Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo 2,3 V5 - Szarpanie silnika przy zmianie biegu, redukcji

22 Paź 2019 23:34 756 2
  • Poziom 4  
    Witam Wszystkich!
    Mam mały problem z autem, ciągnie się to już od iluś lat, ostatnio zaczęło mnie to mocno irytować.
    Szarpanie silnikiem, poniżej opisze objawy, może ktoś wpadnie to co jest, bo zastanawiam się nad sprzęgłem.

    - ruszanie 1 bieg i przy 1200 rpm zmiana na 2 bieg, wówczas nieprzyjemne "wejście" na obroty połączone z szarpnięciem, gdy się rozkręci ciut wyżej już jest lepiej
    - redukcja..jedziemy na 3 biegu, zmieniamy na dwójkę i szarpie, przy lekkim dodaniu gazu od razu przyjemniej wchodzi na obroty
    - zmiana biegów - jeśli nie ciągniemy na 2 biegu pod 6 tys, to przy zmianie z 2 na 3 towarzyszy szarpnięcie, chyba że odpuszczamy samo sprzęgło a gaz po chwili, sytuacja zmienia się diametralnie gdy przytrzymamy nieco gazu, obroty nie zdążą opaść i wtedy płynnej wejdzie na kolejny bieg
    - Jedziemy np na 5 biegu (trasa) ok 90 km/h lekko gaz wciśnięty i zdarzają się pojedyncze szarpnięcia - tutaj ewentualnie sprawdzę np. świeczki
    - jadąc spokojnie np na 5 biegu dodawanie gazu i odpuszczanie to są takie skoczki wieczne, trzeba baaardzo delikatnie w początkowym momencie operować gazem.

    Sprzęgło bierze dość wysoko no tak 50% może 40%, na pewno nie od dołu i jest bardzo miękkie ale to podobno norma w autach z benzyną.
    Ciężko też wywołać zgaśnięcie silnika, zdarza się ale np gdy jadę kumpla Golfem V 1,9 tdi to zgaśnie mi ze 2 razy a mój Seat raz na kilka miesięcy.
    Potrafią obroty nisko zejść, się lekko zadławi ale dodam gazu i jedzie dalej.

    Jak np jadę i wysprzęglam w kółko i dodaje gazu to raz jest ok a za chwilę szarpnie, za chwile znów ok.
    Rozumiecie o co chodzi? np 5 bieg 90 km/h auto jedzie i teraz wciskamy sprzęgło i odpuszczamy z dodaniem gazu to raz ładnie wkręci się na obroty a raz szarpnie i tak w kółko.

    Poduszki były wymieniane, nie wiem jak ta skrzyni ale silnik trzyma się jak przyspawany, ciężko go ręką ruszyć nawet o 1 mm

    Czy to wg Was może być sprzęgło? ale co konkretnie? dwumas?
    Żaden mechanik nie chce postawić konkretnej diagnozy że sprzęgło na 100%
    Nie wiem jak to sprawdzić, ocenić?
    Dziwne jest to że nie ślizga i ogólnie daje radę, ale mówię szarpanki to masakra.

    Dzięki za pomoc
  • Poziom 26  
    Jest też możliwość, że jest to wina elektryki/elektroniki.

    Miałem kiedyś Tolka tylko z innym silnikiem. Szarpał przy zmianach biegów, bardziej przy redukcji. Uszkodzony był chyba przepływomierz. Podczas szybkiej zmiany gazu sterownik podawał złą dawkę paliwa. Przy normalnej jeździe i przyspieszaniu ok.