Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprinter 316cdi miga kontrolka engine i wyskakuje błąd 010129 i nie można skasow

Kasiula 73 24 Oct 2019 19:36 2082 13
  • #1
    Kasiula 73
    Level 5  
    Sprinter 316cdi miga kontrolka engine i wyskakuje błąd 010129 i nie można skasować błędu no i oczywiście nie ma mocy
  • #3
    Kasiula 73
    Level 5  
    Przepraszam nie napisałem to jest p010129 i czytany diagnozem foxwel nt520
  • Helpful post
    #4
    Under_Pressure
    Level 21  
    Wychodzi że masz problem z przepływomierzem powietrza....
  • #5
    Kasiula 73
    Level 5  
    Też tak myślałem wymieniłem sprawdzoną z dobrego auta te same parametry i dalej to samo kontrolka engine miga i wkręca się tylko do 3tys
  • #7
    Kasiula 73
    Level 5  
    Ok dzięki za info jutro spróbuję a możesz powiedzieć w którym miejscu był uszkodzony może to jakiś stały feler

    Dodano po 4 [minuty]:

    A możesz powiedzieć w którym miejscu był uszkodzony może to jakiś stały feler w sprinterach
  • #9
    Gerri
    Mercedes specialist
    Podziwiam was. Są cztery generacje Sprintera (trzy z CDI) W pytaniu nie ma żadnej informacji o który chodzi - nawet rocznika. A wy jednak jesteście w stanie to rozpoznać...
  • #10
    Kasiula 73
    Level 5  
    Jest to sprinter 316cdi 163KM rocznik 2012 z góry dziękuję za pomoc
  • #12
    Kasiula 73
    Level 5  
    Tak dokładnie z 2012 roku 163 km
  • Helpful post
    #13
    Gerri
    Mercedes specialist
    roncys wrote:
    316cdi więc założyłem że 906

    No to źle założyłeś:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Sprinter
    W linku nie ma ostatniej generacji Sprintera, ale on również ma wersję o oznaczeniu handlowym "316 CDI"
    Do tego (żeby nie było za łatwo) model 906 ma dwa silniki: 646 (wcześniejszy) i 651 (późniejszy). Oba auta można było kupić z oznaczeniem "316 CDI".
    Chyba nikt nie sądzi, że miały te same błędy i usterki?
    Trzeba by mieć "łeb jak sklep" żeby to wszystko spamiętać. Tak więc w przypadku braku rzetelnego opisu auta trzeba kopać w internecie, po Wikipedii i innych materiałach żeby sprawdzić "co, kiedy i dlaczego"
    Ale to tylko taka smutna dygresja - bo nie później jak dzisiaj lub jutro będzie następne pytanie o "Sprintera" lub "Actrosa" :-/
    Odnośnie uszkodzenia: może pomóc przeprowadzenie adaptacji przepływomierza. Może pomóc aktualizacja softu w sterowniku.
    Wychodzi mi, że masz tam motor 651. Jego powszechną usterką jest pękanie kolektora ssącego i mocujących go szpilek co prowadzi do zasysania "fałszywego powietrza" i zakłóca wskazania przepływomierza.
    Dla przeprowadzenia diagnostyki układu ssącego Mercedes rekomenduje specjalny detektor - wytwarzany w nim dym wydostaje się przez nieszczelność i pozwala na określenie miejsca uszkodzenia. Na potrzeby amatorskie wystarczy podać sprężone powietrze na wejście do turbiny - tak około 1 do 1.5 bara. Wtedy w przypadku pęknięcia elegancko słychać uchodzące powietrze.
  • #14
    Kasiula 73
    Level 5  
    Dziękuję wszystkim za pomoc. Jak się okazuje każdy miał jakiś inny problem. Mimo że był podłączony pod serwisowego kompa to nic nie wskazywał że jest problem z turbiną a problem był banalnie prosty zacieła się klapa w jednej turbinie i dla zainteresowanych na przyszłość nie trzeba wymieniać turbiny trzeba tylko dokładnie wyczyścić i wszystko śmiga aż miło. W serwisie oczywiście powiedzą że trzeba wymienić turbinę to tylko zbędne koszty. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.