Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ZIPP PRO 50 2011r Braładowania - Ładowanie skacze jak głupie na aku

20 Paź 2019 08:19 231 8
  • Poziom 3  
    Witam! Kupiłem nową wiązkę elektryczną do tego motoroweru bo poprzedni właściciel zrobił z oryginalnej śmieć nadający się na miedziuche.
    Do rzeczy:
    Po kupnie przerobiłem instalacje tak, aby światła były z akumulatora a nie z statora jak to oryginalnie w tej wiązce było (uciąłem żółty kabel od przełącznika świateł i dałem do czarnego od stacyjki (tzn. u mnie był brązowy ale dałem pod niego bo brązowy w kostce łączy się z czarnym we wiązce)). Po tej drobnej modyfikacji światła zaczęły działać. Niestety po włożeniu wiązki ładowanie szaleje od 3-11V nieraz spada do 2v na klemach (przy podłączonym aku). Aktualnie mam niezmasowany regulator napięcia, czy to może być wina? Dodatkowo dlaczego w starej wiązce był przerobiony regulator z 4 pin na te 5 pinowe które nie mają przebicia do masy na rame? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź!
  • Poziom 27  
    Albo coś z akumulatorem albo z regulatorem (jaki masz regulator ,opis 4 czy 5 pin nie wystarcza)
  • Poziom 3  
    Dziś parę godzin poświęciłem i coś mi mówi że akumulator walnął, mimo tego że trzyma 12V i wszystko inne działa prawidłowo. Dodam że chwila nie uwagi i naładowałem go za dużym prądem prostownikiem i zaczął się gotować.

    Więc tak:
    Mam kilka regulatorów nowych:
    - 4 pin z masą na obudowę (masowy)
    - 4 pin bezmasowy (nie ma przejścia na obudowę)
    - 5 pin bezmasowy
    - 4 pin bezmasowy (ale ten na 2 śruby)

    Posiadam też 2 nowe iskrowniki na 6 cewek, oba 100% sprawne.

    Inne sprawdzenia:
    Przejście między różowym i żółtym kablem. Brak przebicia na masę.

    Na czarno czerwony kabel z silnika idzie nawet 60V prądu zmiennego.

    Teraz tak:
    Zacząłem się bawić i przekładać regulatory i iskrownik.
    Na każdym regulatorze i iskrowniku ładowanie na aku wynosi max 13V na większych obrotach, obojętnie na którym z w.w regulatorów. Jeżeli jednak dokonam pomiaru we wtyczce regulatora (oczywiście gdy regulator jest podpięty do tej wtyczki) to ładowanie (masa pod zielony i plus pod czerwony miernikiem we wtyczce regulatora) sięga przy dobrych obrotach nawet 14,5 (ale jest to chwilowe) zazwyczaj trzyma 13V. Nie mam podłączonych świateł ale jak przełącznik przestawie to chwilowo spadnie ładowanie na 12,5 a potem znowu trzyma 13v. Kiedy nie dodaję gazu na wolnych obrotach trzyma 12,5 - 12,8v

    Brakuje mi już pomysłów. Co dalej?
    Dodam jeszcze że wymieniłem instalacje elektryczną na oryginalną bo poprzedni właściwości nieźle nagrzebal i nie było co lutować, lecz na tamtej ładowanie działalo.
    Podobno oryginalnie były 2 cewki w iskrowniku, a tutaj jest 6 i był regulator na 5 kabli nie jak oryginalnie 4 kable. Nie wiem gdzie był czarny kabel od tego regulatora z 5 kablami, dawałem pod stacyjkę gdzie po przekręceniu pojawia się 12v i brak innego rezultatu. Liczę na odpowiedź pozdrawiam!

