Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bmw 320d - Brak mocy po czyszczeniu zaworka turbiny

27 Paź 2019 16:13 531 14
  • Poziom 15  
    Witam mam BMW E46 2.0d 130km z 99r
    Kupiłem w średnim stanie żeby taczać się do pracy.
    Palił ok wolne obroty trzymał równo, ale po ruszeniu do 1800obr jechał jak to ropniak, potem do 2100obr było wyraźnie czuć przyrost mocy, po przekroczeniu tych obrotów łapał "muła" na piątym biegu przy 100km/h i gazie w podłodze ekonomizer pokazywał spalanie na poziomie 14-16l.
    Miałem chwilę i wpadłem na pomysł wyczyścić zaworek od turbo i od obrotu spalin, czynność niby prosta i fakt, były zdrowo zasyfione, po tej czynności liczyłem na przełom a tu zonk.
    Stracił całkiem moc, pali ładnie obroty trzyma równo ale brak mocy, ciężko ruszyć z miejsca a na piątce przy 100km/h ekonomizer wskazuje raptem 9l.
    Czy mogłem coś uszkodzić?
    Po odpaleniu sztanga od turbo wysuwa się na max, w dolocie nadciśnienie, ktoś ma jakiś pomysł.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 33  
    Żle podpięte podciśnienia do zaworu turbo. Jakieś logi, parametry?
  • Poziom 15  
    Przewody podpięte poprawnie, niby chyba celowo jest kawałek przewodu ucięty i nasuniety na przyłącze zaworu żeby nie pomylić, no i jakby założyć odwrotnie to by nie działało w ogóle, a tu po odpaleniu z gruszki do turbo wysuwa się trzpień, oraz na wolnych obrotach jest nadciśnienie w dolocie, co swoją drogą mnie zaskoczyło. W innych silnikach z turbo na wolnych obrotach miałem podciśnienie .

    Dodano po 5 [minuty]:

    Logi? I tu jest problem, niby mam blisko warsztat ale nie chce tam jechać, kiedyś byłem z golfem i mi starczyło.
    Niby mam kabel po starej E39, ale płyta na której miałem impe nie działa, a ściąganie z sieci to droga przez katusze, nie mam aż tyle czasu, cierpliwości i przede wszystkim internetu.

    Właśnie, na wolnych obrotach w dolocie powinno być nadciśnienie? Z turbo miałem dwa passaty 1.8t i BMW 318tds i tam na wolnych obrotach chyba było podciśnienie.
    Przy jeździe słychać jak się rozkręca turbo, nic nie dymi.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Zawsze przy VNT będzie nadciśnienie, znikome al jest. Może zaworek całkiem się zblokował, i nie zbija ciśnienia. Gdybać to można w nieskończoność. Po pomyleniu przewodów działałoby, ale zazwyczaj nie zbija doładowania. Pokaż, co gdzie podpiąłeś.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 15  
    Podpięte dobrze bo raz że jak wspomniałem na wejściu kolorowego wężyka był ucięty i nałożony jego fragment, dwa, różnie u mnie z pamięcią, więc profilaktycznie zrobiłem zdjęcie, który gdzie włożyć, turbo? Trochę już słychać i sądziłem że jak ściągnę rurę dolotu przy ergu to będzie cała w oleju, ale nie, jest tylko wilgotny lekki osad.
    Zamienię jeszcze zaworki miejscami od turbo i egra.
    A i jeszcze jedno, dziś odpiolem przepływie i absolutnie żadnej różnicy.
    Ale jej nie ruszałem, a raczej sama z siebie nagle by nie padła.
    Chyba bez impy się nie obejdzie.
  • Poziom 33  
    JasomiT napisał:
    Podpięte dobrze bo raz że jak wspomniałem na wejściu kolorowego wężyka był ucięty i nałożony jego fragment, dwa, różnie u mnie z pamięcią, więc profilaktycznie zrobiłem zdjęcie, który gdzie włożyć, turbo? Trochę już słychać i sądziłem że jak ściągnę rurę dolotu przy ergu to będzie cała w oleju, ale nie, jest tylko wilgotny lekki osad.
    Zamienię jeszcze zaworki miejscami od turbo i egra.
    A i jeszcze jedno, dziś odpiolem przepływie i absolutnie żadnej różnicy.
    Ale jej nie ruszałem, a raczej sama z siebie nagle by nie padła.
    Chyba bez impy się nie obejdzie.


