Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Budowa kolumn głośnikowych 2, 3-drożnych

29 Paź 2019 08:37 267 19
  • Poziom 10  
    Witam
    Z racji tego, że jestem zielony w temacie chciałbym poprosić o pomoc w zbudowaniu dwóch kolumn dwu bądź trójdrożnych. Coś już zdążyłem poczytać na ten temat ale gdybym wszystko wiedział pewnie bym tu nie pisał :) Zacznijmy od tego, że chciałbym zbudować zestaw do domowego użytku z głośników które już posiadam a mianowicie 2x JBL CS2165. Z tego co widziałem gotowe zwrotnice można zakupić na znanym portalu aukcyjnym, natomiast skrzynkę do tego jestem w stanie wykonać samemu pytanie tylko jakich ma być wymiarów, czy trzeba je w jakiś sposób dobrać? Z góry dziękuję za każdą poradę.
  • Poziom 26  
    Z tego co widzę są to głośniki przeznaczone do samochodów.

Aby zaprojektować skrzynie trzeba znać:
    1 częstotliwość rezonansową
    2 pojemność ekwiwalentną
    3 dobroć całkowitą

Bez tych danych budowa to ruletka.
  • Poziom 10  
    A czy z tych głośników można zrobić coś co będzie w miarę dobrze grało, czy trzeba jeszcze jakieś głośniki dokupić (np. jakie) by pokryć całe pasmo? Co do tych trzech punktów to nic mi to nie mówi.
  • Poziom 39  
    Witam,
    co do projektu to nie jest tak zle, to sa glosniki samochodowe i tam sie zwroc o pomoc,
    Obudowa jest w postaci drzwi samochodowych.
    co do uzytku domowego to ... wszystko sie da ale po co one sa przeznaczone i obliczone do innego typu srodowiska/obudowy.
    Zagrac zagraja ale szalu nie bedzie, jezli maja to byc kolumny z prawdziwego zdazenia to rozejzyj sie za sprawdzonym projektem na poczatek.
    Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Budowanie kolumn z głośników o których nic nie wiesz to jak budowanie roweru do kół o nieznanej średnicy.