Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Pralka Candy CTG-125 SY - - powoduje zadziałanie bezpieczników

22 Paź 2019 16:17 273 8
  • Poziom 18  
    Zgodnie z radami znalezionymi w necie odkamieniłem grzałkę (rezystancja jest ok. 30Ω), wyczyściłem czujnik temperatury i nadal jest to samo. Pralka "wyzwala" bezpieczniki, zarówno 10A jak i 16A. Nie dzieje się to od razu po jej uruchomieniu, ale po jakimś czasie...
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 32  
    Grzałka zapewne ma przebicie na obudowę. Sprawdź omomierzem czy tak jest.
  • Specjalista AGD
    Do sprawdzenia silnik i grzałka. Również pod kątem upłynności
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 18  
    Robo-technical napisał:
    Do sprawdzenia silnik i grzałka. Również pod kątem upłynności

    Pralka ta została kupiona bardzo tanio na olx i sprzedajacy uprzedzał, że nie domyka się klapa. Okazało się, ze mechanizm łaczący uchwyt w klapie z blokadą był połamany. Wyjąłem go i teraz aby zamknąc lub otworzyć klapę trzeba naciskać wkrętakiem dzwignię wystającą z blokady. A doczytałem w necie, że te blokady też moga powodować zwarcia. Ale przecież gdyby tak było to od razu po załączeniu do sieci by chyba wywalało.
    I jeszcze jedno. W mieszkaniu tym są bezpieczniki topikowe 16A (na fazie i N - stara instalacja). Za nimi w skrzynce na klatce jest S-ka chyba 25A. I przepalaja sie zarówno topikowe jak i ta S-ka. Czemu?
  • Specjalista AGD
    Bo takie masz duże zwarcie! Poimaju???

    Odpowiadając na pytanie odnośnie blokady, to TAK - może robić zwarcie.
    Musisz ustalić źródło zwarcia, samo się to nie zrobi i nie pomierzy. Tak więc miernik w dłoń i do dzieła. A jak nie to wezwij serwis lub pralka do utylizacji.
  • Poziom 18  
    Robo-technical napisał:
    Tak więc miernik w dłoń i do dzieła.

    Sprawdziłem grzałkę omomierzem - nie ma żadnych upływów pomierzy obudową a zaciskami prądowymi.
    Silnik - podłaczony jest za pomocą złacza 7 stykowego, ktore opisałem sobie tak:
    1- przewod biały
    2 - przewód żółty
    3 - przewód żólty cienki
    4 - przewód żółty cienki
    5 - przewód fioletowy
    6 - przewód zielony
    7 - nie podłączony
    Pomiary omomierzem wykazały 1,5 Ohm pomiędzy zaciskami 1 i 5, 2,6 Ohm pomiędzy 2 i 6, 180 Ohm pomiedzy 3 i 4 . Wszystkie pomiary przy obydwu polaryzacjach. Pomiar rezystancji pomiedzy zaciskami a obudową wskazały nieskończoność.
    Ale teraz element wygladajacy jak pompka wodna. Ma on 4 (opisane na obudowie ) zaciski:
    1 - 2 przewody niebieskie
    2 - połaczony z zaciskiem 1
    3 - 2 przewody żółte
    4 - 1 przewód zielony
    Pomiary omomierzem wszystkich zacisków we wszystkich kombinacjach w obie strony wskazały nieskończoność ...
    Nie wiem jak dobrać się do blokady pokrywy
  • Poziom 18  
    Robo-technical napisał:
    Do sprawdzenia silnik i grzałka. Również pod kątem upłynności

    Sorki, źle wpisałem typ pralki, to oczywiście Candy a nie Mastercook.
    Ta część, którą nazwalem pompka okazała się być hydrostatem
    Cp 820-2022. Załozyłem pokrywy obudowy i wykonalismy teraz pranie na próbę. Zwarcia aż do końca nie było, ale za to podczas płukania z węża odpływowego leciałą granatowo-czarna woda.
  • Poziom 18  
    Robo-technical napisał:
    Do sprawdzenia silnik i grzałka. Również pod kątem upłynności

    No i co dalej? Pomozecie jeszcze?
    Myślałem aby dołozyć do pralki jakiś wyłącznik nadprądowy S191B 10 A
  • Poziom 18  
    Na razie pralka już nie "wybija" bezpieczników, ponieważ nikt dalej nie piszę to koczę temat