli dawka na nastawniku, kat wtrysku], dostosowane wtryski do mapy, zastosowany inny filt wraz z zaworkiem zwrotnym, bo uklad lapal powietrze i byly problemy z paleniem na zimnym, teraz jest wszystko ok, pozdrawiam.

    Dodano po 52 [sekundy]:

    Temat ogarniety.