    Dlatego prosiłem o podstawowe logi turbo, MAF i paliwa...
  • Poziom 15  
    No z inpą chyba dam sobie spokój, nie mam teraz długich wolnych wieczorów, żeby szukać, pobierać i instalowac,.
    Skupie się na przeplywomierzu, dziś jak już nie wiedziałem czego się czepić to wyjąłem go i spryskalem pr-kiem i odtłuszczacze.
    Czyli mój stary sposób na zabite brudem przeplywomierzu, auto jakby szybciej pali, znacznie łatwiej się rusza i w okolicach 2000obr już w miarę ciągnie, ale od 2200 łapie znowu muła. Więc ona pójdzie jako pierwsza na podmianke.
  • Poziom 15  
    Heh, no normalnie tarzać się ze śmiechu.
    Zamieniłem zaworki z EGR, nic.
    Podmieniłem przepływomierz, trochę się poprawiło, ale tyle że równiej ciągnie, a nadal mół.
    Wczoraj w końcu się przybrałem i zrobiłem taki początkowy serwis, czyli olej i filtry.
    Efekt? Auto odżyło i to znacząco.
    Dalej jest wyczuwalny dołek w mocy między 2500-3000tys/obr oraz na piątce ekonomizer faluje między 15 a 16l więc przeplywka do wymiany, ale teraz już można jeździć.
    A dziwne że filtr mógł być tak zabity, optycznie nawet w porządku wygląda.
  • Poziom 15  
    Byłem na to gotowy, w końcu auto po niżej minimalnej krajowej.
    Podobnie kupiłem kiedyś passata 1.8t ale tam wyciągam filtr, a w nim garść lisci, garść trawy i syfu że jak trzepnołem o ścianę to poleciało jak z pełnego worka z odkurzacza.
    A ten musiał być zabity dziwnym pyłem, bo się ładnie prezentował.
    Słowo jeszcze odnośnie czyszczenia przeplywomierza.
    Miałem kupować nowy, ale ze kosztuje połowę samochodu, to postanowiłem się pobawić ze starym.
    Jak czytam po forach o czyszczeniu to jedni piszą że pomaga a inni, głównie mechanicy że nic nie daje a wręcz pogarsza sprawę.
    A ja powiem że chyba zależy czym się myje.
    Na początku użyłem pr tylko nie pamiętam czy regenerator potencjometrów czy zmywacz. Efekt znikomy na plus, potem zmywacz do hamulców, tu znacząca poprawa, ale nadal mało.
    Potem kolej na płyn do czyszczenia gaźników i przepustnic, efekt odwrotny do zamierzonego, auto po nim się zdrowo zamuliło.
    Na koniec dorwałem odtluszczacz do sprzęgieł i tworzyw sztucznych, po nim nastąpiła bardzo odczuwalna zmiana na plus, na tyle duża że zostaje przy starej przeplywce.
    Nie patrzyłem czy zamykam ekonomizer, ale dziś trochę pryskało i mamy wilgotną jezdnię, to przy ruszaniu bez większych problemów zrywa przyczepność.
    Tak że jestem zadowolony, na pewno to nie to co powinno być ale na razie zostaje.
    Teraz nie podam nazwy zmywacza bo w opisie jest że może niszczyć poliwinile i inne Poli, więc pojeżdżę najpierw z miesiąc i zobaczę czy nie zaszkodzi to przepływce.
  • Poziom 43  
    JasomiT napisał:
    Teraz nie podam nazwy zmywacza bo w opisie jest że może niszczyć poliwinile i inne Poli,


    Najlepszy jest ten do egr, ale trzeba chwilę poczekać i drugi raz psiknąć. ALe to tylko jak jeździsz bez filtra powietrza, filtr wychwytuje pył i kurz. Poznasz to po osadzie na plastikach za filtrem.
  • Poziom 15  
    A jaki konkretnie? Ja zmywacz mam Tech-On i patrzyłem to właściwie to samo jest do EGR. Jakies węglowodory alifatyczne , propan i izobutan w składzie a w wyglądzie i zapachu to jak benzyna ekstrakcyjna z jakimś detergentem.
    Jeszcze sprawdzę zmywacz do pianki montażowej, tam też są w składzie węglowodory alifatyczne ale z acetonem.
  • Poziom 15  
    Powiem, ciekawa sprawa z tymi przeplywomierzami.
    Dzisiaj grzebałem w garażu i znalazłem przepływomierz, stary zamiennik, jakiś chińczyk od 1.8t vw, patrzę, wygląd identyczny, wtyczka też, może podmienić z ciekawości...
    Co prawda praktycznie uszkodzony, bo kiedyś wiercilem w nim otwór, a że byłem po piwie to mi nie wyszło i wiertło wpadło aż zgięło blaszkę w środku.
    Ale jednak ciekawość zwyciężyła.
    Zakładam do auta a ono co? Idzie jak złe, nie wiem jak tam poprawność dawkowania, ale dymku nic a ciągnie że jak dziś jest chlapota to na dwójce od trzech tysięcy obrotów chce mielić kołami.
    A podobno BMW nie toleruje zamienników :)