Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra LIFE 1.6l 16v - wyniki emisji spalin na przeglądzie technicznym.

25 Oct 2019 17:57 735 15
  • #1
    User removed account
    Level 1  
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    fred4u
    Level 25  
    Sprawdź drożność dolotu powietrza (filtr powietrza), oczywiście wspomniane czujniki (Lambda, MAP, TPS, czujnik temperatury) też mogą powodować wysokie CO (bogata mieszanka).
    Odczyty z TPS czy ECT możesz sprawdzić "statycznie" mając dostęp do odpowiedniego diagnoskopu
  • #3
    Wariatulus
    Level 5  
    Także radzę sprawdzenie sondy Lambda, a także radzę podłączyć samochód pod typowa diagnostykę silnika wyjdzie Ci wtedy czy dostajesz uboga mieszankę czy zbyt bogata. Kolejna rzeczą jaką bym sprawdził to Czujnik spalania stukowego który z tego co pamiętam znajduje się z tyłu silnika Bądź czujnik EGR i najprędzej na niego bym stawiał czasami nie pokazuje błędu na desce ale EGR potrafi być uszkodzony on odpowiada za redukcję stężenia toksycznych tlenków azotu (NOx) w spalinach. Rola zaworu sprowadza się do przekierowania części gazów spalinowych z powrotem do komory spalania co sprawia, że nowo powstające w silniku spaliny cechuje niższy poziom stężenia tlenków azotu (NOx). Cały proces dokonuje się jeszcze przed reaktorem katalitycznym pojazdu.
  • #6
    ociz
    Moderator of Cars
    Potrzebny po prostu ktoś z pojęciem żeby to zdiagnozować. Po pierwsze trzeba przyjrzeć się pracy sondy, do tego trzeba wiedzieć kiedy i jak ma reagować, i jak się korekty zachowują.
    MARTE.BEST wrote:
    Co sugerujecie? Wymianę któregoś czujnika

    Taa, wymieniać w ciemno sprawne części na nowe z dużym prawdopodobieństwem że od nowości nie będą działały tak jak powinny.
    MARTE.BEST wrote:
    zamiast zalecanego 10w40 półsyntetyk

    Zalecanego przez kogo? Przez handlarzy którym zależy na skróceniu żywotu tego silnika?
  • #7
    Arton
    Level 16  
    usuniecie takiej usterki tylko na warsztacie mającym analizator. Takie gdybanie i wymiana czesci w ciemno to tylko strata kasy. Przyczyn moze byc dużo, to nie tylko sama sonda jak sie niektórym wydaje. Wymiana katalizatora na nowy też nie zawsze pomaga, mieliśmy takie przypadki. A przyczyną moze byc nawet świeca zapłonowa czy przytkany albo lejący wtryskiwacz. na początek diagnoza komputerem i pomiar analizatorem z odczytaniem nie tylko CO i HC ale i O2 i CO2. Mieliśmy przypadek też cofnięty samochód z przegladu z za wysoką lambdą a przyczyną byla mała dziurka w ostatnim tłumiku
  • #8
    User removed account
    Level 1  
  • #9
    enhanced
    Level 43  
    Arton wrote:
    Owszem. Obawiam się, że nawet zbyt dużo. W ciągu miesiąca dolewane było trochę chaotycznie i zły rodzaj oleju. W ciągu miesiąca auto robi przebieg w granicach do 1000 km.
    Myślę, że weszło ponad litr oleju w ciągu ostatniego miesiąca.

    Tak dużo regularnie ci spala? No to tym się trzeba zająć - zdecydowanie za dużo mimo że możę mieć opel taką normę. Nie poddymia na ciepłym na postoju?
  • #10
    User removed account
    Level 1  
  • #11
    Wariatulus
    Level 5  
    Objawy uszkodzenia EGR mogą być różne w zależności od rodzaju awarii. Jako, że najczęściej dochodzi do mocnego zanieczyszczenia i problemów z przepływem spalin do układu dolotowego, zwykle pojawia się stosowny komunikat w postaci kontrolki check engine na tablicy wskaźników. Pojawiają się również problemy z uzyskaniem pełnej mocy silnika , ponieważ zapchanie zaworu EGR na pewno jest powiązane z silnym zanieczyszczeniem kolektora dolotowego. Jeśli zawór EGR zablokuje się w pozycji zamkniętej, zwykle daje o sobie znać układ odprowadzania spalin i w komputerze zapisują się błędy dotyczące tego obszaru. Poza tym, kierowca nie odczuje nic, co może bezpośrednio wpływać na pracę silnika.Najczęściej jednak zawór blokuje się w pozycji otwartej , a to wiąże się już z mocno odczuwalnymi objawami, takimi jak nierównomierna praca silnika na biegu jałowym, trudności z płynnym przyspieszaniem i utrudniony rozruch zimnego silnika.

    Wystarczy go wykręcić masz tam trzy śrubki i sprawdzić jak wygląda oczyścić go preparatem do przepustnic tak żeby woda nie dostała się do wtyczki wtedy sprawdzisz czy działa lepiej czy nie i czy w ogóle coś się zmieniło praca na 20 minut a możesz mieć rozwiązany problem. Stawiam na EGR miałem podobny problem
  • #12
    Ireneo
    Level 41  
    To przy takim braniu oleju remont silnika aby normy spełnił...
  • #13
    User removed account
    Level 1  
  • #16
    Arton
    Level 16  
    spróbuj podać cienka rurką dodatkowe powietrze w kolektor ssący pod przepustnicą. Ja tym sposobem w Corsie zszedłem z 4% CO do 0.1% Ale do tego potrzebny jest analizator. Powoli ją zagniatasz i patrzysz co sie dzieje ze spalinami
    .