    p.s takie mamagneto:
    https://motor-x.pl/ko%C5%81o-magnesowe-4,p.html

    a pamiętam że w innym moto z tym silnikiem i 6 cewek nie miałem w magneto tych 6 magnesów jakby puste było
  • Poziom 3  
    Na takim magnecie ładowanie jest tylko na wysokich obrotach:
    https://motor-x.pl/thumbs/830x530x1x1/images/33/75956b40dfed61e284defafef10200ad.jpg
    a na takim 14,5v:
    https://5.allegroimg.com/original/0c2e0d/d2f3542c4c199a9eaf1c5598f525

    ale: problem polega na tym, że ładowanie jest tylko na odłączonym akumulatorze, jak podłączę go to ładowanie spada do 12,7v, dodatkowo na klemach bez aku i z aku pojawia się na mierniku minus (-), dlaczego ten minus jest? Jakieś zwarcie do masy, czy jak?

    edit na innym aku skacze ładowanie nawet poniżej 6v mimo że powinno mi chociaż pokazać napięcie aku
  • Poziom 27  
    Podłacz inny akumulator i zrób pomiary,
  • Poziom 3  
    Zrobiłem to wczoraj, efekt ten sam, skacze napięcie. Wczoraj to pół biedy bo bez aku chociaż 14v ładowało, a dziś na samych klemach skakało od 0 do nawet 30v na kilku regulatorach to samo. Nie chce mi się już bawić, bo nie mam pomysłów.

    Czy to nie będzie wina instalacji coś? Pamiętam że na innym moto świeciły mi światła bez aku na samym ładowaniu i to dosyć ładnie tak jak z akumulatora prądem stałym. W tym zippie bez aku nie mam świateł na samej cewce, bo mam odcięty żółty kabel w przełączniku i podłączony do czarnego od stacyjki. Zamówiłem używaną instalację ale oryginalną podobno z regulatorem, modułami i innymi, podobno działało to na 6 cewkowym silniku i jak będzie w sztosie i zadziała to uważam, że kupno nowej wiązki to wydawanie pieniędzy w błoto, bo w żadnym chińczyku jaki miałem czy kumpel miał nie działała poprawnie instalacja. A nie chce żeby światła działały z statora, bo na moje powinno iść przez regulator i potem dać napięcie na światła, a nie że działa to jak w romecie ogarze 200, że aż pali żarówki. Dlatego odciąłem żółty kabel od przełącznika
  • Poziom 27  
    Żółty kabel powinien być wpięty do regulatora gdyż ma to wpływ na jego poprawną prace.
    Gredier napisał:
    kupno nowej wiązki to wydawanie pieniędzy w błoto, bo w żadnym chińczyku jaki miałem czy kumpel miał nie działała poprawnie instalacja
    Prawie niemożliwe jest kupienie instalacji idealnie pasującej do skutera (złącza ,regulatory długości przewodów,same połączenia), zmiany są tak czeste ,że nikt nie ma pasujących instalacji nawet w chińskich skuterach uchodzących jako markowe.
  • Poziom 3  
    Kupiłem używaną wiązkę do naprawy (nie było po prostu kostek - polutowane i w termokurczach), wszystko zgadza się z poprzednią starą wiązką, na której wszystko działało. Nadal nie mam ładowania. Dodatkowo zniknęła mi iskra ze świecy, napięcie bez aku skacze od 7v do max 14v, z aku ledwo 12,7v ładuje.

    Czyli do wymiany jeszcze aku, stator i regulator to na pewno, ale czemu nagle zniknęła iskra? Moduł działał, mam 2 na zamianę lecz ni hu hu, może jednak wina statora?

    p.s żółty kabel w oryginale i w tej co kupiłem i w mojej starej instalacji nie występuje w kostce do przełącznika świateł.
  • Poziom 3  
    kupiłem komplet magneto ze statorem, nowy regulator, kompletną głowice, świece, cewkę, ładowanie wróciło, problem z odpalaniem się skończył. Dla potomnych:

    Szukajcie w miarę dobrej używanej wiązki przerobionej na 6 cewek.