Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kolumny aktywne na nieduże sale - całość do 2000 zł

21 Oct 2019 20:52 951 17
  • Level 9  
    Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum,

    Zwracam się z prośbą o pomoc przy wyborze kolumn aktywnych (co do mocy, producenta itd). Sprecyzuję moje wymagania/wskazówki, które być może pomogą wam coś doradzić :) Sprzęt ma służyć do nagłaśniania jednoosobowego grajka, na małych salach (max 50-60 osób). Większe imprezy ogrywam z zespołem, gdzie posiłkujemy się mocnym i sprawdzonym sprzętem. Kolumny mają służyć sporadycznie do ogrywania nieduzych imprez okolicznościowych i ewentualnie - żeby ustawić je na szybko na jakąś próbę, domowe pogrywanie.

    Czego oczekuję?

    - kolumny mają być nowe;
    - dobry stosunek jakości do ceny (nie wymagam wodotrysków, chodzi mi o coś w rozsądnej cenie, o wskazanie sprawdzonych przez was producentów, modeli itd.);
    - kompaktowe wymiary;
    - moc - zdaję się na Wasze doświadczenie i wypośrodkowanie tej kwestii, obecnie korzystałem z pasywnych LDMów o mocy 200 wat i na moje warunki (nieduże sale) były w zupełności wystarczające.

    Jestem otwarty na wszelkie propozycje, sugestie z Waszej strony.

    Proszę także o sprostowanie wszelkich nieścisłości i niewiedzy z mojej strony, ponieważ wcześniej nie zagłębiałem się w kategorię aktywnych systemów nagłośnieniowych :)

    z góry dziękuję za udzielone mi wskazówki i pomoc :)
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 43  
  • Level 9  
    Klawisz + wokal
  • Helpful post
    Level 16  
    Jeśli ma być równo do 2000 zł to polecam:
    https://www.thomann.de/pl/the_box_pro_dsp_115.htm

    Może nie mają mega przecudownej jakości dźwięku (chodzi o wysokie tony), ale w tej cenie nic lepszego nie dostaniesz. Grają poprawnie, idzie je "okiełznać" wbudowanym equalizerem. Niestety aktywne nagłośnienie kosztuje. Posiadam te kolumny na mniejsze imprezki gdzie nie chce mi się targać ciężkiego sprzętu. Lekkie 20 kg jedna, wygodnie się nosi, no i mają DSP (masz kilka presetów do wyboru jeśli chodzi o brzmienie, oraz equalizer). BARDZO głośne, nie grzeją się prawie wgl. nawet przy mocnym graniu przez długi czas.

    Ewentualnie Mackie
    https://www.thomann.de/pl/mackie_thump_15a.htm

    ale nie wypowiem się za bardzo o nich, delikatnie droższe, lżejsze (15 kg) ale minusem w porównaniu z moją poprzednią propozycją - nie mają DSP z korekcją (w sumie można wybierać również tryby pracy, ale ograniczają się tylko do wybrania czy kolumna gra z subwooferem czy nie ), dlatego też jeśli brzmienie Ci się nie spodoba nie masz żadnej metody jego zmiany. Mogą lekko lepiej brzmieć mimo wszystko. Niestety czytałem też że nowe Mackie potrafią być awaryjne ale możliwe że to jakaś mega stara informacja, albo plotka :P

    Dodano po 38 [sekundy]:

    Aha, no i oczywiście nie wliczałem w tą cenę okablowania, gdyż być może posiadasz :)
  • Level 9  
    Dokładnie, okablowanie posiadam. Czekam jeszcze na inne propozycje drodzy forumowicze :)
  • Helpful post
    Level 43  
    Lub coś z Behringera. Np. (bliźniaczo podobne do the box PRO DSP 115), DR-115DSP, czy niezmordowane B-215D.
    W tej kasie, nie ma za dużego wyboru a jak wystarczały Ci 200W LDM (P-215?), to każde z wymienionych na pewno też wystarczą.

    Thump-15A, mimo iż najdroższe, postawił bym na końcu stawki, wszystkich zaprezentowanych tu kolumn.

    Możesz któreś kupić a jak Ci się nie spodobają, to (prawie) bez kosztowo odesłać do thomanna.

