Potrzebuję zrobić soft start do hydroforu 1,3kW/1F (silnik z kondensatorem Omnigena).
Niestety pomimo przeczytaniu forum elektrody i np wątku "Softstart do pompy hydroforu - silnik 3kW" nic oni nie wniosło bo gość nie otrzymał odpowiedzi.
Ja mam trzy gotowe rozwiązania problemu tylko potrzebuję waszej porady:
1) Drogie rozwiązanie czyli falownik z allegro "Falownik INVT 1,5kW 1F skalarny GWARANCJA 2 LATA" cena 515zł. Czy ten się nadaje i o jakiej mocy falownika potrzebuje jeśli na silniku napisano 1,3kW? Czy na moc znamionową ~1,3kW+10% ?
2) Tanie rozwiązanie czyli soft start elektroniczny w postaci AVT1226. Tam jest za słaby przekaźnik jestem tego świadom ale on sterowałby kolejnym przekaźnikiem SSR np "PRZEKAŹNIK PÓŁPRZEWODNIKOWY FOTEK SSR-40A AC-AC".
3) AVT1226 + SSR mechaniczny MITSUBISHI Stycznik AC-1 20A-używany-S-N11 230V (używany) 50zł. Jeśli mechaniczny to tylko MITSUBISHI bo te praktycznie się nie psują w porównaniu do reszta innych marek (info od elektryka z kopalni czyli z pierwszej reki).
Czy rozwiązanie 2 i 3 zda egzamin czy musi koniecznie być falownik i dlaczego?
Powód zastosowania.
Potrzebuję tylko ograniczyć bardzo duży prąd rozruchowy silnika (na pewno kilkanaście Amper lub więcej).
Czy po wyłączeniu silnika 1,3kW/1F nie powstaje czasami szpilka napięciowa? Jeśli tak to chciałbym też ją zniwelować/złagodzić.
Jak by cos fi można zrobić =1 to się nie obrażę
Niestety pomimo przeczytaniu forum elektrody i np wątku "Softstart do pompy hydroforu - silnik 3kW" nic oni nie wniosło bo gość nie otrzymał odpowiedzi.
Ja mam trzy gotowe rozwiązania problemu tylko potrzebuję waszej porady:
1) Drogie rozwiązanie czyli falownik z allegro "Falownik INVT 1,5kW 1F skalarny GWARANCJA 2 LATA" cena 515zł. Czy ten się nadaje i o jakiej mocy falownika potrzebuje jeśli na silniku napisano 1,3kW? Czy na moc znamionową ~1,3kW+10% ?
2) Tanie rozwiązanie czyli soft start elektroniczny w postaci AVT1226. Tam jest za słaby przekaźnik jestem tego świadom ale on sterowałby kolejnym przekaźnikiem SSR np "PRZEKAŹNIK PÓŁPRZEWODNIKOWY FOTEK SSR-40A AC-AC".
3) AVT1226 + SSR mechaniczny MITSUBISHI Stycznik AC-1 20A-używany-S-N11 230V (używany) 50zł. Jeśli mechaniczny to tylko MITSUBISHI bo te praktycznie się nie psują w porównaniu do reszta innych marek (info od elektryka z kopalni czyli z pierwszej reki).
Czy rozwiązanie 2 i 3 zda egzamin czy musi koniecznie być falownik i dlaczego?
Powód zastosowania.
Potrzebuję tylko ograniczyć bardzo duży prąd rozruchowy silnika (na pewno kilkanaście Amper lub więcej).
Czy po wyłączeniu silnika 1,3kW/1F nie powstaje czasami szpilka napięciowa? Jeśli tak to chciałbym też ją zniwelować/złagodzić.
Jak by cos fi można zrobić =1 to się nie obrażę
