Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] TV SHARP kolorowe paski, zawieszanie

PWSys 21 Oct 2019 01:14 435 2
  • #1
    PWSys
    Level 9  
    TV SHARP LC-49CUG8052E
    TV czasami bardzo wooolno się włącza. 1-2 razy dziennie po uruchomieniu wyświetla paski jak na zdjęciach i filmie z linku poniżej. Overlay/Menu/GUI działa, aplikacje także wyświetlają się poprawnie. Mam telewizor około roku, od początku występowała ta usterka, ale nie bardzo to denerwowało, bo po wyłączeniu i ponownym włączeniu praca TV wracała do normy. Ostatnio jednak TV potrafi się zawiesić podczas używania. Do tego dochodzi bardzo długi proces "rebootu" i nerwy w strzępach, przy małym dziecku, które chce tu i teraz bajkę i nie rozumie tłumaczenia tylko wrzeszczy ;-)
    Spotkał się ktoś z Was z czymś takim? TV zgłoszę do serwisu i tak, bo chyba jeszcze jest na gwarancji, ale słyszałem sporo historii o tym, że takie ulotne w "złapaniu" usterki często są nie wykrywane w serwisie, więc przy zgłoszeniu może "nakieruję" serwisanta na usterkę - jeśli oczywiście macie jakąś teorię w tej kwestii.

    Link do albumu google ze zdjęciami i nagraniem usterki: https://photos.app.goo.gl/EHjCgd88imbxJqLx9
  • #2
    Dragan32111
    Level 10  
    Módl logiki do wymiany.
  • #3
    PWSys
    Level 9  
    Sprawa została rozwiązana poprzez aktualizację firmware. Niestety oficjalnie dostępna wersja, którą miałem zainstalowaną na TV była zabugowana. Nowszą wersję otrzymałem z serwisu sharpa z firmy umc service. Telewizor nadal potrafi się zawiesić albo być mało responsywny, ale nie ma już artefaktów w postaci wyżej opisanych pasków.
    Wydaję mi się że potrzeba wymiany logiki TV jest nie bardzo uzasadniona gdyż problemy były od samego początku zakupu - idąc tym tropem zakupiłem TV z uszkodzoną elektroniką od samego początku. Wiem że zdarzają się sprzęty DOA ale jak to udowodnić producentowi/dystrybutorowi skoro błędy są tylko czasami? Pozostawiam to pytanie jako pytanie retoryczne. Zamykam temat.