Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

New York RDM-127 - Seryjny wzmacniacz JBL peugeot 406

20 Wrz 2005 22:19 2939 3
  • Poziom 10  
    Witam!!!
    Posiadam auto peugeot 406 z seryjnym radiem clarina PU-1646A i wzmacniaczem JBL. Ponieważ zostało mi z starego auta radio blaupunkta New York rdm-127 postanowilem go zamontować w zamian tego seryjnego. Troche szkoda mi funkcji wyświetlanych na centralnym wyświetlaczu i sterowania przy kierownicy ale dźwięk z New Yorka pewnie mi to wynagrodzi ;-). Doszedłem do tego, że oryginalne radio na wyjściu ISO tym co normalnie idzie na głośniki ma niski sygnał bezpośrednio podłączony na wzmachol. Czyli zwykłymi 8 kabelkami nie ekranowanymi podłączone jest pod wzmacniacz. Zmierzyłem, że oporność pomiędzy końcami „-„ wynosi jakies 39 kOHM. No i tu moje pytanie. W radiu blaupunkta mam wyjście czinczowe na wzmacniacz czyli jest wspólna masa dla wszystkich 4 głośników. Podłączyłem je mostkując wszystkie 4 kabelki „-„ idące do wzmacniacza. Wszystko ladnie gra tylko jak włączam, wyłączam radio albo przełączam z tunera na CD słyszę trzask w głośnikach . Czy można jakoś temu zaradzić? I czy podłączenie wzmacniacza zwykłymi drutami a nie kablem ekranowanym jest rozwiązaniem dopuszczalnym. Pozdrawiam Jarek
  • Pomocny post
    Spec od car audio
    Ten wzmacniacz jest z wejściami High-Power. Czyli dostaje sygnał audio z wyjść głośnikowych. A pozbycie się łupania to problem dośc poważny i metod jest bardzo dużo. Tylko niestety eksperymentalnych.
  • Poziom 10  
    Napewno nie idzie sygnał High-Power bo podłączyłem wyjscie na wzmacniacz w blaupunkcie i wszystko działa jak trzeba. Pozatym w serwisie powiedzieli mi ze kompem serwisowym ustawia sie sygnał na wyjściu ISO tym środkowym od głośników w zależności czy podłączony jest wzmacniacz czy bezposrednio głośniki. PS a moze zdradzisz jeden ze sposobów usunięcia tych strzałów w głośnikach ;-)
    Pozdrawiam Jarek
  • Pomocny post
    Spec od car audio
    Opóźnianie załączenia/wyłączenia (choć w przypadku wyłączania w zasadzie to trzeba wcześniej wzmacniacz wyłączyć niż zaniknie sygnał), problem z masą też może powodować łupanie, czasem nawet trzeba sięgnąć po separator.
    Moim skromnym zdaniem lepiej założyć jakiś dobry wzmacniacz niż męczyć się z tym systemem aktywnym, który jest w sumie tylko ze średniej półki.