Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Sterowanie silnikiem bldc z czujnikiem Halla

18 Paź 2019 18:18 333 7
  • Poziom 3  
    Witam,
    Zmieniam parametry mojej deskorolki elektrycznej, obecnie mam silnik bezszczotkowy z trzema przewodami i steruje go za pomocą standardowego regulatora.
    Chciałem dodać do deski te koła Link ale wydaje mi się że oprócz wspomnianych trzech przewodów są tam jeszcze przewody od czujnika Halla. Czy jeśli je pominę wszystko będzie działać jak należy?
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Tak, te regulatory nie wymagają czujników Halla.
  • Poziom 3  
    Mam taki regulator Link
    Czyli przewody od Halla mogę zostawić niepodłączone ? Martwi mnie to bo patrzę na screeny tych kół i tych przewodów jest jakoś dużo..
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Nie podłączaj czujnika i tyle , bedzie działało bo kontroler potrafi wykonać BEMF nie potzebny mu czujnik hala.

    Dodano po 1 [minuty]:

    3 przewody z silnika podłącz obojętnie który z którym , a jak będzie się kręcił w złą stronę to zamień 2 dowolne przewody ze sobą.
  • Poziom 3  
    Dziękuje Panowie, więc zamawiam.
    Mam w sumie jeszcze jedno pytanie nieco niepowiązane z tematem, silniki sa dwa (identyczne) a mój regulator ma wystarczająco mocy, czy jest możliwe sterowania dwoma za pomocą jednego regulatora ?
  • Poziom 29  
    Pan Korsarz napisał:
    Dziękuje Panowie, więc zamawiam.
    Mam w sumie jeszcze jedno pytanie nieco niepowiązane z tematem, silniki sa dwa (identyczne) a mój regulator ma wystarczająco mocy, czy jest możliwe sterowania dwoma za pomocą jednego regulatora ?

    To niezbyt dobry pomysł, jak pisał kolega wyżej, regulator korzysta z detekcji BEMF, dlatego nie potrzebuje czujnika Halla, przy dwóch silnikach nie będzie w stanie tego zrobić.
  • Poziom 19  
    Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić , ale nie działało to w ogóle a po chwili coś się spaliło.
    Ogólnie jest to teoretycznie możliwe w przypadku silnika sensorowego gdy sprzęgniesz 2 takie ze sobą na sztywno i będziesz korzystał wyłącznie z czujnika jednego z nich.
    Należy przy mechanicznym sprzęganiu zadbać o jak najdokładniejsze ustawienie względem siebie wałów , tak aby kąty wyprzedzenia fazy się pokrywały.
  • Poziom 3  
    Dziękuje wszystkim za pomoc, podane odpowiedzi wyczerpały temat.[/quote]