Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Router zrywa połączenie (TD-W8950N) - a może wina internetu (Orange)?

26 Paź 2019 21:47 231 7
  • Poziom 10  
    Mam problem ze swoim połączeniem internetowym. Internet od Orange do 20Mb/s. Do tego mam router tp-link TD-W8950N. I tak od kilku lat. Co jakiś czas (róznie czasem co 24 godziny, czasem co 5 a czasem kilka dni mam spokój) nagle nie ma internetu. Diody na routerze świecą normalnie, ale internetu nie ma ani po kablu (podłączony obok PC) ani po WiFi (TV laptop itp.) Muszę wyłączyć router przyciskiem zasilania, poczekać jakieś 10sekund i włączyć. Po około minucie jak już się uruchomi, diody się pozapalają to internet jest. Jeśli tego nie zrobię to internetu nie będzie cały czas (najdłużej sprawdzałem była to około godzina, potem nie czekałem tylko "zresetowałem" router).

    Mam tę przypadłość od kiedy pamiętam. Nie jest to chyba związane z resetem PPP w Orange: https://nasz.orange.pl/t5/Internet-domowy/Ses...nia-z-internetem-co-22-24-godziny/td-p/108381 bo z tego co czytałem przerwa w dostawie internetu powinna trwać krócej (i pewnie trwa, nawet tego nie zauważam).

    Ogólnie nie jest to specjalnie uciażliwe, żyje z tym kilka lat. Domownicy wiedzą że jak nie ma internetu to trzeba wyłączyć i włączyć router, ale zastanawiam się co może być tego przyczyną
  • Poziom 10  
    Dzięki za linki choć znam oba. Mam oprogramowanie to ze strony Orange obecnie. Na stronie tplinka jest nowsze ale kiedyś wgrywałem i problem pozostał. Jedyne co się zmieniło to język w routerze na angielski, więc wróciłem do tego od Orange. Myslę żeby po prostu podmienić router na jakiś inny model nowszy może. Od jakiegoś czasu już nosiłem się z zamiarem wymiany, jednak nie wiem czy kupić jeszcze raz ten sam tylko nowy, czy może ten model ma jakiegoś następce...
  • Poziom 24  
    Ja mam model TD-W8960N,działa stabilnie nie zrywa połączenia i ma polski firmware.
  • Poziom 10  
    Problem wystąpił przed chwilą więc porobiłem kilka screenów ustawień routera

    Pierwszy zrzut pokazuje stronę startową kilka sekund po tym jak przerwało połączenie. Na następnych widać zakładkę diagnostyka, a ostatni to znowu strona główna (po wizycie w zakładce diagnostyka)

    Router zrywa połączenie (TD-W8950N) - a może wina internetu (Orange)? Router zrywa połączenie (TD-W8950N) - a może wina internetu (Orange)? Router zrywa połączenie (TD-W8950N) - a może wina internetu (Orange)? Router zrywa połączenie (TD-W8950N) - a może wina internetu (Orange)? Router zrywa połączenie (TD-W8950N) - a może wina internetu (Orange)?
  • Poziom 24  
    Jeżeli masz telefon stacjonarny, to odłącz go i sprawdź czy będzie poprawa połączenia z internetem.Czasem aparat telefoniczny powoduje zakłócenia(nie pomaga nawet filtr).Jeśli problem nie ustąpi,to zadzwoń do centrali nr: 510 100 100 i zgłoś usterkę na linii.
    Wejdź w zakładkę routera: Informacje>Statystyki>xDSL i zobacz jakie tam są wyniki szczególnie tłumienie linii.
  • Poziom 23  
    Zmień na IPv4 i usuń z loginu '/ip6' a problem ustąpi.