Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra II 2.0 Dti brak mocy

krysteeeky 24 Oct 2019 10:49 8358 5
  • #1
    krysteeeky
    Level 4  
    Witam.
    Moja asterka z niskich obrotów w ogóle nie jedzie, na każdym biegu. Lekka górka, trzeci bieg 1700 obrotów a mi prędzej zgaśnie samochód nim się rozpędze... ciągle trzeba pilnować żeby być te 2000+ obrotów.
    Wygląda to tak, szczególnie na 1 i 2 biegu, że samochód rozpędza się bardzo powoli z wciśniętym choćby pedałem do połowy i tak do 2600 obrotów i po przekroczeniu 2600 obr/min nagle dostaje takiego strzała od turbiny jakby miał kilkadziesiąt koni więcej. Jest bardzo wielka różnica mocy, nie spotkałem się z czymś takim w żadnym aucie.
    Nawet ruszając i musząc szybko się włączyć do ruchu to problem bo zanim pedał gazu zajarzy, że chcesz ruszyć to jest chwila.

    Komputer nie wywala żadnych błędów.

    EGR czyściłem, jak go odpiąłem i jechalem do pracy to wywalilo checka ale i tak nie było czuć różnicy, może troszeczkę lepiej szedł ale to dalej nie to. Zamierzam sprawdzić z odkręconym a podpiętym wężem od podciśnienia czy się rusza grzybek dodając gazu.

    Filtr powietrza nówka sztuka.



    Mam zamiar też dziś sprawdzić jak odepnę przepływomierz czy będzie poprawa.

    Na forum przeczytałem coś takiego co jednemu pomogło ale nie rozumiem jak do tego sie zabrać i gdzie ten wężyk się znajduje:

    "Zdjąłem i zaślepiłem wężyk podcisnienia od strony dźwigni klapek i objawy ustały. Zauwazyłem też znaczną poprawę na niskich obrtoach przy zimnym silniku. Jeżdże tak 25tys km i żadnych usterek."

    Mógłby ktoś mi zaznaczyć w na załączniku silnika gdzie szukać tego wężyka? Zdjęcie z google bez filtra powietrza i akumulatora.

    Oraz chcialbym wiedzieć co wy myślicie co można sprawdzić, jakieś porady.


    Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
  • #2
    tzok
    Moderator of Cars
    Od klap jest plastikowy siłownik, za pompą vacum.

    EGR nie rusza się od tak przy dodawaniu gazu. Poza tym może być ciężko z odpalaniem silnika przy wymontowanym EGR.
  • #3
    krysteeeky
    Level 4  
    To auto zawsze potrzebuje troche pokręcić zanim odpali. Jak wsiadam do a3 8l tdi 130koni to juz silnik jest odpalony zanim przekrece kluczyk, tak szybko..


    Chciałem zrobić takia test jak na filmie poniżej.
    https://www.youtube.com/watch?v=C6-Lw0ZfzxY


    Takie moje spostrzeżenie. Wydaje mi się jakby nie dostawał odpowiedniej dawki powietrza...
    2 litrowy diesel 101 koni a powyżej 140 ma straszny problem iść, na 160 sie zatrzymuje i koniec nie ma mocy.

    Moze kolektor jest zawalony i ktorys z cylindrów nie dostaje odpowiedniej dawki powietrza?

    I jeszcze pytanie:
    Gdzie znajduje się czujnik ciśnienia doładowania?


    Dziękuje
  • #4
    tzok
    Moderator of Cars
    Możesz spróbować zrobić taki test, o ile uda Ci się uruchomić silnik.

    Siłownik klap wirowych i MAP Sensor widać tutaj:
    Opel Astra II 2.0 Dti brak mocy

    Tutaj filmik z wymiany MAP sensora (jest pod "rynienką" z przewodami i normalnie go nie widać):
  • #5
    krysteeeky
    Level 4  
    Dziękuje za pomoc.
    Jeszcze pytanko.
    Siłownik klap zawirowań też może być przyczyną takiego mulenia? Jeśli tak to co zrobić, żeby wyeliminować podejrzenia?

    W sobote wezme sie za czyszczenie kolektora dolotowego, przynajmniej ściągne pokrywe i wyczyszcze.

    Spod EGR jest taki nalot na przewodzie mimo, że jest wyczyszczony jak na zdjęciu i na rurze tuż przed intelcoolerem w miejscu gdzie są oba spięte do siebie też tak jest, dokręcałem jedno i drugie ale nic to nie pomaga. Niestety zdjecia nie mam tego drugiego a teraz jestem w pracy więc dodam pozniej.
  • #6
    krysteeeky
    Level 4  
    Odpialem przepływomierz wyświetlił się check engine i samochod tak samo reagował na gaz jak dotychczas- zamula. To oznacza ze przepływomierz nie działa?

    Kolektor ssący dzisiaj rozebrałem i nie był ubrudzony bardzo, kanały drożne i nagar wcale nie zmniejszał średnicy