Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

[Rozwi您ano] Podno郾ik dwukolumnowy - Nussbaum Eurolift 2500 brak si造 udzwigu

21 Pa 2019 16:03 186 4
  • Poziom 3  
    Witam,
    Posiadam podno郾ik Nussbaum Eurolift 2500 z roku 1994, problem w nim polega na tym ze jest on wstanie podnie嗆 tylko ma貫 pojazdy typu hatchback np corsa, twingo bez problemu, natomiast z na przyk豉d z nadwoziem typu kombi nie jest on sobie wstanie poradzi podniesie na wysoko嗆 20cm i koniec.
    Nie pomaga nawet oszukanie mechanizmu steruj帷ego link, to znaczy silnik si kreci ale paski si 郵izgaj.
    疾by dok豉dniej przedstawi budow tego podno郾ika powiem ze sk豉da sie on z jednej kolumny z mechanizmem 鈔ubowym i silnikiem nap璠zaj帷ym oraz z link odpowiadaj帷 za od陰czenie zasilania kiedy podno郾ik zejdzie lub wejdzie na odpowiedni wysoko嗆. Natomiast druga kolumna jest nap璠zana za pomoc 豉鎍ucha kt鏎y nap璠za pierwsza kolumna i s one 陰czone do貫m.
    Podno郾ik zosta oczyszczony z ton towotu jaki sie zebra przez te 25lat, zosta wyczyszczony i nasmarowany. Ponadto zosta豉 w nim wymieniona g堯wna 鈔uba no郾a na now, paski r闚nie s nowe. Jest on bardzo prost konstrukcj a jednak nie chce wsp馧pracowa..
    Przekopa貫m ca造 internet w poszukiwaniu schematu/instrukcji synchronizacji tego podno郾ika i nic nie znalaz貫m, chyba ktokolwiek umia to zrobi ju nie 篡j
    W za陰czniku umieszczam manual tego podno郾ika ale jest to bardziej wykaz cze嗆 i ni瞠li pomoc w synchronizacji
    Je郵i kto zna ten temat i jest mi w stanie pom鏂 b璠 naprawd wdzi璚zny...
    Z g鏎y dzi瘯uj za odpowiedz
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    W innej konstrukcji z podobnym problemem nie znale幢i鄉y jednego rozwi您ania. Wyczy軼ili鄉y wszystko, wymienili鄉y ko豉 pasowe i z瑿ate oraz 豉鎍uch i paski. U nas pomog這. Przy demonta簑 鈔ub sprawdzili鄉y jeszcze gwint podp鏎 Ale one by造 bez zadzior闚.
    Mo瞠 ko這 pasowe ma za du穎 luzu od wytarcia i nie trzyma paska albo naci庵 paska nie jest prawidlowy.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Mia貫m podobny podno郾ik. Uk豉d kinematyczny jest bardzo prosty. Poziomowania dokonujesz poprzez regulacj d逝go軼i 豉鎍ucha, w Twoim wypadku jest to 鈔uba rzymska oznaczona jako nr 25. Skracaj帷 podnosisz w霩ek kolumny slave do g鏎y, wyd逝瘸j帷 powodujesz opuszczenie. Co do braku mo磧iwo軼i podniesienia auta, 這篡skowanie 鈔uby poci庵owej do kontroli, skok 鈔uby, dolne rolki 豉鎍ucha, one pracuj cz瘰to w wodzie i 這篡skowanie ulega zniszczeniu. Skok 鈔uby, z tego powodu, 瞠 czasami 鈔uby s wymieniane tylko na podstawie wymiar闚 zew. bez uwzgl璠nienia skoku. Sam co takiego zrobi貫m i poza utopieniem 1000 z, mia貫m podno郾ik tylko do tico.
  • Poziom 3  
    字uba zosta豉 wymieniona na identyczn o tym samym skoku gwintu, powodem tej wymiany by這 wytarcie si gwintu na oryginalnej 鈔ubie w miejscach gdzie pracowa豉 nakr皻ka, na pocz徠ku i na ko鎍u starej 鈔uby w miejscu gdzie nakr皻ka nie dochodzi豉 gwint by zauwa瘸nie grubszy i nakr皻ka chodzi豉 tam cia郾iej natomiast w miejscu "jej pracy" gwint by na tyle wytarty ze lata豉 ona strasznie niebezpiecznie dlatego zdecydowa貫m si na wymian. Je郵i chodzi za o now 鈔ub ma ona w ca這軼i jednakowy gwint i jest on identycznej grubo軼i jak w przypadku starej 鈔uby gdzie nakr皻ka nie pracowa豉. Natomiast podno郾ik przed wymian 鈔uby si造 juz nie mia, a wymiana na now nie rozwi您a豉 problemu..
    Mo瞠 problem rozwi您a豚y si po wymianie jeszcze nakr皻ki a dok豉dniej dw鏂h nakr皻ek - No郾ej plastikowej i zabezpieczaj帷ej mosi篹nej tylko wi捫e si to z konieczno軼i ponownego po這瞠nia s逝pa podno郾ika, co oczywi軼ie nie jest problemem ale lecz mo瞠 problem nie lezy tutaj. Sam ju nie wiem :/
  • Poziom 3  
    Temat rozwi您any, przyczyna okaza豉 si b豉ha - lu幡e paski klinowe silnika, Oryginalne mocowania silnika by造 z dziwnego stopu przypominaj帷ego aluminium ale o gorszej wytrzyma這軼i, podczas naci庵ania by豉 obawa ze p瘯n i tak si sta這. Wymieni貫m je na samorobne porz康ne metalowe mocowania i naci庵n掖em paski tak jak si nale篡.
    Teraz podno郾ik dzia豉 bez zarzutu i waga samochodu ju nie ma znaczenia :)

    Dzi瘯uje wszystkim za odpowiedz i pomoc!
    Pozdrawiam