Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra LIFE 1.6l 16v - wyniki emisji spalin na przeglądzie technicznym.

25 Paź 2019 17:57 429 15
  • Poziom 1  
  • Poziom 23  
    Sprawdź drożność dolotu powietrza (filtr powietrza), oczywiście wspomniane czujniki (Lambda, MAP, TPS, czujnik temperatury) też mogą powodować wysokie CO (bogata mieszanka).
    Odczyty z TPS czy ECT możesz sprawdzić "statycznie" mając dostęp do odpowiedniego diagnoskopu
  • Poziom 3  
    Także radzę sprawdzenie sondy Lambda, a także radzę podłączyć samochód pod typowa diagnostykę silnika wyjdzie Ci wtedy czy dostajesz uboga mieszankę czy zbyt bogata. Kolejna rzeczą jaką bym sprawdził to Czujnik spalania stukowego który z tego co pamiętam znajduje się z tyłu silnika Bądź czujnik EGR i najprędzej na niego bym stawiał czasami nie pokazuje błędu na desce ale EGR potrafi być uszkodzony on odpowiada za redukcję stężenia toksycznych tlenków azotu (NOx) w spalinach. Rola zaworu sprowadza się do przekierowania części gazów spalinowych z powrotem do komory spalania co sprawia, że nowo powstające w silniku spaliny cechuje niższy poziom stężenia tlenków azotu (NOx). Cały proces dokonuje się jeszcze przed reaktorem katalitycznym pojazdu.
  • Poziom 30  
    Błędy jakieś są ?
  • Moderator Samochody
    Potrzebny po prostu ktoś z pojęciem żeby to zdiagnozować. Po pierwsze trzeba przyjrzeć się pracy sondy, do tego trzeba wiedzieć kiedy i jak ma reagować, i jak się korekty zachowują.
    MARTE.BEST napisał:
    Co sugerujecie? Wymianę któregoś czujnika

    Taa, wymieniać w ciemno sprawne części na nowe z dużym prawdopodobieństwem że od nowości nie będą działały tak jak powinny.
    MARTE.BEST napisał:
    zamiast zalecanego 10w40 półsyntetyk

    Zalecanego przez kogo? Przez handlarzy którym zależy na skróceniu żywotu tego silnika?
  • Poziom 15  
    usuniecie takiej usterki tylko na warsztacie mającym analizator. Takie gdybanie i wymiana czesci w ciemno to tylko strata kasy. Przyczyn moze byc dużo, to nie tylko sama sonda jak sie niektórym wydaje. Wymiana katalizatora na nowy też nie zawsze pomaga, mieliśmy takie przypadki. A przyczyną moze byc nawet świeca zapłonowa czy przytkany albo lejący wtryskiwacz. na początek diagnoza komputerem i pomiar analizatorem z odczytaniem nie tylko CO i HC ale i O2 i CO2. Mieliśmy przypadek też cofnięty samochód z przegladu z za wysoką lambdą a przyczyną byla mała dziurka w ostatnim tłumiku
  • Poziom 1  
  • Poziom 42  
    Arton napisał:
    Owszem. Obawiam się, że nawet zbyt dużo. W ciągu miesiąca dolewane było trochę chaotycznie i zły rodzaj oleju. W ciągu miesiąca auto robi przebieg w granicach do 1000 km.
    Myślę, że weszło ponad litr oleju w ciągu ostatniego miesiąca.

    Tak dużo regularnie ci spala? No to tym się trzeba zająć - zdecydowanie za dużo mimo że możę mieć opel taką normę. Nie poddymia na ciepłym na postoju?
  • Poziom 1  
  • Poziom 3  
    Objawy uszkodzenia EGR mogą być różne w zależności od rodzaju awarii. Jako, że najczęściej dochodzi do mocnego zanieczyszczenia i problemów z przepływem spalin do układu dolotowego, zwykle pojawia się stosowny komunikat w postaci kontrolki check engine na tablicy wskaźników. Pojawiają się również problemy z uzyskaniem pełnej mocy silnika , ponieważ zapchanie zaworu EGR na pewno jest powiązane z silnym zanieczyszczeniem kolektora dolotowego. Jeśli zawór EGR zablokuje się w pozycji zamkniętej, zwykle daje o sobie znać układ odprowadzania spalin i w komputerze zapisują się błędy dotyczące tego obszaru. Poza tym, kierowca nie odczuje nic, co może bezpośrednio wpływać na pracę silnika.Najczęściej jednak zawór blokuje się w pozycji otwartej , a to wiąże się już z mocno odczuwalnymi objawami, takimi jak nierównomierna praca silnika na biegu jałowym, trudności z płynnym przyspieszaniem i utrudniony rozruch zimnego silnika.

    Wystarczy go wykręcić masz tam trzy śrubki i sprawdzić jak wygląda oczyścić go preparatem do przepustnic tak żeby woda nie dostała się do wtyczki wtedy sprawdzisz czy działa lepiej czy nie i czy w ogóle coś się zmieniło praca na 20 minut a możesz mieć rozwiązany problem. Stawiam na EGR miałem podobny problem
  • Poziom 41  
    To przy takim braniu oleju remont silnika aby normy spełnił...
  • Poziom 1  
  • Poziom 15  
    spróbuj podać cienka rurką dodatkowe powietrze w kolektor ssący pod przepustnicą. Ja tym sposobem w Corsie zszedłem z 4% CO do 0.1% Ale do tego potrzebny jest analizator. Powoli ją zagniatasz i patrzysz co sie dzieje ze spalinami
    .