Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki Mostek Graetza zastosować do przetwornicy 24DC/230 AC

slawe_k 17 Oct 2019 23:05 372 4
    slawe_k
    Level 10  
    Witam! Posiadam taką przetwornicę 24V/230V 300W i chciałbym zrobić do niej mostek Graetza dlatego że mam napiecie w gniazku 24vAC. Jak to jest z tymi mostkami ? powiedzmy znalazłem taki gotowy z kondensatorami: https://sklep.wizro.pl/mostki-prostownicze-/4...prostowniczy-dr3-mostek-graetza-ac-na-dc.html podejrzewam że tan nie uradzi takiej przetwornicy bo ma za mało amper na wyjściu. Znalazłem też taki: https://www.piekarz.pl/14273-mostek-prostowniczy-kbpc5010/ ten jest mocniejszy ale nie ma kondensatorów i moje pytanie brzmi trzeba je dokładać jak tak to jakie i ile. Jestem naprawdę zielony w tym temacie czytam już trochę na ten temat ale ciężko mi to ogarnąć choć głupi nie jestem i szybko się uczę ;P Jakby znalazł ktoś czas i zrozumiale mi to wytłumaczył będę bardzo wdzięczny. Z góry dzięki;)
    jurand87sca
    Level 25  
    Witam. Mostek na im wyższe napięcie i prąd przebicia tym lepiej. Co do kondensatorów za nim wygładzających wyprostowane dc podobnie. Jednak w przetwornicy fabrycznie jakaś pojemność już jest zamontowana. Problemem może być fakt że 24V dc po wyprostowaniu i wygładzeniu przy 50hz na jałowo to będzie jakieś 32V. Są na to wzory dostępne w internetach.. Więc to może lekko skomplikować temat, bo przetwornica na napięcie 24V o ile się nie spali to może nie chcieć działać przy tym napięciu. To tak z grubsza..;)
    slawe_k
    Level 10