Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Poszukuję schematu radia Renault-Philips 22DC269/62

26 Oct 2019 19:45 567 14
  • Level 13  
    Poszukuję schematu tunera radiowego 22DC269/62 montowanego w autach Renault pod tylną kanapą lub w bagażniku. Ewentualnie może któryś z kolegów wie, jaka głowica tam siedzi i czym różni się model 22DC269/62 od 22DC269/62T?
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 19  
    -Monter- wrote:
    Poszukuję schematu tunera radiowego 22DC269/62 montowanego w autach Renault pod tylną kanapą lub w bagażniku. Ewentualnie może któryś z kolegów wie, jaka głowica tam siedzi i czym różni się model 22DC269/62 od 22DC269/62T?

    nie ma takiego schematu
  • Level 13  
    kohman2 wrote:

    nie ma takiego schematu

    Wiem, że w bazie schematów jeszcze go nie ma, jakby był, to bym tego tematu nie zakładał:)
  • Level 30  
    Może rozwiń temat, jaki problem masz z tą głowicą.
  • Level 13  
    emik wrote:
    Może rozwiń temat, jaki problem masz z tą głowicą.

    Tuner z dnia na dzień przestał wyszukiwać stacje, nie odbiera również tych wcześniej zaprogramowanych. Dotyczy to zarówno FM jak i AM. Przy automatycznym wyszukiwaniu cała skalę skanuje bez zatrzymania. To, co wyglądało na głowicę, to chyba jednak jest kompletny odbiornik zabudowany w aluminiowym ekranie prawdopodobnie sterowany przez I2C wpięty wielopinowym złączem w chassis. Wejście antenowe jest bezpośrednio w tym module. Na samej płycie głównej jeżeli chodzi o układy związane z radiem znalazłem jedynie dekoder RDS. Reszta to procesor odpowiadający również za komunikację ze zdalnym wyświetlaczem i zmieniarką płyt, przetwornik C/A, klucze, sekcja zasilania i końcówka mocy. Napięcia 5V oraz 8,5V ok. Zmieniarka, dżojstik i wyświetlacz działają normalnie. Antenę oczywiście podmieniałem.
  • Level 30  
    Wymieniałeś całą antenę tzn. podstawę i bat, czy tylko bat? Podaj o jaki model Renault chodzi. W tych radiach jak do tej pory nie spotkałem uszkodzeń głowicy. Dla sprawdzenia włóż do gniazda antenowego 2 m gołego przewodu.
  • Level 13  
    Auto to Renault Vel Satis. Bata nie wymieniałem bo go nie ma, antena radiowa oryginalnie jest zintegrowana z anteną GSM, jest to około 5 cm "płetwa" na dachu i nie jest demontowalna dla użytkownika. Po drodze zapewne jest jeszcze jakiś wzmacniacz. Ja oczywiście włożyłem metrowy przewód bezpośrednio do gniazda antenowego z pominięciem całej instalacji.
  • Level 26  
    Używane 22DC269 to koszt ok 100zł (nawet może mniej). Kod radia po nr seryjnym. Dodatkowo potrzebny będzie kod zmieniarki - w większości też dało się zrobić po nr seryjnym. Jak jest komplet to wystarczy kod radia. Jak wymiana radia to oba kody.

    Naprawa może być bardzo czasochłonna ze względu na brak możliwości uruchomienia na stole warsztatowym, brak dokumentacji ect.
  • Level 13  
    adam white wrote:
    Naprawa może być bardzo czasochłonna ze względu na brak możliwości uruchomienia na stole warsztatowym, brak dokumentacji ect.

    Otóż to, nie posiadam emulatora więc musiałbym wyciągnąć zmieniarkę, wyświetlacz i dżojstik, aby uruchomić to na stole...
    Mogę mieć 22DC269/62T, tylko nie wiem, co ta literka "T" na końcu zmienia i czy jak przerzucę 24C32 z mojego radia, to czy podejdzie mój stary kod?
    PS. Nie wiedziałem, że sama zmieniarka też posiada kod. Czy w takim razie dopóki wszystko jest w komplecie i działa nie można go jakoś wyciągnąć na wyświetlacz za pomocą czarodziejskiej kombinacji przycisków?
  • Helpful post
    Level 26  
    Litera T - nie wiem, ale nie sądzę, by miało to kardynalne znaczenie - jakaś wersja wykonania. Przepisywanie pamięci to dla mnie zawsze była ostateczność - w pamięci jest nie tylko kod.
    Kod w Reno można ustalić po nr seryjnym (tzw security). "Czarodziejskiej" kombinacji przycisków nie znam, co nie znaczy, że jej nie ma.
    Proszę zamieścić zdjęcie naklejki ze zmieniarki to temat wyjaśnimy. Odkodowanie nowego radia jest znacznie mniejszym problemem.
  • Helpful post
    Service technician RTV
    Witam

    Mnie to wygląda na zimne luty w głowicy podobne cuda działy się w innych modelach bazujących na tych odbiornikach z 22DC....
    Trzeba wylutować głowicę i przelutować głównie połączenia cewek w filtrach.
  • Level 26  
    Telo wrote:
    Witam

    Mnie to wygląda na zimne luty w głowicy podobne cuda działy się w innych modelach bazujących na tych odbiornikach z 22DC....
    Trzeba wylutować głowicę i przelutować głównie połączenia cewek w filtrach.


    Tylku tu AM i FM. A więc szukamy elementu wspólnego. A dostęp - nawet do testu w samochodzie - jest wredny.
  • Level 13  
    Telo wrote:

    Trzeba wylutować głowicę i przelutować głównie połączenia cewek w filtrach.

    Luty wyglądały bardzo dobrze, mimo to wszystko poprawiłem. Bez efektu. Głowica jest dość rozbudowana, oparta o układ Philips TEA6846H, jest tam też pamięć 24C02, elementy SMD montowane obustronnie. Ciężko coś na tym pomierzyć oscyloskopem pod tylną kanapą;)

    Dodano po 4 [minuty]:

    adam white wrote:

    Proszę zamieścić zdjęcie naklejki ze zmieniarki to temat wyjaśnimy. Odkodowanie nowego radia jest znacznie mniejszym problemem.
    Poszukuję schematu radia Renault-Philips 22DC269/6220191031_1..113.jpg Download (3.33 MB)
  • Level 13  
    Kupiłem drugi używany tuner, różnił się tym, że na końcu miał literkę "T", koszt to 35zł razem z przesyłką:) Najpierw podłączyłem go w celu sprawdzenia - działał przez 2 minuty z pikaniem co 3 sekundy, następnie blokada. Przełożyłem głowicę do swojego radia, wszystko działa jak należy. Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji.
  • Service technician RTV
    Witam

    Fajnie ,że się udało można było się pokusić o zgranie pamięci 24C02 z tej sprawnej, jeżeli nie zimne luty to może uszkodzony filtr.