    Pozdrawiam.
  • Level 9  
    Dokładnie, posiadam już sfatygowane p-215 ldm. I właśnie chce się przesiąść na coś lżejszego i nowszego, ponieważ większe moce i bóg wie jaka jakość dźwięku nie jest mi niezbędna do podanych przeze mnie celów :)
  • Level 43  
    Może te "lżejsze i nowsze" nie okażą się tak trwałe jak nieśmiertelne P-215 (miałem takie jakieś 25 lat temu :-)) , ale na pewno zabrzmią sporo lepiej, zwłaszcza środkiem pasma.
    No chyba że te P-215 były trójdrożne, czyli P-215/06, to już głowy nie dam, że te "lżejsze i nowsze" za taka kasę, zabrzmią sporo lepiej od nich.

    tobi3776 wrote:
    większe moce i bóg wie jaka jakość dźwięku nie jest mi niezbędna do podanych przeze mnie celów :)

    Jednak różnie to bywa, więc mocy i jakości nigdy za dużo a już "bassu" w obecnych czasach, to wiecznie za mało. :-)

    Pozdrawiam.
  • Level 9  
    Mikser i okablowanie się znajdzie, wiec coś tam z kosztów odpada. Może jeszcze jakieś propozycje innych firm niż Behringer? Chce mieć jeszcze jakąś alternatywę :) myślałem tez nad producentem Alto, ale jeśli jest to zła opcja to proszę mnie wyprowadzić z błędu :)

    PS. Dodatkowo, żeby nie zaśmiecać innym tematem. Jaka byłaby najlepsza opcja, ze podłączyć aktywne kolumny pod taki mikser (jakie kable, które wejścia) Kolumny aktywne na nieduże sale - całość do 2000 zł
  • Level 43  
    Z moich obserwacji ALTO to taki Berek w jeszcze uboższej wersji,,, W każdym razie miałem mikser ALTO na warsztacie i jego jakość wykonania pozostawiała wiele do życzenia.
  • Helpful post
    Level 43  
    Niestety, Alto w pogoni za oszczędnościami, popadło w tarapaty jakościowe. Liche tweterki w ich kolumnach, padają na potęgę. W jakimś momencie, przykręcali nawet do nich aluminiowe radiatory, ale i to niewiele pomogło. Dużo by pisać - jest w sieci trochę o tym.
    Z najtańszych ALTO, jakie by można polecić to TS 315, ale chyba bym już wolał Behringery B615D, lub dołożyć do the box Pyrit 15 A, lub nawet Eon-615. To już jednak przekracza zakładany budżet.

    tobi3776 wrote:
    Jaka byłaby najlepsza opcja, ze podłączyć aktywne kolumny pod taki mikser (jakie kable, które wejścia)

    Praktycznie wszystkie estradowe kolumny aktywne, mają wejścia sygnałowe zrealizowane na gniazdach XLRf a wyjścia MAIN OUT L i R miksera, są zrealizowane na gniazdach niesymetrycznych TS 6,3mm, więc mikser z praktycznie każdymi kolumnami aktywnymi, połączysz dwoma sygnałowymi kablami niesymetrycznymi TS 6,3mm - XLRm, takimi jak ten: https://www.studiopro.pl/redsmusic-mc1170blk,3,29665,23542

    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    Level 11  
    Sugeruję jednak używać do przesyłania sygnałów na zestawy aktywne okablowania symetrycznego, ponieważ mogą pojawiać się uciążliwe brumy i przydźwięki, zwłaszcza przy większych odległościach przesyłu jak również spowodowanie zasilaniem aparatury z różnych miejsc (faz) na obiektach lub w plenerach.
    Na pewno w mikserach serii XENYX z FX występują gniazda wyjściowe [MAIN OUT] TRS (JACK) podpięte symetrycznie, a nie XLR i wynika to chyba z racji oszczędności miejsca na panelu miksera jak i w układach płyty głównej gdzie wszystkie gniazda wlutowane są w płytę.
    Więc należy łączyć kablami np. takimi :

    https://muzyczny.pl/185159_Adam-Hall-Cables-K...1OZ9UTjpDHYHyQFkYkorYgq_BheK1fnMaAs6XEALw_wcB

    w posiadanym przeze mnie XENYXie 1002 również używam na wyjściu TRS na XLR ponieważ miałem sytuacje, gdzie pojawiały się przydźwięki przy połączeniach niesymetrycznych. Nie chciało mi się rozbierać do zdjęcia całego panelu i gniazda ale przez otwór do wkładania wtyku widać wyraźnie 2 konektory i pierścień który robi za "masę". Swoją drogą to wszystkie gniazda JACK są w nim symetryczne nawet te opisane jako "UNBAL" - niezbalansowane, niesymetryczne :)
    Zachęcam więc do połączeń symetrycznych, gdzie tylko da się :)

