Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A6 C5 1.8T AWT - Strojenie LPG na korekty

18 Paź 2019 11:04 441 5
  • Poziom 20  
    Witam
    Auto
    Audi A6 C5 1.8T AWT 150KM

    Auto miało problem z pompą paliwa. Uboga mieszanka.
    Kupiłem już z założoną i "wyregulowaną" instalacją gazową.

    Wg mnie instalacja wyregulowana nieprawidłowo. Do pompy paliwa która nie dawała odpowiedniego ciśnienia. Błędy o zapętlaniu wtryskiwaczy gazowych. Na mapie czasy wtrysków benzynowych zebrane po 20-25ms. Zapalający się Check Engine na liczniku.

    Z pompą paliwa zrobiłem porządek.
    Logi dynamiczne z VAGa

    A6 C5 1.8T AWT - Strojenie LPG na korekty

    Czasy wtrysków i korekty wg mnie i porad z forum prawidłowe.
    Korekty na niebiesko - STFT
    Korekty na czerwono - LTFT

    Tak wyglądał Log z LPG przed regulacją (po wymianie pompy paliwa)

    A6 C5 1.8T AWT - Strojenie LPG na korekty

    Tylko kawałek. Korekty poszły na +25%. Za uboga mieszanka. Dalej nie kontynuowałem.


    Teraz chciałem wystroić LPG.
    Usunięte mapy. Zebrane nowe (nie wiem czy do końca poprawnie)

    Nie rozumiem do końca strojenia po korektach. Te czytałem, że będzie najlepsze.
    W aucie seryjnie sonda szerokopasmowa.

    Czy jak mam dobre korekty paliwowe i zrobię loga dynamicznego (3 bieg i od niskich obrotów pedał gazu w podłogę) na LPG będe widział jak sie zachowują korekty.
    I teraz powiedzmy że przy określonym czasie wtrysku korekty STFT pójda na + lub minus. Przenoszę się na mnożnik. Odnajduję czas wtrysku na osi i odpowiednio podnoszę lub opuszczam.

    Dążę do podobnnych STFT jak na obrazku powyżej STFT +/-3% max

    Na zebraną mapę Pb/LPG wtedy nie zwracać uwagi?
    Czy będzie pokryta idealnie?
  • Poziom 34  
    Jak chcesz stroić to tylko z sondą szerokopasmową. Strojenie na korekty to nie jest dobry pomysł.
  • Poziom 20  
    Jak czytam fora to większość tak własnie to robi.
    W tym aucie jest sonda szerokopasmowa.

    Wg takiej kolejności. Czym niżej tym dokładniej:
    Strojenie na mapy
    Strojenie na czasy
    Strojenie na korekty
  • Poziom 34  
    Dlaczego jesteś uparty na strojenie na korekty? I dlaczego uważasz to za najdokładniejsze rozwiązanie?
  • Poziom 20  
    Ja nie jestem uparty. Podałem to co wyczytałem na rożnych forach.

    Po przeanalizowaniu tego co tam wyczytałem wnioskuje tak:
    - Jeżeli auto chodzi poprawnie na benzynie, sonda wprowadza korekty które mieszczą się ze sporym zapasem, regulujemy LPG
    - Jeżeli wyreguluje LPG na korekty przypominające benzynę to będzie znaczyło że ani nie podlewa za dużo ani też nie jest ubogo.
    - Czasy wtrysku Benzyny nie będą korygowane w znaczący sposób +/-3% co jest dobrym wynikiem.

    Czemu będzie to źle wystrojone?
  • Poziom 34  
    Na forach nie wiedzą co to jest sonda szerokopasmowa i dlaczego należy jej używać do strojenia.