Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra G X16XEL - Muli, głośna praca, zwiększone spalanie.

mkpl 17 Oct 2019 23:34 873 3
  • #1
    mkpl
    Level 37  
    Witajcie.
    Od jakiegoś czasu mam dziwny problem z jedną z moich Astr.
    Obie mają dokładnie ten sam silnik X16XEL i jedna jedzie jak szatan a druga jak musi to się rozpędzi.

    Główne objawy:
    - Uszkodzona po wciśnięciu pedału gazu do dechy okrutnie "buczy" i powoli wkręca się na obroty, sprawna reaguje natychmiast.
    - Uszkodzona ostatnio po "odstaniu" strasznie klepie (prawdopodobnie zaworami) co uspokaja się po około 1min pracy i jest cicho.
    - Odnoszę wrażenie, że uszkodzona pali więcej (o tym za chwilę).
    - Uszkodzona astra pracuje zdecydowanie głośniej choć (po wymianie świec i cewki) obie pracują idealnie równo na biegu jałowym.
    - Uszkodzona astra odpala zdecydowanie dłużej od sprawnej.
    - Uszkodzona astra pobiera około 100ml oleju od wymiany do wymiany (10kkm) sprawna bierze więcej (taki już urok opla).
    - Pompa paliwa w miarę świeża (2lata)
    - Silnik zachowuje się identycznie na PB i LPG

    Obie astry mają odłączony EGR, śmigają na valvoline 10W40. Olej miały wymieniany w tym samym czasie i mają podobny najechany przebieg.

    Jedyna różnica to to, że jedna z nich lata na LPG druga tylko PB.



    Podmieniałem cewkę wn (która zresztą została wymieniona), jakieś 2k km temu wymieniłem świece.

    Po zmianie cewki i świec, przewodów LPG itp. na jakiś czas było lepiej.
    Instalację LPG chyba bym wykluczył bo jakiś czas jeździłem tylko na PB i brak poprawy.

    Uszkodzona astra miała już wcześniej wyprogramowany EGR, natomiast sprawna ma tyko odłączony (co wiąże się z kontrolka silnika i tyle).

    Jakiś czas temu również czyściłem przepustnicę, krokowca i TPS.


    Mam jeszcze podejrzenia co do wydechu (przytkany)

    Jest sens odkręcać klemę do wykasowania adaptacji czy startować z kablem?
  • #2
    sigwa18
    Level 38  
    Odłącz wydech bo jest duże prawdopodobieństwo że zatkany kat albo się oberwał wkład kata i skutek ten sam.
  • #3
    mkpl
    Level 37  
    Problem prawdopodobnie jest w innym miejscu.
    Okazało się, że mam wgrany soft od 1.6 8V 83KM. Odłączenie sondy lambda w celach diagnostycznych (chciałem sprawdzić co bruździ lpg czy PB) rozwaliło adaptacje.

    Obecnie wywaliłem wszystkie adaptacje zgrałem FW (w celu porównania) i wrzuciłem z X14XEL ale było gorzej. Wgrałem ponownie mój wsad X16SE i jakoś tam adaptacje chwyciły.

    Prawdopodobnie poprzednik zmienił oprogramowanie na X16SE bo taki miał z wy programowanym EGR (tego jestem pewen).


    Czy ktoś posiada pewny wsad do X16XEL lub X16XE? Zależy mi na czasie a z drugiej astry mogę zgrać dopiero końcem przyszłego tygodnia (auto jest w trasie).
  • #4
    mkpl
    Level 37  
    Wsad z X16XEL wgrany i auto wróciło do formy ;). Wsad z 1.6 8V 83KM jest zbliżony lecz mapa kończy się "wcześniej" i cała jest przesunięta. Na uparte wgranie jej do czystego sterownika powoduje niestabilną pracę przez kilkadziesiąt KM i później jest w miarę ok. Moc pozostaje (nic się nie zmienia). Lecz na złym wsadzie silnik przydusza się przy gwałtownym ruszeniu, głośniej pracuje i są ogólne problemy z dynamiką i falowaniem obrotów. W połączeniu z LPG i odłączeniem lambdy daje efekty jak w pierwszym poście.

    Po wgraniu właściwego wsadu wszystkie usterki znikają i oba samochody pracują identycznie a odłączenie lambdy dla LPG nie powoduje żadnych zmian w pracy silnika (dobrze ustawiona instalacja).

    Soft zgrywany i wgrywany interface Galetto.