Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PEUGEOT 106 1.1 2000r. - kontrolka temperatury i włączony wentylator.

17 Paź 2019 22:07 204 10
  • Poziom 24  
    W aucie ( silnik TU1JP ) po przekręceniu zapłonu pali się kontrolka temperatury (brak wskaźnika) po uruchomieniu silnika po ok.1min włącza się wentylator. Po zgaszeniu silnika i wyłączeniu zapłonu silnik wentylatora pracuje nadal. Stało się to prawdopodobnie po wymianie płynu w układzie chłodzenia.
    Nie mam dokumentacji do tego silnika. Czujnik temperatury (niebieski 3-pin ale dwa przewody) sprawdzony, rezystancja OK(mam dane). Czy jest jeszcze inny czujnik. Sterownik silnika z trzema wtyczkami BOSCH.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 30  
    Sprawdz czy sa czyste piny w ecu.
    Czesto tam jest zielono i wilgotno
  • Poziom 25  
    Sprawdź w podglądzie parametrów jakie temperatury czyta sterownik silnika.
    jeśli wartości czujnika są ok a komputer widzi co innego to odepnij wtyczkę sterownika zmostkuj opornikiem przewody czujnika i zmierz czy przy wtyczce masz jego oporność .
  • Poziom 41  
    Przecież tam jest chyba załączanie wentylatora włącznikiem na chłodnicy, więc tester tu nic nie da. Szukaj jakiegoś zwarcia w tym obwodzie.
  • Poziom 24  
    diodabg napisał:
    Sprawdz czy sa czyste piny w ecu.
    Czesto tam jest zielono i wilgotno

    .....sprawdzone czyściutko i błyszcząco!

    Panowie dziękuję za sugestie ale jak sprawdzać i wnioskować to wiem bardziej zależałoby mi gdzie są i na co wpływają czujniki w tym silniku i aucie.
  • Poziom 41  
    Skoro przed było dobrze, a po wymianie płynu źle to prawdopodobnie układ zapowietrzony .
  • Poziom 24  
    Aleksander_01 napisał:
    Skoro przed było dobrze, a po wymianie płynu źle to prawdopodobnie układ zapowietrzony .

    ....niby prosty wniosek ale dlaczego na zimnym silniku od razu zapala się kontrolka temperatury.
    Przyznam że zawsze przy naprawie próbuję ustalić przyczynę lub okoliczności ewentualnych usterek , błędów czy problemów ale tu naprawdę ich nie widzę.
    Nic nie zalane, nic nie urwane nic nie rozłączone itp.
  • Poziom 41  
    Przede wszystkim trzeba wiedzieć jak dany układ działa. Z tego co ja pamiętam załączanie wentylatora następuje po zwarciu włącznika termicznego umieszczonego na górze chłodnicy. Jeżeli go nie ma to napisz że go nie ma. Wtedy załączaniem sterowałby czujnik temp umieszczony przy termostacie (ale w 2000 roku takich bajerów jeszcze nie było - chyba że się mylę).
    Po drugie - peugeoty z tamtego okresu miały dość fajnie zrealizowany układ chłodzenia (część elektryczna, nie będę się rozpisywał bo nie o to chodzi).

    Podsumowując - jest włącznik na chłodnicy czy go nie ma.
  • Poziom 24  
    Aleksander_01 napisał:
    jest włącznik na chłodnicy czy go nie ma.

    nie obraź się ale szukam pomocy kogoś kto nie będzie zadawał takich pytań!!

    Może ktoś dysponuje schematem tej wersji silnika bo do TU1M (HDZ) mam.
  • Poziom 41  
    Chciałem pomóc, ale skoro nie chcesz to trudno.
    Jeżeli jest ten włącznik na chłodnicy to usterka jest do ogarnięcia dosłownie w kilka minut, no ale cóż, pośmiejmy się.
  • Poziom 28  
    Nie obraź się ale ciężko się pomaga takim ludziom którzy nic nie umieją sami zdiagnozować opisać chociaż co mają w swoim aucie, gdzie jest co kolwiek zamontowane. A na dzień dobry wołają dokumentację techniczną i najlepiej żeby była obrazkowa jak w komiksach, i żeby pasowała idealnie do jego auta.
    Systemy chlodzenia są tam tak proste że ogarnięty człowiek da radę to sam naprawić.

    Moderowany przez robokop:

    Nic dodać, nic ująć. 3.1.17. Nie wysyłaj pytań bardzo podstawowych, na które odpowiedzi można znaleźć w instrukcji obsługi lub ogólnie dostępnych źródłach. Nie prezentuj postawy, że mi się należy. Dbaj o poziom pytań i dyskusji. Dziękujemy.
    Zamykam.