    W specyfikacji technicznej Twojego miksera wynika jednak, że na wyjściu są gniazda niesymetryczne wersja z 2005
    https://www.strumentimusicali.net/manuali/BEHRINGER_UB1002FX_UB1202FX_ENG.pdf
    z kolei nowszy graficznie manual twierdzi, że jednak są symetryczne:
    https://imagescdn.juno.co.uk/manual/493441-01U.pdf

    Trochę to pomerdane ...... :P
  • Level 43  
    Gdyby wyjścia MAIN OUT były symetryczne, to taki kabel na pewno bym polecił. :ok:
    W obu manualach z tych linków w opisie i specyfikacji widnieje, że niesymetryczne. Cytat ze strony 8 drugiego manuala: "The MAIN OUTconnectors are unbalanced mono connectors."
    W 1202 MAIN OUT był zawsze zrealizowany niesymetrycznie.
    Miałem ten mikser ze 20 lat temu a ok. dwa lata temu kumpel kupił nowy 1202 i też wyjścia są niesymetryczne.

    wujek_bania wrote:
    Zachęcam więc do połączeń symetrycznych, gdzie tylko da się

    Mnie nie trzeba, bo stosuję je od ok. 40-stu lat. :wink:

    Pozdrawiam.
  • Level 11  
    Hmmmm, coś faktycznie nie doczytałem dokładnie.... :oops:

    Jestem ciekaw tylko jak to się stało, że pozbyłem się przydźwięku "sieciowego" kiedy użyłem w Xenyxie 1002 przejściówki symetrycznej i sugerując się tym doświadczeniem tak to sobie wyjaśniłem. Widocznie te gniazda TRS mają zwarty "Ring" do "Slave". Chyba jednak rozbebeszę gniazdo... :shii:

    Dzięki za merytoryczne informacje DJMapecie :please:

    Chyba nie mylę się jednak, że tam są gniazda symetryczne?
  • Level 43  
    wujek_bania wrote:
    Chyba nie mylę się jednak, że tam są gniazda symetryczne?

    Nie tyle symetryczne, co dwu biegunowe + masa, lub ( w przypadku złącz TRS) po prostu stereo. Ale nawet zastosowanie takiego gniazda, nie świadczy o tym, że jest podłączone symetrycznie.
    Poczytaj: https://livesound.pl/tutoriale/4835-symetria.-cala-prawda-o-zlaczu-symetrycznym

    wujek_bania wrote:
    pozbyłem się przydźwięku "sieciowego" kiedy użyłem w Xenyxie 1002 przejściówki symetrycznej

    Być może po prostu był to lepszej jakości kabel, lub te wcześniejsze zakłócenia ujawniały się w jakimś konkretnym miejscu i przy długim kablu.
    Dlatego też, do połączeń niesymetrycznych, powinno się używać wysokiej jakości kabli, najlepiej z gęsto plecionym ekranem i dobrych złącz, do tego jak najkrótszych - do ok.10mb.
    https://muzyczny.pl/portal/kable-symetryczne-i-niesymetryczny-roznice/
    Jak już trzeba wysłać sygnał z niesymetrycznego gniazda (np. klawisz, gitara, odtwarzacz, czy nawet mikser - końcówka mocy, czy kolumna aktywna) na dłuższą odległość, to należy użyć jak najkrótszego niesymetrycznego kabla a dalej sygnał przesyłamy symetrycznym kablem za pośrednictwem Di-box-a.
    https://muzykaitechnologia.pl/di-box-niedoceniany-element-toru-elektroakustycznego_51271/

    Pozdrawiam.
  • Level 43  
    Plotki malkontentów i tyle. W swojej cenie i klasie, w/w sprzęty praktycznie nie mają konkurencji.

    Pozdrawiam.
  • Level 16  
    Manieslaw wrote:
    Jeżeli chodzi o firmę Behringer systemy nagłośnienia jak najbardziej polecam jeżeli chodzi o mixery, procesory dźwięku wszelkie konsole to nie.

    Przecież mixer X32 jest świetny, tak samo jak procesor DCX którego używam od paru lat, porównywałem z DBX i DCX lepiej wypadł. Jedynie sprzęt DJski mają cienki.